*

2011-11-12
11:37:21

Dålig uppdatering..
Oj har visst inte skrivit på några dar.

Har haft annat för mig.

Torsdagkväll gick åt att vänta på maken
jävla SJ, över en timma sen.

Men jag var ju ledig igår så vi
satt uppe en stund.
Sov ut på morgonen.

Sen iväg för att hämta duschdörrar
Handla på Ikea, och fisk på fiskbilen.

Men först trodde jag inte vi
skulle komma iväg, makens
plånbok var spårlöst borta.
Vi letade och letade..

Vände upp&ner på allt
A ringde Taxin för att kolla
om han möjligtvis glömt den där??

När han ringer så hittar han den
den ligger bakom en högtalare=)

PHU..

Så efter alla avklarade ärenden
och några tusenlappar fattigare.
Ja då värmde vi upp i uterummet
gjorde ordning en god värmande Glögg.

Myste och myste mest hela kvällen.

Lagade en superb fisksoppa
med torsk, lax sjötunga
blåmusslor och räkor.
Jag fräste purjolök och paprika
i smör, fick puttra en stund.

Kokte musslor i vin, buljong
lök och vitlök.

Blandade grädde med kryddor
musselspad, sweet chili, turkisk chili
och saffran..puttrade ihop
sen i med fisken..fick sjuda i några minuter.
Sen mums mums.

B kom över efter jobbet
vi satt och sölade en hel del vitt vin.

Känns idag kan jag påstå=)
Så snart ska vi ta en långpromenad
Sen kanske det blir montering av duschdörrarna.


Kommentarer:
#1: Yvonne

Men hur hade plånboken hamnat där? Haha, tur ni hittade den, den där panikkänslan när man tror nåt är borta är inte kul! Fisksoppa är gott, men jag har bara vit fisk i ;) Musslor kan kvitta! Tycker jag, men inte sambon, som älskar musslor...Ha det gott!!

2011-11-12 @ 13:33:24
#2: Znogge

Vilken tur att plånboken kom till rätta. Att tappa den för med sig så mycket onödigt besvär.



Kram

2011-11-12 @ 14:07:15
#3: Annika

Ibland så bara "hamnar" saker som nycklar, plånbok mm på det mest underliga ställen...Ha en skön helg!

2011-11-12 @ 15:36:44
#4: Cecilia

Usch, inte kul med borttappade saker och speciellt inte plånböcker.

Mmm, soppan lät supergod!

Kram

2011-11-12 @ 18:45:44
#5: Leo

Det finns inget värre än att inte hitta sin plånbok.

2011-11-13 @ 10:58:50

Fy vad läskigt att tappa bort plånboken på det där viset... Tur den kom till rätta!



Nu blev jag grymt sugen på musslor :-)

2011-11-13 @ 14:28:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: