*

2012-01-14
10:11:30

Lördag 14 jan
Ja igår var det fredagen den 13:e
och det fick jag bli varse=)

Vaknade tidigt igår morse
med en kraftig värk
i nedre regionerna..AJAJ

Fattade inte först vad det var
men insåg snart att det var min
berömda Uritrit=(

Men sååå ont har jag aldrig haft förut.
"Min" Vårdcentral är stängd på fredagar.

Fick ringa rådgivningen
på Skoghalls i stället.
Och jisses va krångligt
Sköterskan ställde miljoner frågor.

Jag talade om att jag inte kunde
komma ifrån jobbet.
Vi var bara två personal på 19 barn.
I nästa stund säger hon kan du komma hit??

Nää det var ju det jag inte kunde.
Du måste lämna urinprov!!
Ingen idé det visar aldrig nåt.

Min läkare vet hur det är
hon skriver ut medicin utan krångel.
Visst förstår jag att man inte kan skriva
ut medicin utan vidare.

Men om min journal hade kollats
så hade hon sett hur MÅNGA gånger jag haft det.

Nåå det löste sig till slut
jag fick min medicin och helgen är räddad=)

Idag ska vi åka till färgaffären
och handla färg med sonen.
Sovrummet ska fräschas upp.
Igår spacklade han.

Nää nu är det Melodikrysset.




Kommentarer:
#1: Ingrid

Det är lite knepigt när man måste byta läkare..

har peppar, peppar klarat mig bra nu, vad gäller den biten. Vet hur det känns, usch och fy! Kram

2012-01-14 @ 11:48:16
#2: Znogge

Så skönt att det ordnade sig. Min mamma har liknade problem och har nu genomgått massvis med undersökningar.



Hoppas du snart är bättre!



Kram

2012-01-14 @ 12:20:04
#3: Gunvor

Tur att det fixade sej till slut. Men det gäller att stå på sej.Krångligt med nya läkare. Man tycker att det borde vara rutin att läsa journalen först. Jag var med om samma sak i måndags när jag kände att nu måste jag få nånting innan jag blir tokig. Ringde inte Lungklin. som jag brukar, utan ringde min HC först. Det brukar ändå vara så att min lungläkare vill att jag ska gå hit och ta prover först,så det gjorde jag. Men så hade jag oturen att få en ny läkare som var här tillfälligt och han hade jouren denna vecka.Åhh va trött man blir när ingenting är kollat före besöket. Det blev bara strul, men till slut lyckades jag få honom att ringa till Lung. Och efter det så fick jag min medicin som jag tror redan har hjälpt lite. Han konstaterade lunginflammation utan att ens ha lyssnat på mina lungor. Har jag aldrig varit med om.

Men nu hoppas jag att det är rätt piller. Har inte fått svar på upphostn.provet än, men hoppas ändå på att det är rätt.

Hoppas du också lyckats få rätt medicin. Må så gott det går kära vän! KRAM KRAM!

2012-01-14 @ 13:01:28
#4: Cecilia

Men du fina underbara vän!! Du har väl fått din beskärda del av sjukdom & smärta?!

Hoppas du inte har ont nu iaf. Kul att måla! Älskar att förändra. Har en långsmal byrå här som det ska köpas färg till och målas.

Ska ha den i hallen. 6 lådor bör väl svälja undan en hel del vantar & skit? Hihi

För mig blir det en dubbel stänkare ikväll... Usch, nu är det tungt! IGEN. Säj den lycka som varar?

Kram

2012-01-14 @ 15:01:11

Himmel jag som trodde din operation hade gjort dig frisk..himmel så trist..men men det är tur att det finns medicin..



Jepp färgpenslar här med..nu målar vi för glatta livet Ninni..

2012-01-14 @ 17:18:00
#6: Gunnar

Vilken tur att det löste sig för dig! Jag har haft turen att ha samma läkare i flera år nu vilket verkligen har underlättat. Inte kul att dra hela sjukdomshistorien igen för nån ny läkare.

2012-01-14 @ 17:28:47
#7: Nilla

Tur det löste sig...hoppas du mår bättre nu.

Kram på dig

2012-01-14 @ 18:41:33
#8: soffie

men guuu stackars dej tur det ordnade sig tillslut,hoppas du är piggare nu å ej har ont, svar, då får voi ses en annan dag hoppas det blir innan vi reser bort, kramen

2012-01-14 @ 21:11:15
#9: Anonym

Gå in och rösta på alla 8 bilder, tack på förhand.



SPRID VIDARE DENNA SIDA!!!!



http://karlformetro.com/se/galleries/user/161134

2012-01-14 @ 22:28:26
#10: Fia

Det lät inte alls roligt! Hoppas att medicinen du fick hjälper snabbt så att du slipper gå och ha ont.

2012-01-15 @ 08:32:30
#11: Ingrid

Hmm, skulle ALDRIG skrivit det där att det var längesen....

2012-01-15 @ 10:00:40
#12: Ingrid

har haft lite besvär med svampinfektion sen den starka antibiotikan, SÅ helt oförberett kom det kanske inte... Har mest "mol värk" över blåsan så precis som du vet jag att det behöver inte vara urinvägsinf utan kan vara fr urinröret...

2012-01-15 @ 12:04:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: