*

2010-05-23
10:04:12

Pingstdagen
Pingstafton bjöd på strålande väder.
Vi fick massor gjort i trädgården.

Gräset klipptes häcken rensades.
Vi planterade lite grann (eller maken gjorde)

Sen njöt vi i solstolarna...jag hade till och med bikini på.
Fick en hel del färg.

Våra vänner hämtade oss strax före sju
och uppvaktade maken med en fin blombukett
något försenat men dom var inte hemma när han fyllde år.

Vi fick god mat och en helt otroligt god smulpaj.
Mango&hallon..mums.

Vi hade trevligt hemma var vi strax före ett.
Då var det skönt att nanna kudden.



Röda björnbär...spännande

Den här ska bli stor hoppas jag






Vår framsida..attans en ful plastback kom med på bilden.

Idag lär det INTE bli nån solstol
bara 13 grader varmt...på tisdag har dom lovat hela sju grader...snyft!

Kommentarer:
#1: Yvonne

Ja, dä blåser i träa idag! ;) Men jag ska ut på lite stolpjakt kombinerat med tipspromenad! Vad fina blommor...jag har inte "hunnit" köpa balkongblommor än... Ska du göra eget vin sen när den där rankan vuxit upp? :P

Kram!!

2010-05-23 @ 10:16:16
#2: Znogge

Bra jobbat! Önskar jag hade din flit när det gäller trädgården.



Kram

2010-05-23 @ 11:58:21
#3: Christina

Ja visst var det en underbar dag i går.

Och du var ju riktigt flitig.

2010-05-23 @ 12:10:13

Men så trevligt och du björnbär är lycka att odla det vet jag det..så roligt det ska bli att följa din trädgård..

2010-05-23 @ 13:47:12
#5: Gunvor

Oj va fint ni gjort. Än har jag inte planterat nåt.Men det kanske blir. Fina blommor och va spännande med björnbär o druvor.Det går inte här kan jag lova.

Vädret i dag är inte alls så trevligt.14grader o lite regn o lite blåst har det varit. Men just nu lyser solen in, fast himlen runt om är väldigt FUL.

Hur har du det med öga o ljumske? Bättre förstår jag. Ha en fortsatt trevlig eftermiddag o kväll.Kram kram!

2010-05-23 @ 16:42:21
#6: bjorne

Visst är det gott när väl solen tittar fram men synd det bara är en dag i taget,trodde det skulle bli en massa bikinibilder men ack vad jag bedrog mig,haha,de nya växterna kommer säkert att växa till sig och bli frodiga,ha de gott,kram.

2010-05-23 @ 17:18:37
#7: bjorne

Det är dom jag sett,inte helt fel minsann,

2010-05-23 @ 19:07:28
#8: my

Låter som en go helg! Idag har jag med haft sol och fått liiiiite färg iallafall :)

2010-05-23 @ 19:51:50

Pingstafton bjöd inte på sol men dock pizza för min del så jag är ganska nöjd ändå ;)

2010-05-23 @ 20:59:56
#10: Monica

Solen kom fram lagom till jag slutade jobbet kl. 13.00 i går - härligt. Hyfsat i dag men attan så blåsigt.



Man kan ju bli ledsen i ögat då man tittar på väderprognosen - varmt, vill vi ha NU!!!

2010-05-23 @ 21:00:10
#11: Eva

Åh, det där med pajen lät ju jättesmaskens :-P Fast själv kämpar jag med vikten, så jag försöker hålla mig borta från såna sötsaker. Men det är svårt!

Fina bilder också. Det är ju underbart med all grönska nu! :-)

Sv: Ja, jag är väldigt intresserad av att arkeologi och historia. Nyfiken på hur människor levde förr och jag har förstått att de kunde mycket mer än vad vi tror. Har bl.a fascinerats över hur de byggde sina städer med vattentoaletter och sånt som kom först långt senare hit till oss. Och kikar man på de här stora figurerna som finns i Sydamerikas öknar så undrar man ju hur människor kunde skapa dem nere på marken, utan att ha möjlighet att se dem från ovan. Hur gjorde dom det egentligen - och VARFÖR? Det är spännande tankar :-)

Kram,

Eva

2010-05-23 @ 21:07:05
#12: ingrid

Vi har haft jättefint idag med UTOM när mannen skulle grilla då kom värsta åskskuren. Är JÄTTETRÖTT men nöjd haft drygt 20 gäster på mat -firat pappas sambo som fyllt år. Känns så bra bjuda dem alla på detta man vet inte hur många år man har kvar dem. Det är så uppskattat!

2010-05-23 @ 21:46:37
#13: LissenTo

Tror att jag blir lite avis på dej som ligger och myser i solstol, lovely!

Vad kul att fixa och plantera i trädgården.

Snart bjuder du på björnbärspaj, med vaniljsås!

Ha det gott. Kram Lissen

2010-05-23 @ 21:53:14
#14: soffie

vilken vacker eftermiddag å kväll det blev tillslut.

Va fint du gjort och den gula blomman va verkligen vacker,

kram

2010-05-23 @ 22:54:23
#15: Ingmarie

God morgon!



Sämre väder i dag....Hela veckan skulle visst bli så här nere.

Har fått hur mycket som helst gjort eftersom bredbandet inte hittat hit!

Hoppas att allt är toppen uppe i värmlandsskogarna



Kramen från mig

2010-05-24 @ 07:32:14
#16: Helena

Vad fint ni har gjort.

Härligt med sån blomsterprakt.

Jag har en vinstock och den växer för varje år men det blir aldrig någon frukt.

Svårt här uppe och när den står ute.....det är nog lättare om man har växthus.

Ha en skön måndag min vän!

Kram

2010-05-24 @ 07:55:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: