*

2011-04-20
09:32:09

Dymmelonsdag
Har ni skrivit några
dymmelonsdagspass???

Hmmm vad är det tänker säkert många!
Har ni sett Bullerbyn..där roar sig barnen med det.
Du skriver nåt kul på en lapp och sätter den på ryggen
på någon..ja den får naturligtvis inte märka det=)

Ja jag har inte gjort det..tror inte dom gör det i Värmland.

Njuter ni av VÅREN, ja jag gör det.
Men samtidigt med all denna gosiga värme
så inser jag att Maj eller Juni kommer med all säkerhet att bli kall.
För så är det ju i vårt underbara land
du ska ju inte få njuta av värme en hel vår&sommar..näää minsann.

Så därför passar jag på att njuta nu=))


Kommentarer:

Då vet du vad ett tabberas är för nåt, ett ord som jag faktiskt använder mig av ofta o folk fattar nada konstigt nog. Hör väl till allmänbildningen nästan, sånna Astrid Lindgren ord, hehe.

2011-04-20 @ 10:36:14
#2: Znogge

Nej, det har jag inte gjort. Inte i år ;-) Det räckte med att simma och storhandla!



Kram

2011-04-20 @ 12:49:54
#3: Yvonne

Dymmelonsdag, haha, har inte skrivit några såna lappar. Någonsin. Men att det är varmt gillar jag! Hoppas hela påsken blir så. :)

2011-04-20 @ 17:01:36

Underbara Bullerbyn som ligger strax bortom skogen här..du det är makalöst trevligt att gå där bland husen..jag minns väl de där lapparna..himmel så trevligt

2011-04-20 @ 19:46:23
#5: maria

Minns inte att jag har gjort det :) men det låter roligt...



Må så gott fina du <3

Kramar

2011-04-20 @ 21:16:50

Ja nu äntligen kan man verkligen njuta av våren, solen och faktiskt av värmen :) det är ju underbart.

2011-04-20 @ 21:31:50
#7: soffie

har aldrig ens tänkt på att det är den dagen ,idag kollade barnen på en film om varför vi firar påsk,de berättade på filmen om Jesus och att han återuppstod på påskdagen ,en kille sa högt å tydligt.Nä men fröken kan man göra så där bara?

Det kom så härligt,efter ett tag sa han nä fröken jag tror inte på det att nån dör på ett kors å sen går runt i en månad .hihi ungar är härliga,

2011-04-20 @ 22:14:44
#8: Helene

Jag njuter varje dag det är varmt och soligt !!

SOM NU = ))

GLAD PÅSK till dig...

Kram Helene.

2011-04-21 @ 09:32:26
#9: Ingrid

Inga lappar här, men vet en kille som skulle älskat "hänga med på" sådana hyss. Han börjar på M och slutar på oltas! Idag övertalade han sin mamma att bjuda mig på Påskgodis (=och jag kunde ju inte äta själv..)smart kille!

2011-04-21 @ 18:07:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: