*

2011-04-17
10:03:33

Söndag 17 april
Vi fick allt SOL till slut=)

Dagen började med att vi åkte till Ica Maxi
där inhandlades i rask takt
två BadenBaden stolar, med ett litet bord
som tillbehör...mycket praktiskt=)

Lite annat åkte ner i korgen också
bland annat kött till kvällen.

Väl hemma väntade och väntade vi på solen.
Maken bytte däck på bilen så nu är sommarskorna på:)

Jag började tvätta fasaden på framsidan
den är smutsig och ful.
Blir inget målande av husen, finns inga pengar till det:(

Jag körde med fasadtvätt och borste
och minsann smutsen försvann..
Men mycket är kvar..och jag har ont i armarna i dag.

Men sen kom då solen
stolarna invigdes även dom små borden
som hade ett litet perfekt hål att ställa glasen i.
Jag fick ett glas iskall rosèvin...gott.


Våra är svarta och grå

Sen satt vi där och njöt
grannar passerade och pratade en stund.

Lite senare blev det grillning av God Rostas
sallad, rotfrukter i ugn och rödvinssås.

Kvällen avrundades i soffan, med TV
ett glas rött samt Anton Bergs mörka choklad med salmiak.

Jag somnade i soffan..missade naturligtvis mördaren:)



Var tvungen ut och fota lite...








Kommentarer:
#1: Znogge

Mördaren är ändå aldrig trevlig ;-) Snygga stolar! Tror att vi ska skaffa var sin sådan.



Kram

2011-04-17 @ 10:17:45
#2: Viktkamp

Mysig dag =)

2011-04-17 @ 10:31:19

Grafitgrå har jag Ninni..så snyggt vi har det nu då..



Ninni...när man är guldsmed och designar allt själv..du vet ..gör det från grunden..då beror priset på materialvikt och arbetstid..man kan ha en ring t.ex som väger..tungt...heavy you know.likaväl som en lättviktare..allt efter önskemål..det är det som är Adas grej :)

2011-04-17 @ 10:44:13
#4: Gunvor

Tack Ninni för att du bryr dej. Jag har samma hosta fortfarande.Den var borta två dagar efter spolningen sen kom den tillbaka. Hoppas Hoppas det finns nåt på odlingarna. Annars vet jag inte hur länge jag står ut utan att få nånting.Men det är inte lätt att sätta in nåt heller när dom inte vet vad som passar just för tillfället. Tycker synd om maken också som får höra mitt eviga malande dygnet runt. Även om han inte klagar så måste det vara jobbigt. Jaja..nog om det!

Vårt lilla nytillskott har ju också haft lite problem. Han har haft gulsot, ganska så mycket, så han har varit inne på Astrid Lindgrens för ljusbehandling.Har inte pratat med dom än i dag så jag vet inte läget. HOPPAS att det går åt rätt håll.

Hoppas också jag kan åka dit så småningom och får se underverket på riktigt och snusa bebisdoften!

Ha en skön dag! Hoppas solen skiner så ni får sitta o njuta i era nya fina stolar. KRAM!

2011-04-17 @ 11:02:53
#5: Junitjej

Vilket fantastiskt väder vi har!

2011-04-17 @ 11:53:58

Vad duktigt att skura huset utanpå! Det har jag aldrig gjort...

Skönt med sol också :-)

2011-04-17 @ 17:27:47
#7: Yvonne

Mera såna här dagar vill vi ha! Har suttit på balkongen och varit ute och cyklat och plockat vitsippor! :)

2011-04-17 @ 18:42:01
#8: Znogge

Vilken skillnad det blev! Bra jobbat.

2011-04-17 @ 18:53:12
#9: Eva

Åh vad fint ni har det! Så där skulle jag också vilja bo! Själv har jag en så liten balkong så jag tror inte ens att det ryms EN baden-baden stol här.



Sv: Jag jobbar med information och webb :-) Roligt men tuff bransch. Finns så många unga (som är hälften så gamla som jag) som kan så otroligt mycket. Men jag vill gärna göra ett försök iallafall, se hur det går :-)



Kram,

Eva

2011-04-17 @ 18:55:12
#10: annika

Åh. låter skönt att kunna sitta i lite vårsol, här har det varit lite molningt idag, men gruset är uppsopat!

2011-04-17 @ 19:27:44

sv: Nej du. På alla dessa år så har jag varit med på ungefär... två morgonpromenader. Jag älskar att promenera, men jag måste vakna först :-)

2011-04-17 @ 19:51:54
#12: soffie

å så sköna stolarna ser ut,vilken dag det blev,

svar;nej den Ingela har ej bott ute på öa hon är uppvuxen i Skattkärr å bor nu på Rud det är min svägerska:)

kram

2011-04-17 @ 19:55:27
#13: bjorne

Det verkar som vi har haft det ganska lika denna helg men själv avskyr jag vin så i mina glas blir det öl och wiskey men huvudsaken är att sommaren är på gång,ha en fin vecka o kram.

2011-04-17 @ 20:01:47
#14: Ingrid

Vilken fin dag ni haft med sol!! Här kom den först ikväll. Nu lyser det en stor fullmåne istället -kanske förklaringen till att jag sov dåligt inatt

2011-04-17 @ 22:24:44

Ja vilken skillnad på fasaden!

Gott att mysa med lite vin efter en hård arbetsdag ;-)

Ha en fortsatt fin kväll!

2011-04-17 @ 23:00:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: