*

2012-05-03
06:52:29

Ältat lite i natt
Har funderat en del vem
som skrev till mig på bloggen.

Kollade igenom IP numren för att
se om personen i fråga hade skrivit till mig förut.

Men jag hittade inget=(

Vet inte vilket som är värst
om det är nån jag känner
eller inte känner=)

Ska väl berätta vad personen ifråga skrev.

"hoppas ni hade en trevlig födelsedag
och att du tog det lugnt med alkoholen
för du verkar ha en förkärlek till den"

Jaha och vad menas med det
att jag gillar att dricka vin i solen
eller att nån går förbi vårt uterum
och ser vad vi gör??

Eller att jag skriver i bloggen
nu ska vi har mysigt och äta och dricka gott??

Jaja skit samma
jag raglar inte omkring på gatorna
jag super mig inte full
jag beter mig inte..osv osv.

Men om nu nån stör sig på
att vi dricker vin på helgerna
så varsågod och tyck det då.

Och tänka sig ibland kan det
hända att det slinker ner ett glas mitt i veckan också=)




Påhopp gillar jag inte
även om kommentaren avslutas
med ett smile.

Så där nu slutar jag älta detta
jag är ganska bra på sånt=)

Kommentarer:
#1: Cecilia

Men käre värld!!

Orka! Ja, denna personen verkar att ha ett surt liv. Hahaha det kan den gott ha!

Du vet Goaste Ingegerd, i Sverige får man absolut inte dricka alkohol på vardagar och inte ens på helgen;)

Vi prata om detta på jobbet en dag, alkoholvanor, jorå, jag tycker det är så jävlans gött att efter ett arbetspass ta mig en stänkare.

Det handlar inte om att supa sig full. Det är gott, det är avslappnande och so what? Måndag eller lördag. Eller t.om söndag?

Äh va fan, tror jag tar mig en stänkare innan jag börjar nu kl 08.00!! Hihi

Fortsätt att njuta av livet för det vet jag inga mer än NI som gör.

Denna personen som har skrivit till dig kanske skulle ta sig en stänkare och stille öpp sä litte?!

Kram goa fina du

2012-05-03 @ 07:12:35

Men så knäppt! Extra fegt att skriva anonymt också.

2012-05-03 @ 11:17:45
#3: Gunvor

Men oj så himla otrevligt! Och du va fegt att inte ens våga stå för vad man nu har sagt!! Nån stackars avundsjuk person som inte klarar av att se att andra har det gött.

Om jag äter spagetti o köttfärssås så vill jag om jag kan ha ett litet glas rödvin till..även en onsdag mitt i veckan.Det är såå gott till!

Bra att du har rytit till!Stå på dej Ninni! KRAM!

2012-05-03 @ 13:35:44
#4: Lillemor Johansson

Skit i det!! Du gör väl som du vill...men jag förstår om du blir orolig att nån går och "spanar" på dig, men det tror jag inte. Det är bara nån som har tråkigt.....Gud har inte folk annat för sig än att hålla reda på vad andra dricker? Förresten ska man ta ett glas rödvin varje dag...det är bra för blodcirkulationen:) Det säger min doktor ha ha så skål på dig vännen och strunta i den där dumma människan. KRAAAM

2012-05-03 @ 15:22:52
#5: Yvonne

Hahaha, har vissa människor inget annat att bry sig om?? Det är ju skillnad på att lägga sig i om man märker att någon uppenbart mår dåligt eller så, men att dricka nåt glas vin då och då är ju bara nyttigt ;) med massa antioxidanter! Så länge man vet sina gränser så är det bara man själv som sätter dem! Kram och skål på dig, till nästa glas som slinker ner!

2012-05-03 @ 15:52:44
#6: Anonym

usch vilken himla fjant, herregud de skulle bo runt medelhavet där man dricker ett glas vin varje dag, försök att få detta ur huvudet även om det är svårt det verkar va en tråkig typ som är avundsjuk på ditt mysiga liv,kramen till dej min goa vän

2012-05-03 @ 21:17:22
#7: Lenkan

Men idiot, hon har väl inget med hur ofta du tar ett glas gott till maten eller till myset på altanen att göra, eller hur?

Njut du Ninni, snart får man väl inte njuta av någonting längre utan att få påhopp

2012-05-03 @ 22:37:00

Jag hoppas du har förberett dig för en superhelg! :)

2012-05-03 @ 23:04:17
#9: ingrid

Funderat en del på vad som stod innan du skrev ut det... förstår dig verkligen att man tar åt sig på ett sätt. Kan säga att det där kunde ju någon skriva till mig med. Har med gärna ett glas vin i handen på bilder, och har som du förmånen att kunna njuta av detta. För en del sticker kanske det i ögonen, för dem kanske det "flaggas med rött" p.g.a egna dåliga erfarenheter, religion, uppväxt o.s.v. Vi har ju så olika erfarenheter till alkohol -Och då känns det bra "sätta kniven" i någon annan.

Det är ju en stor skillnad på att njuta av ett gott vin och "supa sig full" men för en del är där ett likamedsteckan tyvärr..

(oh, my good kom precis på att jag skålade med en ettåring i mitt ena inlägg.. hur hemsk är inte JAG?!)

Ta inte åt dig, njut av livet som du brukar!

Tycker det var bra du vågade ryta till!!Kramar

2012-05-04 @ 09:30:28

men fy f*n. Ska man nu "ge sig på" någon måste man väl kunna stå för det. Då ska man INTE vara anonym anser jag, för är man anonym kan man hålla tyst med sin kommentar. Kram fina

2012-05-04 @ 15:45:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: