*

2012-03-26
09:22:26

Vara hemma är härligt
Lika mysigt att komma hem
som att åka bort=)

Planera en resa är det bästa som finns
sen väntan tills det är dax att åka.

Pirret i magen när man väl landat
undrar hur det kommer att se ut
blir vi besvikna??

Den här gången blev vi inte det
Hotellet var bättre än väntat.

Men jobbigt var det när vi kom fram
klockan sju på morgonen
och inte fick nåt rum..??
Incheckning klockan TVÅ.

Vi är dödströtta efter att
ha rest i många långa timmar.

Ingen frukost fick vi heller
den startade gälla dan efter
Tjejen från fritidsresor sa att vi skulle få det
eftersom vi inte kunde utnyttja sista dan,s frukost.

Men ICKE då..stenhårt.
SUR blev jag, trött var jag.
Men vid halv elva fick vi till slut ett rum
det rummet vi skulle ha haft bodde det nån i fortfarande.

Men dom skakade fram ett annat
Och ett bra rum var det.
Fräscht snyggt och stort.

Resten av tiden var toppen
vi har varit friska
Jag fick lite tjall med magen
sista veckan..har ju IBS
och jag fick ett rejält skov.
Vi kunde inte åka på några utflykter=(
Men vi hade det bra på "vår " strand.



En av alla barer i Patong
vi var aldrig inne kvällstid.


Söta


Larvigt..



Vårt fina hotell som låg precis vid stranden
Privat egna solstolar..härligt.

När Tsunamin kom hade vattnet nått
upp till fjärde våningen
ofattbart.




Kommentarer:
#1: Lissen

Som du säger, planering och väntan på resa halva nöjet. Härligt när det blir över förväntan



Ha en fin start på veckan. // Lissen

2012-03-26 @ 09:50:22

Härligt att ni har haft det så bra! Och visst är planeringen nästan halva nöjet :-)

2012-03-26 @ 10:58:43
#3: Gunvor

Jag gillar också planeringen inför en resa. Och sen när man kommer fram..så härligt det är!

Ni ser ju ut att ha haft det så skönt, så skönt.

Man skulle nog inte alls känna igen sej i Patong nu. Det var ju några år sen vi var där sist.Två gånger har vi varit i Patong.Första gången var -99.. hua va längesen.Men sen har vi varit några ggr mer.

Hoppas det går bra att börja jobba igen.Söt grön liten larv du hittat.

Kram Kram!

2012-03-26 @ 19:00:06
#4: Gunvor

Du kattbilden var så gullig. Stora kattmamman är ju jättelik Astrid. Hon bor hos Helenas svärföräldrar nu när H. med fam. är i Oman.

2012-03-26 @ 19:02:35
#5: Anonym

vi är redan på gång att planera nästa resa:) blir i Juni hoppas jag vid midsommar å 2 veckor tror jag,fastlandet i Spanien eller Mallis igen:) kramen å vi hörs under veckan

2012-03-26 @ 19:10:36
#6: Anonym

glömde skriva att guuu va dåligt då man reser charter å inte rummen finns då man kommer fram:(

2012-03-26 @ 19:12:50
#7: Anonym

vi är redan på gång att planera nästa resa:) blir i Juni hoppas jag vid midsommar å 2 veckor tror jag,fastlandet i Spanien eller Mallis igen:) kramen å vi hörs under veckan

2012-03-26 @ 19:19:21
#8: Ingrid

Trevligt att ha dig hemma igen ;)

2012-03-26 @ 20:06:07
#9: Znogge

Härligt att ni var nöjda men nog borde rummen vara klara när man kommer fram efter så lån resa. Tycker i alla fall jag...



Kram

2012-03-27 @ 07:08:56
#10: Helene

Va mysigt ni har haft det !!

Jag vill oxå åka dit...nångång = ))

Kram Helene.

2012-03-28 @ 07:23:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: