*

2011-05-28
12:23:17

Lördag 28:e Maj
Nääää nu är snart Maj över..va tråkigt.

Men vilken härlig dag det blev igår.
Vi åkte in till stan vid tre.
Checkade in på Drott..ja vi bodde en natt på hotell=)

Sen ut på stan och shoppa lite
jag köpte en klänning, och två blusar.
Hade faktiskt köpt en klänning
innan vi åkte till stan också
hittade en fin svart på Dressingroom.

Efter shopping en öl på hotellet.
Sen upp på rummet för att slappa lite.
Fick ett gôrstort rum...en Svit.
Det är bra med resande make (ibland)

Somnade till en stund på stora sängen
sen blev det bråttom
jag skulle ju träffa mina kolleger vid sju.

Men jag hann...

Träffade en fd kollega på stan..kul.
Hade tänkt ringa henne i veckan som gått
och hon hade tänkt samma sak.

Mmmm vilken mat vi åt.
Först en drink
Sen vitlöksbröd samt lite småplock
salami, ostar och serranoskinka.

Till huvudrätt tog vi en fantastisk
oxfile med rostad potatis och gorgonzolasås.
Nersklöjt med ett underbart rödvin.
Försökte hitta det på systemet idag
men det var beställningsvara
så jag ska gå ner till "vårt" bolag och beställa det.

Till dessert blev det olika, jag tog Tiramisu
god men lite svampig.

Efter tre timmars pratande
tänk vi pratade knappt jobb någonting..
Så kom maken och hämtade upp mig.
Vi gick till en Pub, dom andra ville inte följa med.
En Staropramen Granat blev det
inget kul på puben så vi gick tillbaka till hotellet.

Där satt vi och småpratade och hade det mysigt.
Sen sängen..jag la bara ner huvudet så sov jag:)

Vaknade vid nio
Anders snarkade på en stund till.
Sen frukost och så iväg på stan en snabbis till.
Sen bussen hem.

Jättemysigt hade vi det


Kommentarer:
#1: Yvonne

Oj, var var ni och åt? På Drott också? Vi har ätit på den grekiska rest. Agapi, jätte-jättegod mat har dom där! Väntar bara på varmare så man kan sitta ute... :)

2011-05-28 @ 13:00:44
#2: Diana

Vad trevligt med en minisemester! Man behöver verkligen komma ifrån vardagen ibland!

2011-05-28 @ 13:57:02
#3: Diana

Sv: Jag tackar för tacken och tackar tillbaka (lite HippHipp inspirerat)!

Ja, här ska det verkligen dansas på bordet... det är inte ofta som man har huset för sig själv.

2011-05-28 @ 15:06:41

Det lät ju verkligen skoj och trevligt :-)



Vem har väl tid att vänta på ett vin som man måste beställa? Ja, om man inte är på restaurang förstås, där beställningstiden är ganska kort ;-)

2011-05-28 @ 18:58:18
#5: soffie

så mysigt ni hade det,

svar bilden på den växten är tagen nere vid Alstersån så det är en vildväxt.

ha en goo lördagskväll

2011-05-28 @ 20:06:28
#6: Kina

Tittar in hos dig för första gången, vilken jättefin blogg du har! Låter som du haft en mysig helg så här långt, hoppas den fortsätter på samma vis:)

Kram Kina

2011-05-28 @ 20:22:18
#7: Muttiz

Vilken vacker header du har! :)

2011-05-28 @ 21:39:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: