*

2011-09-03
11:37:27

Som det kan bli..
Tycker synd om min väninna idag.
Hon skulle flytta in vid två igår.

Anländer med flyttlass vid halv två.
Städfirman borde vara någorlunda klara
var dom det..nää inte på långa vägar.

Det var skitigt rent ut sagt
ingen städare där???

Dom lämpar av flyttlasset i vardags
rummet som är någorlunda städat.
Arg som ett BI är hon (förståligt)

Försöker ringa städfirman
ingen svarar...
När dom åkt ser jag att en man kommer
jag går ut och pratar med honom
Han påstår att han fått till klockan sex på sig.
Sen säger han själv två..???

MYSKO...
Det här försenar naturligtvis flytten
dom sitter och rullar tummarna i väntan
på att han ska bli klar.
B hade tagit ledigt hela dan
hade hoppats på att hon skulle kunna sova
i sin nya lägenhet!!

Klockan sex påstår han sig vara klar..Hmmm
Nja inte direkt..fönstren
är fortfarande skitiga..skåpluckorna
är inte avtorkade..plus lite annat..suck.

Inte kul för henne..när man flyttar
in vill man att det ska vara rent&snyggt.

Ja hur den här storyn slutar vet jag inte än.
Men sista ordet är nog inte sagt:-)

Idag jobbar stackarn hela dan
Anders hjälpte till att flytta
lite grejer nu på morgonen
hon måste ha sin lägenhet tömd
i morgon..då kommer "hennes" städfirma
ja vilket kaos.



Kommentarer:
#1: Cecilia

Jag har inget till övers för städfirmor =( Grrr

När vi skulle flytta in fick jag ringa och klaga. Tre gånger kom då firman på återbesök och skulle "fixa" till det jag inte var nöjd över. Fjärde gången bad jag dom att dra åt......

Till råga på allt vänder killen i dörren och ger mig hans visitkort, OM jag behövde städ nån mer gång?!

Skrattretande.

Hoppas att det ordnar sig för B!

Ha en bra dag!

Kram!

Å du, jag försöker ska du veta att inte visa min oro. Pratar glatt å lätt m K om att vilken rolig dag du ska på Dagis, leka med alla barn osv. Men, jag vet, kidsen har känselspröt som heter duga =) Nåväl, dä ördner säj=)

2011-09-03 @ 12:25:45

Fy f*n rent ut sagt. Sådant där är inte roligt. Liknande var det när vi skulle flytta in här, de som bodde här innan sa att det var rent och städat men nej det var det INTE. Vi fick ta hit bovärlden som fick kolla och det slutade med att bovärlden beställde hit en städfirma akut som städade ordentligt och fakturan skickades till den förgående hyresgästen. Men ja vi fick ju bo i eländet undertiden. Kram

2011-09-03 @ 13:39:12
#3: mufflo

Blir stressad bara av att läsa texten......har själv häcken full framöver och hinner inte kommentera bara läsa. Ha det bra Mufflo

2011-09-03 @ 13:46:24
#4: Yvonne

Men va f*n! Jag har flyttstädat flera gånger (alla gånger jag flyttat) och SÅ jäkla svårt är det inte. Man har en lista man går efter och så är man noga. Nu blir jag ännu mer mindre sugen på att anlita en städfirma om jag skulle behöva..hm.. ;) De kan ju inte få några rekommendationer om de gör sådär! Att det kan köra ihop sig kan man väl förstå, men det måste ju lösas! Hoppas att din väninna inte betalar fullpris för detta... Kram!!

2011-09-03 @ 15:19:28
#5: my

En sån städfirma går snart under, rykten sprider sig! Hoppas det ordnade sig...

2011-09-03 @ 15:19:59
#6: soffie

men guuu va dåligt det ska de ju inte behöva betala för när de inte fixar det!

jag blir tokig på vårt väder nu hade de lovat att vi skulle få en sån kanonhelg vart f***n tog den värmen vägen?

kramen å tack för grattishälsningen till Nellie!!!

2011-09-03 @ 17:48:44
#7: Ragnvi

Morning! Får nästan ett kruppanfall här! Tvi vale för att komma med flyttlasset o det inte är klart! Hoppas hon får ersättning...rejält!!!

Håller tummarna för dig att du klarar dig med gallan fram till op!

Kramen!

Ragnvi

2011-09-04 @ 07:31:29
#8: Ingrid

Vad skönt med lite sxtra hjälp!!! Svårt det där med städfirmor, inte alla som är seriösa tyvärr.

2011-09-04 @ 14:09:23

Fy vad jobbigt med en städgubbe som inte gör det han ska och dessutom är sur och otrevlig!

Tur att det ordnade sig till slut med din insats...

2011-09-05 @ 17:42:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: