*

2010-11-07
09:32:48

Vacker söndag
Blir en vacker dag idag med=)

Igår var det helt underbart
efter att ha lagt i första tvättmaskinerna
gick vi ut på promenad..inte så lång men härlig.

Väl hemma satte vi oss i mysrummet
öppnade upp och solen värmde skönt.
Bra novemberdag.

Vi värmde lite god glögg smakade gott i solen.
Anders påbörjade en smaskig höstgryta.
Den fick koka länge.
Vi åt den tillsammans med smörfrästa
trattkantareller och bacon och en skvätt grädde.
Och så potatismos som var såå gott.

Korkade upp en Dyr flaska Amarone
Mmm va spännande det här måste ju smaka helt underbart.
Ja gott var det väl..men underbart, nää.
Vi håller oss nog i fortsättningen till lagomt dyra viner=)

Blev även en sväng till puben
där var det Hockey..Färjestad-Luleå
det blev ett mål under tiden vi var där.
Vi är inte speciellt intresserade
utan gick hem istället.

Tog fram lite goda ostar och drack upp resten av vinet.
Vi kände oss trötta så vi la oss tidigt.
Lakanen var nytvättade så det var extraskönt att krypa ner.

Igår ställde jag ett blockjus på golvet
i uterummet..skulle byta ut ett ljus i en lykta.
Men det glömdes bort..i morse var det nån som gnagt på det..Hmmm?
Ja det är väl nån liten mus som klämt sig in
fast han/hon verkade inte tycka ljuset smakade gott
knaprade bara lite:)

Idag är det inget inplanerat..härligt.
Bara Njuta av det fina vädret.


Äsch försökte mig på en bloggrunda
men det går inte att kommentera just nu
på blogg.se..får försöka senare

Kommentarer:
#1: Znogge

En liten husmus som flyttat in? Inte konstigt i så fall med tanke på hur mysigt ni har det.



Kram

2010-11-07 @ 11:34:07
#2: Helene

Vilken härlig dag ni hade = ))

Idag skiner solen här oxå...

HÄRLIGT...förutom att man ser ALLT damm överallt = /

Men det "skiter" jag i idag = ))

Ha en härlig dag.

Kram Helene.

2010-11-07 @ 12:26:53
#3: Anonym

En mysig lördag ser jag att du hade vi har oxå taften trevlig helg men nu är det tyst och tomt hemma kram kram tingeling

2010-11-07 @ 13:08:54
#4: Ragnvi

Hej på dig mitt i Myset! Nu funkar det att kommentera igen....

Vad fint cypressen lyser hos dig nu! Och dina speglingar...mmm!

Husmusar har vi också...men kattan är på pass som tur är!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-07 @ 13:33:02

Oj vad ni är flinka med att springa på puben..här är det dåligt med det :)



Aj en liten mus alltså..no good du..hoppas det var en enda liten förvirrad mus bara kanske..



Ja vilken härlig dag Ninni..

2010-11-07 @ 14:19:27
#6: maria

Låter som en härlig dag :) Gryta med bacon i lät gott :)



Ha en go söndag !

Kramen

2010-11-07 @ 14:54:14

Nu har jag en exklusiv tävling i bloggen, du får själv välja vilket pris du vill vinna! Kom in å kolla in tävlingen du också!

2010-11-07 @ 15:56:03
#8: Ingrid

Ja, mössen har sin bästa tid just nu tydligen.. ätit vekarna på mina värmeljus tyckte det var konstigt och när jag tittade närmare såg jag smala spår i stearinet efter tänder! Usch!! Vi som ändå har så många katter!

2010-11-07 @ 17:16:49
#9: Lajsan

ja vilken underbar helg det blev. Så vackert väder! Vi har varit hemmavid och varit flitiga med att putsa fönster, så nu är det nästan Adventsklart Überalles, men så har vi tagit långpromenader, ätit god mat och myst värre också. Så det har varit en skön helg, precis som ni. Ja, dom små mössen kan klämma in sig lie här och var - hoppas dock du slipper fler....

2010-11-07 @ 18:08:00
#10: Junitjej

Få se om denna kommentar fastnar.



Det har varit en vacker, men kylig söndag här. Hellre sol och kyla än regn och plusgrader. Glögg har jag ännu inte druckit någon. Får se till att köpa hem glögg snart.

2010-11-07 @ 18:37:29
#11: Ulla

Vi har oxåhaft en underbart vacker dag. Jag har dock inte utnyttjat den genom att vara ute utan jag har bakat istället. Jag bakade igår o jag bakade idag. Jag älskar att baka för det får mig att må bra.

2010-11-07 @ 19:03:27
#12: soffie

hoppas inte den där gnagaren komme rpå nåt mer att gnaga på i ert mysiga rum,

kramiz

2010-11-07 @ 20:02:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: