*

2011-08-23
18:30:18

Blir galen snart..
Att ständigt få gallstensanfall
tar oerhört på krafterna=(

Två samma dag förra veckan
och så ett långt jävla igår kväll.

Var helt yr när jag la mig
somnade ganska omgående
men vaknade av att jag hade ont.

Inte akut ont, men ett ständigt malande
Kunde inte gå till jobbet idag..mådde pyton.

Ringde rådgivningen
dom rådde mig att åka till akuten
det kunde ju vara en inflammation.

Hoppades nästan på det
men inte då....

Så det var bara att åka hem igen
blev smärtlindrad någorlunda.

Läkaren tyckte synd om mig han
skulle skriva och skynda på OP.

Hoppas bara det funkar
för jag känner att det här tär på mig.

Jag blir deppig och det är jobbigt att
ha så här ont.
Sov på sjukhuset sov när jag kom hem.
Vill sova igen...
Äta orkar jag inte.

Jobbet blir lidande
flera inskolningar och en man kort
Inget bra alls.
Jag ska gå dit i morrn
blir det för jäkligt går jag hem igen.

Usch stackars er
att behöva gå in och läsa
om allt mitt elände
men det kommer väl bättre tider=))

Kommentarer:
#1: engelsson

Kramar om försiktigt...

2011-08-23 @ 18:55:11
#2: Cecilia

Lider med dig! Kram i massor. Å du, ta hand om Dig. Du är värdefull!

2011-08-23 @ 19:26:02
#3: Gunvor

Åhhh vilket elände du har!! Du får ligga i och tjata o tjata tills dom inser att det är nödvändigt med operation. Så där kan du inte ha det!

Min lungläkare kom tillbaka i går från semestern och ringde upp mej på e.m.I dag har jag varit o tagit en snabbsänka..som var bra. Sen hoppas jag dom ringer o ger mej en tid på röntgen för hon ville se på plåtarna innan hon skriver ut nåt. Hon är toppen, min läkare i Gävle. Hon hade ringt mej i somras när jag inte var hemma. Hon ville höra hur jag mår. Hon skrev ett brev när hon inte fick tag i mej på tel. Det tycker jag är gulligt o omtänksamt av henne.

Jag hoppas verkligen att du får din op. med det snaraste! KRAM KRAM!

2011-08-23 @ 19:46:43
#4: my

Stackare.. har bara hört talas om hur JÄKLA ont det gör...Krya på dig!!!!!!!!!

2011-08-23 @ 20:08:46
#5: Ingrid

Usch vilken dryg väntan och sen hela tiden gå och vara rädd för ett nytt anfall. Båda mina föräldrar har opererats, har själv haft någon liten känning men inte alls så illa.

2011-08-23 @ 20:13:04

Näääe Ninni du får klaga..för det där är ju ett gissel minsann om något..jag hoppas du får hjälp alldeles snart..

2011-08-23 @ 20:41:48
#7: Yvonne

Inte kul att ha ont och få vänta :( Hoppas det ordnar upp sig snart för dig! Kram!!

2011-08-23 @ 21:10:03
#8: annika

Om du inte skulle få klaga i din egen blogg var skulle du då klaga? Vi säger till när du blir gnällig! :D

Å det må vara hur det vill med jobbet och inskolningar - det ordnar sig ändå, kanske inte fullt ut som planerat men du vet ju att dina kollegor precis som du i sådana situationer kan trolla med knäna! Så det blir så bra det kan utifrån förutsättningarna!

2011-08-23 @ 21:37:50
#9: Kersti

Håller tummarna för att det snart går över. jag har haft gallsten när jag var ung. det är inget man önskar ens sin ovänn. Gjorde förfärligt ont.

2011-08-23 @ 22:40:10
#10: Ragnvi

Nu jäklar håller vi tummar, tassar o tår att du får besked denna veckan ang. operation! Bra att du ringde!! Lider med dig....stackare!

Har läst ikapp lite hos dig...fy så sorgligt du har det...men du skriver vackert o trösterikt!

Kramen!

Ragnvi

2011-08-24 @ 08:39:51
#11: Sara

Nämen hu så tråkigt!! Hoppas det blir bättre snart och att du får den hjälp du behöver.



Kramkram/Sara

2011-08-24 @ 09:49:14
#12: Nilla

Inte är det jobbigt att läsa om ditt "elände". Tycker bara så synd om dig, att det aldrig tar slut. Ska det vara så himla svårt att skaka fram en operationstid? Hoppas att det går fort. för så här kan du ju inte ha det.

Kram på dig

2011-08-24 @ 12:23:48
#13: soffie

herregud va dåligt av vården att inte fixa en optid,blir så arg att du ska behöva lida så.håller tummarna att det blir av snart massor av kramar å du man får skriva när man har ont det är inte gnäll utan ren fakta ju,kramis

2011-08-24 @ 20:30:03
#14: Lena

Stackare vilket elände med din gallsten. Här sitter jag och klagar på lite trötthet ;)

Ha de så bra du kan

2011-08-24 @ 20:34:35
#15: Znogge

Inflammationer kan bli ganska besvärliga så var glad för att det "bara" var vanliga anfall. Hoppas läkaren kan påskynda det hela så du slipper dessa anfall.



Kram och krya på dig!

2011-08-24 @ 21:03:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: