*

2011-04-25
10:30:07

Nu är det annandan=)
Råkade skriva det redan igår..oops
Såå dumt att trolla bort en ledig dag.

Igår var det inte riktigt lika varmt
blåste lite isiga vindar, men visst var det  skönt ändå.

Tog en härlig promenad.
Grillade på kvällen..nu fick vi till det.

Kollade lite på TV på kvällen.
Sen innan vi la ooss släppte vi upp en Thailands lykta.

Den seglade iväg mot skyn så vackert.
Dessvärre brann den upp jättefort=(
Dålig kvalite kanske??

Jag hade bestämt mig för att INTE prata om sjukdomar
i bloggen..dels för att jag drabbas av det mesta=)
Dels för att jag har lite svårt när människor
tycker synd om mig..knäppt jag vet.

Men nu måste jag berätta iallafall.
När vi var på Fuerteventura fick jag en natt
såååå ont i magen, förmodligen gallkramper.
Kunde  inte sitta inte ligga.
Det släppte efter ett par timmar..gudskelov.

Sen tänkte  jag inte mer på det.
Sen en kväll i Mars hände det igen
var ensam hemma..hade såååå jävla ont
var tvungen att ringa A för att ha nån att prata med.

Var på väg att ringa sjukvårdsupplysningen
men då släppte det äntligen.

Sen den 10 April var det dax igen
nu var det hemskt, A var hemma som tur var.
Han fick ringa ambulans, inte en chans att jag hade klarat att
sitta i en bil.

Fick bra hjälp på sjukhuset, träffade en urgullig läkare
tyvärr gick han hem och en ny kom.
Stressad som F.A.N...men han pratade lite med mig.
Lovade skriva ut ett recept
och beställa ultraljud.

Fick med några kapslar hem...som tur var.
Nu har jag fått det två gånger till sen jag varit på sjukhuset.
I natt bland annat...ONT ONT.
Som tur var hjälpte medicinen.
Men jag skulle lösa ut receptet häromdan..fanns inget:(

Ringde akuten idag, pratade med en sjuksköterska
som lovade prata med en läkare.
Dröjde tio minuter sen ringde läkaren upp.
NIX inget recept utskrivet, inget ultraljd beställt.

Hon lovade göra det...
Till saken hör att jag är bannlyst från viss mat
Jag har varit såå noga, men lik förbannat
får jag anfallen...

Nu hoppas jag få komma in på en undersökning
ganska snabbt..det här är INTE kul.
Jag vågar inte åka bort.
Nu är vi bortbjudna på Kristi Himmelsfärd(Jönköping)
ja vi får se hur det blir med det.

Så där nu har jag hasplat ur mig
man kan inte alltid lita på sjukvården=)






Kommentarer:
#1: Znogge

Hoppas du får tid snarast möjligt. Så ont kan och ska du inte ha. Klart att du måste få skriva av dit.



Kram

2011-04-25 @ 10:38:02
#2: Yvonne

Men usch! :( Hoppas verkligen du får en utredning snart! Ring och tjata!! Det är inte kul när man inte vet hur man kommer att må när man åker bort...medicin borde du fått iallafall... Kramar!! Skriv vad du vill här, det är ett sätt att bearbeta det, och kanske få tips!!

2011-04-25 @ 10:55:10

Usch och fy! Skönt att skriva av sig lite det är helt ok att skriva om sjukdomar iallafall tycker jag det. Min mamma har problem med gallan ibland och är hon får ett anfall så tycker jag så synd om henne för hon har så ont....

Idag blir det slöardag i trädgården.

kram kram ÅsaGåsa...

2011-04-25 @ 11:23:15
#4: maria

Oj då, det är inte roligt att ha ont. Hoppas du får komma på ultraljud snart...Klart du kan skriva om du inte mår bra i bloggen med, vi är alla mänskliga <3



Sköt om dig vännen <3

Kramar

2011-04-25 @ 15:02:28
#5: Gunvor

Jaa du..skriv och klaga hur mycket du vill. Jag gnäller ju hela tiden tycker jag. Nu har ju hostan dämpats tycker jag..faktiskt. Men jag törs nästan inte säga det högt! I två dagar har jag fått upp blod i stället för slem, men jag har kurerat mej själv genom att äta mina blodstoppande piller som jag har hemma för det ändamålet. Nu verkar det vara bra igen. Så nu ska jag inte säga så mycket mer.Inte värt att skryta!

Jag hoppas innerligen att du också får hjälp!KRAM KRAM på dej Ninni!

2011-04-25 @ 15:04:11
#6: Gunvor

2011-04-25 @ 15:05:03

Roligt att du blev lite personligare i bloggen^^ Tråkigt att dina erfarenheter av vården vart sådär knepiga! Hoppas de blir bättre för dig! Kram

2011-04-25 @ 16:23:59
#8: Mufflo

Låter tufft!

2011-04-25 @ 17:12:53

Nja opersonlig vet ja inte om du är, du verkar vara en varm person, men släpper inte in bloggläsarna så mycket på livet med tankar o funderingar.

2011-04-25 @ 17:31:29
#10: soffie

menusch att du ska få så där ont.

stackare,tur att medicinen hjälper iallafall ,hoppas du snabbt får en tid till doktorn,

å en sån där lykta är så fin ,

kramen

2011-04-25 @ 20:09:55

Grrr o morr..sjukvården är inte vad man önskar..jag hoppas du får mer hjälp nu..det är minsann inte kul att behöva vara så pass orolig...

2011-04-25 @ 20:22:56
#12: Lena

Att ha så där ont vill man ju absolut inte ha...hoppas du får ordning på det.

//Lena

2011-04-25 @ 20:33:50
#13: Ingrid

Usch, vilket slarv tyvärr är det inte helt ovanligt. Har haft det där ett par ggr vid graviditet, det var inte kul. Både mamma och pappa opererades för det.. Hoppas de skyndar på det nu. Vad gäller "sjukdomar och krämpor" på bloggen är vi nog likadana.. men ibland måste de UT! Kram

2011-04-26 @ 08:37:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: