*

2011-09-04
08:53:02

Bara jag vaken!!
Lördagen gick i ett ganska lugnt tempo.

Ja vaknade upp ganska
snabbt..sov till strax efter nio
Vi sov i uterummet och helt
plötsligt stod Leif där:-)

Anders hade lovat att hjälpa
till att flytta några grejer.

Jag satte på kaffe
dom åkte iväg,,jag läste tidningen i lugn&ro.

Sen löste vi melodikrysset
vi klarade det..

Sen kom det över mig
stackars Birgitta hon kan inte
ha det så där skitigt i köket.
Jag tog med mig trasor och bra rengöringsmedel.

Jag städar köket sa jag till Leif
Herregud jag gjorde över med en halv flaska
och det var en stor..ÖRK skitigt.

Men nu är det rent
Men igår fick Birgitta besked på
telefon att "städgubben" skulle komma
idag klockan tio och göra klart.
Han påstod att han inte hann med köket
på grund av att dörrarna tog sån tid..Hmm

Han har haft sen i onsdag på sig
att göra rent..sicken gubbe, inte var han trevlig heller=(

Vi överraskade Birgitta efter jobbet
med en flaska skumpa
och jag fick en stor bukett blommor
som tack för hjälpen..gulligt.

Vi stannade inte länge
hon ville säkert greja lite i sitt nya hem.

Vi var trötta och tog en tidig kväll.



Och nästa helg ska vi vara "flyttgubbar!
hoppas nu att det är rent där..haha

Kommentarer:
#1: Yvonne

Vi löste också melodikrysset för en gångs skull! Och klarade det med ett nödrop ;) Tala gärna om vilken "städgubbe" det är så man inte gör misstaget att anlita honom... Ha det gott, det ska bli varmare i em, skönt!!

2011-09-04 @ 09:18:24

Så snäll du är Ninni det måste vara härligt att ha dig som granne hon kommer sakna dig det är jag säker på...melodikrysset..ja tänk när jag hör det på radion då tänker jag på dig numera :)ha en fin söndag du glittrigt lilla goa människa.

2011-09-04 @ 09:44:21

Himmel jag hänger inte med..hon flyttar in alltså..då var det inte städat efter dom förra..hmmm no good

2011-09-04 @ 10:17:35
#4: Znogge

Där gjorde du en rejäl insats! Men så irriterande att det inte var rent... Hoppas hon får någon form av kompensation för det.



Kram

2011-09-04 @ 11:11:19
#5: annika

Åh, vad tröttsamt! Har man jobbat med logistiken så förväntar man sig att alla inblandade gör det dom ska när dom ska! Tur att hon har dig!

2011-09-04 @ 13:31:33
#6: Anonym

Varför min pappa fick kol vet man inte säkert men han var kemist och jobbade på labb under en tid och sen är viss kol ärftligt

Jag hoppas att vi barn klarar oss från denna "hemska" sjukdom

Ha en bra dag kramelikram

2011-09-04 @ 13:35:34
#7: Cecilia

Vilken genomsnäll underbar människa du e=) B har tur som har dig.

Städfirmor är bara blahablaha!

M´s knä känns ngt bättre, tack vare meducien. Jag norpade ja me pga av min arm och vi båda har fått sovit inatt utan dundervärk!

Så, ja tack, gärna påfyllning! =)

Ha en fin söndagkväll, Kram

Ps, de gick väl bra m A igår? Inget bröte hoppas ja ;) Hihi

2011-09-04 @ 19:26:19
#8: soffie

guu vilken underbar vän du är som hjälpte henne med städningen ,men himla dåligt av den flyttfirman, vilken härlig värme det blev idag:) kram

2011-09-04 @ 19:47:46
#9: maria

Du är ju bara såå snäll :)



Ha en fin kommande vecka fina du <3

Kramar från mig

2011-09-04 @ 20:56:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: