*

2011-08-13
11:10:29

Lördag 13:e augusti
Ja då har man jobbat en hel vecka
har varit riktigt roligt=)

Har fått massor gjort
och vi har gjort massor med
saker med barnen.

Man hinner med dom
mycket mer när man har en liten grupp.

Nästa vecka är vi en personal till
skönt då behöver jag inte går såå långa dagar=)

Börjar inskolning på måndag
med hembesök.

Vi ska börja med snabbinskolning
spännande och se hur det funkar.
I tre dagar är föräldern med hela tiden.

Igår åt vi kräftor
Anders hade varit till fiskbilen
och köpt..han bad om kräftor
Visst sa han i fiskbilen
Vill du ha stora..Ja tack.
"gubben" dök ner bakom disken
och la ner i en påse,
Döm om vår förvåning när vi
öppnade påsen..där var det ju Havskräftor.

Inte konstigt att det blev dyrt
Och jag hade sett fram emot "vanliga"
Nåja dom var goda
men så förbaskat jobbiga att äta.
Vassa och jävliga=)

Jag somnade i soffan som vanligt
på fredagskvällarna.
Maken väckte mig så jag kunde
gå upp och lägga mig.

Har sovit illa..har haft ont i magen=(
Det började redan i går eftermiddag
Vet ej varför??
Inte gallan..utan vanlig magkatarr.
Är fortfarande öm i magen.

Lite stressad kanske inför begravningen
inget jag ser fram emot.
Måste få tag på kläder också.
Ingen aning om vad jag ska ha på mig.

I torsdags kväll
blev det spontanfest hos oss.
Jag hade bjudit in Christoffers kompis
för att grilla med oss.
Hans pappa följde också med.
Vi hade en skitmysig kväll
med massor av skratt.

Sonen roade oss med att berätta
saker från resan till Bulgarien
som han gjorde med två kompisar
för några år sen.
Ja herregud vilken tur att man
inte visste vad dom höll på med den veckan.
Men nu vet jag...hahaha

Ha en fin lördag




Kommentarer:
#1: Znogge

Snopet med kräftorna men jag tycker nog att havskräftor är snäppet godare ändå. Men inte är det billigt!



Hoppas magen din lugnar ner sig...



Kram



2011-08-13 @ 11:50:14
#2: Nettan

Full rulle hela tiden !

Konstigt att han inte frågade er om ni ville ha "vanliga" eller havs !

Men han ville väl sälja dom. Ha ha !



Ha en underbar lördag !

kram

2011-08-13 @ 12:35:26
#3: Yvonne

Det man inte vet har man inte ont av, heter det ;) Hihi...och när ens barn börjar en mening med: "När jag var ung..." då känner man sig plötsligt rätt gammal :P Kräftor är inget för mig, kanske lite skalade i en burk sådär, gillar inte att sitta och pilla ;)

2011-08-13 @ 13:53:35
#4: Nilla

Skönt att börja med lite mindre grupp. Jag börjar mitt första pass i kväll. Vart tog den här sommaren vägen? Ha en fortsatt skön helg.

Kram

2011-08-13 @ 14:19:06
#5: maria

Jag tycker oxå att det gått bra att jobba första veckan..Tror mycket hänger på ens egen inställning till saker och ting :)



Jag är inte så förtjust i kräftor...äter hellre räkor :)

Ha en fortsatt go helg du fina <3

Kramar

2011-08-13 @ 20:45:01
#6: Anonym

http://stylegirl.se - trendiga smycken till otroliga priser!



VAR MED OCH TÄVLA OM EN EARCUFF GENOM ATT TRYCKA PÅ LÄNKEN --> http://stylegirl.se/tavling.aspx !

2011-08-13 @ 21:15:39
#7: sara

Jag har en dagens blogg tävling... skulle vara kul om du ville vara med! :D

2011-08-13 @ 21:17:15
#8: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/august/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-08-13 @ 21:31:49
#9: Felicia

Hejsan!



Väldigt fin blogg du har där!

Jag undrar om du skulle vilja ha ett länkbyte med mig?

Det skulle innebära att vi la upp ett eller flera inlägg och skrev lite BRA kritik om varandras bloggar, samt la till varandra i länklistan.

Tacksam för svar inom snarast.

Ha en trevlig kväll!

Kram Felicia på Twilighteclipse

2011-08-13 @ 21:50:09
#10: Cecilia

Uhhhh va gött me kräftor!! MEN vanliga ska de va! Gillar inte havskräftor nåt vidare..

Hmm, snabbinskolning, nja jag tycker inte de låter nö vidare ja men, det är säkert görbra =) Ja, jag har ju inget att jämföra me ;)

Vet ju bara att K´s Dagis är väldans bra OCH att han har en väldans gullig, rar & go fröken! Ja de andra är oxå söta=)

Fortsatt trevlig helg!

Kram

2011-08-13 @ 22:15:58
#11: Anonym

jag gilar inga skaldjur men va dyrt med kräftorna,mina föräldrar va på kräftskiva igår å de sa att de fick jättedåliga kräftor,

usch va trist att du fått ont i magen!hoppas det bara är nerverna som spökar inför begravningen usch va jobbigt för dej,massor av kramar till dej

2011-08-13 @ 22:20:52
#12: kicki

Hmmm va gott med skaldjur...dyrt men gott...havskräftor köpte ni dem vid fiskbilen...skall äta tänkte vi till helgen. Krya på dej med maggen nu...kramen

2011-08-14 @ 21:11:33

Havskräftor som är så HIMLA gott! Jag skulle ha blivit överlycklig över det "misstaget" :-)

2011-08-16 @ 17:15:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: