*

2010-03-16
07:00:38

Tisdag 16 mars
Hade sovmorgon idag..Hmm
men kunde jag sova då..inte!
Vaknade kvart över sex...pigg faktiskt!

Men det är skönt att gå och skrota
i morgonrock och inte behöva stressa.

Mmm känner mig såå nöjd med vårt nya hem
jag går här och njuter..plockar&grejar.

Känns som det mesta är på sin plats nu
vi bara måste skaffa en stor garderob till sovrummet
(det finns en men man kan inte hänga kläder)
Det är dåligt med förvaring här.
Vi hade ju massor på Tallvägen.

Så just nu hänger makens alla kläder
på två vädringsställningar på kontoret..haha
jag har lagt beslag på klädkammaren.
Även den är mindre..ska ta och sortera
bort vinterkläder..ja  det ska väl bli varmt först.

Får göra ordentlig ordning i förrådet
så jag kan hänga undan.
Ingen garderob i hallen heller...var ska man göra
av alla ytterplagg??
Just nu är det trångt på hatthyllan.

Det får bli en garderob där med.
Ja en sak i taget...måste ju ha möbler i uterummet
också...nåt snyggt!

Men jag älskar mitt nya hem..
känslan att vakna att solen kilar in mellan
persiennerna...Mmm.
Tassa ner för trappen..sätta på kaffe.
Hämta in morgontidningen..gå ut på altanen
kallt men ändå så härligt, att bara kunna gå ut.

Ja vi har hittat hem..gôtt



Kommentarer:
#1: Znogge

Så härligt det låter! Då kan det gå an att vakna vid den tiden ;-)



Kram

2010-03-16 @ 08:45:06
#2: Nilla

Härligt att du trivs i ditt nya hem. Är du ledig i dag, eller bara sovmorgon. Själv är jag hemma med en liten förkylning. Det började i söndags med explosionsartade nysningar, och sen rann det ur både näsa och ögon. Skulle jobbat i går natt och nu i natt, men det gick om intet. Sen är jag ju lite yrslig också, så det är rätt skönt att vara hemma och vila. Ha en bra dag.

Kram

2010-03-16 @ 10:05:55
#3: Yvonne

Det blir nog en sån där "walk-in-closet" då? ;) Ett helt rum som är en garderob. Det är viktigt med bra förvaringsutrymmen, men det kan ju vara ett tillfälle att fundera över vad man egentligen behöver ha... Kram! Kul att ni trivs! :)

2010-03-16 @ 10:31:02

Ååh det låter så underbart!! Tror jag det du vaknar tidigt på morron - vem vill missa en underbar dag i ett underbart HEM. =) lycka



ha det bäst!

Kramkram/Sara

2010-03-16 @ 10:44:03
#5: Mumin

Det finns så mycket käcka garderober att köpa så det ordnar sig nog ska du se.Va härligt att ni trivs....du ska se att det blir jättebra till slut. Jo förresten vad har du för grundinställning på din blogg? Hur ändrar man färg....jag fattar ingenting ha ha. Kram på dig!

2010-03-16 @ 11:23:03
#6: Ingrid

Vad glad jag blir för din skull när jag läser hur bra du trivs!! Dåligt med garderober är ju lite besvärligt men går säkert att lösa. Var ju en period när det inte skulle vara så mycket sådant..

Tänk dig att ha en stor walkincloset!!!Hmmm undrar vilket rum jag skulle ta till det?! Tror inte mannen vill bygga till nåt mer.. ;-D

2010-03-16 @ 16:03:47
#7: Lena

Härligt att du trivs i dit nya hem.

//Lena

2010-03-16 @ 16:18:19
#8: Sickan

Låter helt underbart!

Är glad för er skull!



Kram på dig!

2010-03-16 @ 17:34:13
#9: Kicki

Jag blir så glad när jag läser dina ord...det står verkligen skrivet mellan raderna din lycka...

ha det nu så gött och du, Ikea har många fina garderober...kramen

2010-03-16 @ 18:45:43
#10: Kicki

jag blir så glad när jag läser dina ord, man kan riktigt känna mellan raderna din lycka över nya lägenheten...ja visst är det gött att bara gå ut...utan en hel massa trappor och våningar..

Kramen på dej

2010-03-16 @ 18:49:01
#11: LissenTo

Det känns som det är gott att leva för dej nu Ninni!

Underbart att höra. Lite garderober är bagateller!

Kram från Lissen



Hos mej är det pirrigt, yngsta dottern åkte in till BB i morse. Inte hört ett ljud ännu.

Jag bor ju så långt bort också, från henne......

2010-03-16 @ 19:36:41
#12: Ulla

Vad kul att läsa att du trivs så bra som du gör i ert nya boende

2010-03-16 @ 20:12:13
#13: junitjej

Svar: Man kan verkligen inte lita på april, när det gäller väder.

2010-03-16 @ 21:24:35

va härligt det låter i ditt nya hem,

men usch halva mars har gått å var är värmen???

kram

2010-03-16 @ 21:37:58
#15: bjorne

Got att ni redan trivs det är ju viktigast av allt med ett nytt hem.

2010-03-17 @ 21:07:01
#16: molikcig

Cigarettes online » Blog Archive » E-cigarettes face classification as medicines

2014-10-12 @ 18:57:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: