*

2011-08-20
10:05:24

Dagen efter..
Jisses va trött jag är
men lyckades inte sova mer.

Det var en fin dag igår.
Kyrkan var full med vänner
som ville ta ett sista farväl.

Kistan var så vacker
vit med vackra blommor på.
Och runt kistan var det mängder med blommor.

Jag och mina kolleger
hade beställt ett hjärta
det var såå fint.

Naturligtvis kom det många många tårar.
Det var skönt att gråta.
Prästen var så bra.
Prästen som döpt många
av mina syskons barn, samt min egen son.
Begravt min mamma&pappa.

Han är numera pensionär
men han ställer upp på dom
som vill ha honom.

Att gå fram till kistan
och lägga en ros var känslosamt
Jobbigast var att se Anettes söner.
Det gjorde ont i hjärtat.
Det tog lång tid innan alla hade sagt farväl.
Kramade om familjen innan vi gick hem.
Anettes man var så samlad.
Hennes syster tackade mig för
att vi ställt upp så för Anette.

Och alla människor jag träffade från förr
flera jag inte träffat på många år.
Många kramar blev det.
Något som kändes riktigt bra
var att träffa en "gammal" pojkvän.
Han var rar och sa att jag var mig precis
lik..inte en dag äldre=)

Vi bestämde att bli vänner
på facebook..försökte söka på honom
igår..men han har ett ganska vanligt namn
Så det fanns många.
Har inte hittat honom än,
får hoppas han hittar mig.

Var så trött när vi kom hem
vi åt..sen somnade jag i över en timme.
Sen satt Anders och jag och pratade
Sonen var hos en kompis.

Blev ingen sen kväll
jag var fortfarande trött
somnade direkt när jag
lagt huvudet på kudden.

Och Änglarna grät hela dan igår


Kommentarer:
#1: Cecilia

Låter som att det var en otroligt vacker begravning. Ändock så jobbigt, kanske känns det ändå lättare att dagen D "äntligen" är över?! BillGöran är bra han, lättsam lixom. Hmm, ha det så gott Du Fina! Är du sugen på promenad till veckan så hör av dig, NU jädrar är det dags att bli av med sommarkilona=)

Kramar i massor

2011-08-20 @ 10:29:00
#2: Znogge

Låter som ett fint och vackert avsked av er vän. Men begravningar är ändå så starka känslor och så mycket sorg.



Kram

2011-08-20 @ 10:48:43
#3: Yvonne

Ja, visst grät änglarna floder igår...

Var det Bill-Göran kanske, prästen...Han konfirmerade mig!

Kram!

2011-08-20 @ 12:10:29
#4: soffie

livet är orättvist tycker jag,fel människors tas bort från jorden,usch va fruktansvärt jobbigt men ändå skönt att det blev så bra,massor av kramar till dej min goa vän!

2011-08-20 @ 14:00:33
#5: Anonym

Så fint och så sorgligt Hon sitter nog på ett litet moln och ler åt eran omtanke och ser er stora sorg kram kram Åsa

2011-08-20 @ 15:08:55
#6: LissenTo

Förstår att du blev trött. Det är så många känslor, när någon man tycker om lämnat jorden.



Kram kram och hoppas helgen blir bra för dej Ninni



// Lissen

2011-08-20 @ 17:37:30
#7: Nilla

Förstår att det var en jobbig dag. Men du beskriver begravningen så fint. Alltid jobbigt och känslosamt att se de anhörigas sorg. Hoppas att du har hämtat dig lite i dag.

Kram

2011-08-20 @ 18:48:15

Mmmmmm kan tro att det där tog på krafterna.... du det är fint när uppslutningen är stor då får man på nåt sätt stöd av varandra..

2011-08-20 @ 19:43:07
#9: maria

Vad fint du skriver...förstår att du är trött fina du <3



Kramar

2011-08-20 @ 23:52:02
#10: diana

Beklagar sorgen. Kram.

2011-08-21 @ 20:19:45

Låter som ni fick ett vackert och fint avsked av er vän.

Kram!

2011-08-22 @ 09:58:43
#12: Sara

Uscha vad jobbigt. Beklagar verkligen förlusten. Ni verkar haft en fin dag ändå.



Styrkekramar/Sara

2011-08-24 @ 09:51:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: