*

2011-11-09
18:49:52

Så där ja...avklarat!
Har ju haft livsmedelsinspektion
på jobbet idag..uj uj
mycket att tänka på.

Men jag hade förberett mig
och läst på en massa
tror hon blev lite impad.
Hon sa i allafall att jag hade
bra rutiner. Och bra nerskrivet
i vår kökspärm!!

Jag frågade saker innan hon frågade=)

Men visst finns det grejer vi måste lära oss
men det är nog inte så svårt.
Ska gå nån halvdagskurs i
livsmedelshantering, den skulle vi alla ha.

Får kolla på nätet och se vad som finns.

Sen tog hon prover på hemgjorda
köttbullar i frysen, samt på en
tallrik, brödkniv och en skärbräda.

Nåja skärbrädet var helt nytt...hihi.
Kniven..ren hoppas jag även tallriken.

Sen är det bara att hålla tummarna
för att köttbullarna är okey..ingen har dött ännu.

Ja svaret kommer om nån vecka
sen även protokollet..får se vad
som ska åtgärdas, men hon verkade
nöjd med köket och kylar (phuu)

En jobbdag kvar den här veckan
sen långhelg..underbart!!


Ikväll fullmåne
så YLA på..


Kommentarer:

Det provet klarade ni säkerligen galant :-)

2011-11-09 @ 19:00:10
#2: Yvonne

Haha, undrar vad såna prover skulle säga här i mitt kök...nog för att jag är renlig och kokar disktrasorna ofta...men det ska väl vara noga i kök där många människor ska äta! Månen ser jag just nu från mitt "datarumsfönster". Och sover gör jag ändå...fast inte än förstås, hihi..Kram!

2011-11-09 @ 19:31:16
#3: Znogge

Samtidigt ska man inte ha kliniskt rent heller. Blir nackdelar i längden det med.



Hoppas ni får godkänt i alla fall ;-)



Kram

2011-11-09 @ 19:51:32
#4: soffie

guuu va månen är vacker men usch jag har sovit hela veckan nu!skönt att det gick bra då de kom å proverna borde ju med va bra , kramen

2011-11-09 @ 20:20:25
#5: Lena

Hoppas att alla prover är bra. Jag tycker det är bra att de kollar.

//Lena

2011-11-09 @ 21:40:10
#6: Cecilia

Bra att de kollar mne, det får ju inte va hypersuper rent.. Bakterier är bra, till en viss del! Minns när de nya tvålarna och diskmedlen kom, antbaktirella. Inte bra. Nån måtta får de va!

Karl lever ju än så köttbullarna borde va OK! Hahaha

Fullmåne, jag brukar inte känna av de men, natten till idag gjorde jag det. Inte kul. Vart en zombi hela dagen idag.

Nya jobbet sisådär=( För möe fruntimmer på en å samma plats. Massa skitprat och klagan.. Inte lätt att stänga öronen men, jag försöker.

Har vart ok igår och idag, fick gå brevid en jättegullig tjej=)

Jasså, du e ledig på fredag?! Gött!

Kram du goa kvinna

2011-11-09 @ 22:52:30
#7: Ingrid

Säger som de flesta andra, bra med kontroll MEN det har ju funkat innan med. Hos oss ska allt tempas, vid servering, när det kommer tillbaka, när det ska in i kyl/frys... Skrivas in i bok så man kan kolla. Mycket extra arbete.

2011-11-10 @ 06:55:56
#8: Lena

svar: Jag hann inte ta upp problemen med mina åderbråck.Måste beställa en ny tid. Och ändå sa jag till när jag beställde tid att jag hade flera saker att ta upp.

//Lena

2011-11-10 @ 21:41:54
#9: Helene

Jag tror nog att du håller ordning och reda !!

Ha en bra jobb-dag och NJUT AV att det är fredag.

Kram Helene.

2011-11-11 @ 09:40:30
#10: my

Oh sånt är ju petigt, men tror nog ni får klart godkänt :)

Ha en go helg

2011-11-11 @ 14:20:55
#11: Annika

Visst är det bra att det är noga runt de små liven vi har hand om.Å man kanske får vara glad åt att inte LMV går en runda hemma hos oss?!

2011-11-11 @ 19:17:40
#12: Ragnvi

Morning! Skönt att läsa att det verkade gå bra!

Det gjorde min dag i onsdags också...med mina mått mätt! Men det vet du väl redan genom FB....

Kramen o trevlig helg på dig!

Ragnvi

2011-11-12 @ 07:27:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: