*

2011-04-30
10:00:47

Valborg
Och det är vackert väder??
Valborg brukar bjuda på regn&rusk,
eller till och med Snö
undrar hur många gånger man har stått
vid valborgselden och frusit!!

Bra dag igår..jag följde med sonen till massagen
Och jag fick prova en häftig grej.
Jag fick ligga i en vibratormaskin=)
Såg ut som ett solarium.

56 grader varmt blev det därinne
och sen vibrerade det...Jätteskönt var det.

Och inget behövde jag betala det bjussade dom på!
Det ska jag absolut prova igen, kändes
väldigt skönt i ryggen efteråt.

Sen blev det en sväng på stan
C skulle köpa present
sen köpte vi med sushi hem..mums.

Jag köpte en karaff på en antikvitetsaffär.
Lycklig blev jag..den kommer från Strömbergshyttan
som inte finns längre. Där jobbade en farbror till
mig som glasslipare. Tänk om han slipat den här=)

Har glömt ta kort får bli en annan dag.



Färjestadtröjan på!!

Kvällen avslutades med grillning
mums gott, rödvin och en massa prat.
Mysigt hade vi!!

Kommentarer:
#1: Yvonne

Hihi, vilken maskin! Var det skönt då? En kompis till mig har öppnat antikaffär i Haga (Karlstad Kultur- och Kuriosa) där han har massor med glas och porslin! Mycket Eda-glas och annat från olika glasställen. Ha det gott och njut i vårsolens glans! :)

2011-04-30 @ 10:35:56
#2: Znogge

Det lät som en väldigt bra dag. På alla vis ;-)



Ja, hur många Valborgsaftnar har man inte stått vid elden och frusit så man hoppat! I dag finns det hopp om anständigt väder men sedan blir det nog tyvärr sämre...



Ha en fin Valborg!

Kram

2011-04-30 @ 11:18:45
#3: maria

Vilken mysig dag <3

Vårat Valborgsväder har mer övergått i moln och kyla, men vi har varit ute och cyklat iaf :)



Önskar dig fina en härlig Valborg <3

Kramar från Maria

2011-04-30 @ 14:52:54

Så härligt det låter...varmt o gott kan man säga :)



Härliga sonen är hemma mmmm jag förstår att du njuter då..ha en go'kväll Ninni..kram från Anna

2011-04-30 @ 18:10:37

Vi har grått och trist väder här i Svedala.

Mysigt med lite tid med sonen och småprat. Det saknar man då de inte är hemma så ofta längre

Här hemma är det tomt hela denna helg. Ja på barn alltså Trevlig kväll kram kram Åsa

2011-04-30 @ 18:10:52
#6: Nilla

Så mysigt att ha sonen hemma. Hoppas ni får en trevlig valborg, Kram

2011-04-30 @ 18:11:10
#7: soffie

oj vilken maskin men guu et lät nästan för varmt där,

mums med grillat ,fina bilder på sonen med bästaste tröjan:)

2011-04-30 @ 19:39:22
#8: Eva

Åh vad mysigt det lät med grillningen!

Lät som en spännande maskin också... har aldrig hört talas om något sånt :-o



Fin bild på sonen förresten!

2011-04-30 @ 21:14:56

Härligt!

Ja förra året regnade det minns jag bestämt, vi var på samma ställe då och då var det knappt hälften så mycket folk som idag.

2011-04-30 @ 21:57:14
#10: Gunvor

Jag har inte ens tänkt på att det är Valborg i dag. Ringde till frissan i morse och tänk..hon hade ett återbud, så jag tog det.Sen raka spåret hem för min syster skulle komma hit i dag och hälsa på.Trevligt. Hon stannade och åt med oss också. I kväll har jag hört o sett några raketer.Gillar inte sånt alls!

Mysigt att ha sonen hemma förstår jag. Jag ser inte min son ofta jag heller. Han bor ju också i Härjedalen, fast lite längre upp.I Bruksvallarna.Ha en fortsatt trevlig helg.Kramar!

2011-04-30 @ 23:09:55
#11: Ragnvi

Hoppas er kväll igår också blev lika trevlig! Och glöm inte att fota kannan!

Kramen!

Ragnvi

2011-05-01 @ 08:06:10

Ja jösses vad man har frusit vid valborgseldar! Minns en gång i början på 80-talet när det snöade så mycket i Stockholm första maj, så det gick inte ens att titta på tv...



Jag skulle nog inte gilla en sån där manick, jag tål inte värme så bra. Undrar varför jag egentligen flyttade till Spanien? Borde kanske ha stannat i norrland ;-)

2011-05-01 @ 10:12:23
#13: maud

Härligt att få rå om sonen ;)...vet hur det är...vår äldste såg vi i julas och nu förra veckan en snabbvisit pga en brännskada på hans jobb så han mellanlandade här på väg till linköping..men på fredag åker vi ner dit o stannar hela helgen, ska bli underbart!

Snygger tröja! Heja FBK!!!

Kramar

2011-05-02 @ 16:51:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: