*

2011-08-28
09:17:00

Mysiga söndag!!
Vilken härlig dag det blev igår.

Solig och väldigt varmt
på morgonen.
Bara man rörde sig blev man svett.

Men vi städade i uterummet
och precis när vi var klara
började det åska&regna.

Underbart mysigt=)
Vi satt och njöt av blixtarna
och dom häftiga åsksmällarna.

Vi tände en massa ljus
tog ett glas rose..eller två.

Vi älskar åska

Sen klarnade det upp
och vi tog en promenad till affären.
Hann bara hem så började det igen.

Dagen igår var lång
mysko, när klockan var tre
trodde jag den var fem..hihi.

Vi lagade god mat
fortsatte sitta i uterummet
pratade och pratade
ska vi sova här i natt sa maken
Ja det gör vi..bäddade
och kröp ner..jag somnade
nog på stört.

Har sovit så gott
har hört regnet smattra
på taket..helt underbart.





Bilderna har jag lånat från nätet





Kommentarer:
#1: Cecilia

Jag kan tycka att åskan är mysig men, inte när den är så nära! Ganska fint när det blixtrade hela tiden. Lyste upp himlen gång på gång.

Vad mysigt Ni har det, därför det var fördraget när jag gick förbi inatt, 00.00. =)

Ja, det blev en tidig kväll för mig...

Kram

2011-08-28 @ 10:11:52

Men så härligt det låter..vi har aldrig sovit i vårt uterum..himmel det kanske är en bra idé..mmm ibland känns en dag längre än andra.



Åska är verkligen häftigt ..en kväll i Italien brakade det loss och då kan man kalla det tokmuller när det ekar mellan alperna..

2011-08-28 @ 10:39:46
#3: Carin

Ja det var en jättehärlig dag i går. Sista riktigt varma sommardagen fick jag höra.



Haha.. jag jag såg de på bilden, tror hon tog av sig bikinin eller på, ser lite roligt ut ;)



Japp vi tog all inclusive denna gång, kankse lite dumt med tanke på krisen i grekland o allt. För pengarna går ju inte till landet då, utan till resebolaget. Men vi kommer ju handla grejer o så.



Ha en gå söndag!

2011-08-28 @ 11:59:49
#4: Carin

Ha en go söndag såklart ;)

2011-08-28 @ 12:00:08
#5: Yvonne

Såna där bilder försökte jag fota igår ;) men det var ju lögnihellvitte att veta var blixten tänkte visa sig. Höll jag kameran åt ena hållet så nog blixtrade det från det andra :P Så - inga bilder på blixtar! Men mysigt är det! :)

2011-08-28 @ 14:33:49
#6: Znogge

Tycker också att åska är vacker som ett skådespel så länge man är i säkerhet.



Vår söndag blev så där. Valpträffen inställd och sonen nerslagen...



Kram

2011-08-28 @ 15:37:54
#7: Junitjej

Svar: Så tråkigt att flera av dina bloggvänner har slutat blogga. Det måste ha känts som ett avsked, att säga hej då till en gammal vän.

2011-08-28 @ 19:19:34
#8: Sara

Åh vad mysigt, här mullrade det riktigt ordentligt oxå men inga blixtar och inget vin :)



Jag ska läsa en 2-årig inköpsutbildning så nu är jag tjänstledig - Tjohoo!!



kramkram

2011-08-28 @ 19:37:55
#9: Ingrid

Åska inte lika mysigt på landet, särskilt om man som vi bor på ett "änställe". Som tur var har det inte varit så mycket åska denna sommar. Trött efter denna intensiva dophelg, men allt avlöpte väl t.o.m vädret var bra den stunden! Och Du!! Nästa helg är vi LEDIGA!!!!!!!

2011-08-28 @ 20:18:27
#10: soffie

hua här slog det ner precis i närheten,så det small å blixtra samtidigt guuu va rädd jag blev,det skallra verkligen i fönstrena,hua jag gillar inte åska!kramen

2011-08-28 @ 20:42:48
#11: Ida

Intresserad av att vara med i en tävling på min blogg? :) Klicka på länken då! Ge även förslag på vad du vill ha för tävlingar på min blogg!

http://idahtt.blogg.se/2011/august/tavling.html

2011-08-28 @ 20:57:29
#12: maria

Vad mysigt att sova i uterummet och vilket romantiskt förslag :) Love is in the air <3



Åska och blixt gillas inte av mig även om det är en mysig känsla att vara inne då...



Ha en fin vecka fina du :)

Kramar

2011-08-28 @ 21:09:46
#13: engelsson

Morrn..engelsson kikar till dig.. Åska o dunder e mysigt,,men liite kusligt oxå..ryyser.. Ha en fin vecka..kram

2011-08-29 @ 06:38:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: