*

2010-03-21
09:10:32

Söndag®n
Det regnar...så himla härligt
trodde jag väl aldrig jag skulle säga..haha!!

Men nu ska det väl ta ordentligt på snön.

Vatten har vi i kranarna igen...underbart.

Vilken underbart härlig dag vi hade igår...
Vi var och köpte möbler till uterummet
nu har vi bord och stolar...härligt.

Blev störtförälskad i dynor som var svarta
med röda körsbärsblommor
jag har en japansk lykta över bordet så
det hade passat perfekt..stod inget pris
så vi frågade...299 kronor styck skulle dom kosta.
När vi står i kassan och ska betala
kom expediten och sa att dom kostade 599...Näää
skit också alldeles för dyrt.
över 2000 spänn för fyra dynor.

Attans också...jag ville verkligen ha dom...
dom hade andra svarta med blommor för 299
så jag fattar inte varför dom här var så dyra??

Jaja släpp det nu!
Ja solen tittade fram så det blev vitt vin i solen
mysigt!!
Grillning på kvällen..mums.

Sen gick vi till puben och tog ett par öl
vi gick hem tidigt satt vid köksbordet en stund och pratade
sen gick vi och la oss..jag la huvudet på
kudden sen sov jag.

Idag vaknade vi före åtta..så vi har hunnit dricka kaffe.



Idag står på schemat att hänga tavlor
städa lite..samt tvätta!!

Jaha nu har regnet upphört
snön vräker ner i stora äckliga flingor..URK


Kommentarer:
#1: Znogge

Slå till och köp de dyra dynorna. Trots allt håller de många år!



Kram

2010-03-21 @ 09:24:19
#2: Fia

Jag tänkte just på dig när det stod om vattenläckan. Vilken tur att de hittade felet så pass snabbt. På något annat ställe har de varit utan vatten en vecka.

Ha en skön söndag!

Kram, Fia

2010-03-21 @ 09:30:28

Gooood moooorgon....

Nej det är nästa lördag det är dags för fest....

Vi ägnade hela dagen igår till att greja...hämta glas från landet bland annat... Jag provbakade också en Italiensl tryffeltårta som jag tänker ha till kaffet.... Lägger ut receptet nån dag för den MÅSTE du prova.... Superenkel att gära och suveränt god ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-03-21 @ 09:46:48

hmmm regnar det hos dej ute på öa?Här vräker snön ner helt otroligt stora fula" flingor,BLÄ.

kram

2010-03-21 @ 09:55:18
#5: Yvonne

Du får köpa dynorna till hösten när det är rea! ;) Tråkigt när det sägs ett pris och så är det ett annat. Ilandsproblem, javisst, men så tycker jag med..Och hoppas det slutar snöa snart... :(



Kramkram!!

2010-03-21 @ 10:16:59
#6: ingrid

Hellre regn än snö!! Jag håller med. Önskar det kunde töa lite snabbare. Vi får laga vårt altantak så snart vädret tillåter, hmm blev ju vissa vädringshål där som sagt.. Våren är underbar!!

2010-03-21 @ 10:23:50
#7: Ragnvi

Tjena! Hörde på nyheterna om vattenbristen...skönt att det ordnat sig! Men så trist med priset på dynorna som inte stämde! Och lika trist är det med detta varannandagsväder...igår strålande sol här idag mulet o lite snö....

Kramen!

Ragnvi



PS. Jag gillade den bruna soffan hos mig..men den sväljer inte så många som jag önskade...

2010-03-21 @ 10:45:20

Härligt att våren är på ingång!



Ha en underbar söndag!

Kram Gunilla i Singapore

2010-03-21 @ 10:59:16
#9: sweetmama

Här snöar det för fullt !!!

Synd på dynorna det lät ju läckert med det mönstret.

2010-03-21 @ 11:59:17
#10: LissenTo

Vad skönt att ni har fått vatten igen, tänkte på dej!

Du ska se att du hittar nog nya finare dynor till billigare pris snart :-)

Ha en skön söndag.//Lissen

2010-03-21 @ 13:52:29
#11: Gunvor

Jahaja..här lyste solen i går och i morse hade vi nysnö, men just nu så skiner faktiskt sola igen. Men va hjälper det skidåkarna i Falun. Stackarna att orka köra i detta ymniga snöfall som det är där.

Tur man inte är sportig!

Synd på dynorna! Det är trist när man känner sej lurad på priset. För det händer då och då tycker jag att det är felmärkt också.

Jaja..ha en god fortsättning på dagen. Jag ska väl kolla på herrarna i Falun lite senare. Kram på dej!

2010-03-21 @ 14:26:03
#12: my

Skit oxå, typiskt att de skulle kosta mer än vad du ställt in dig på! Men du hittar säkert andra,..

Och har ni grillat??? Ååå vad gott! Längtar..

2010-03-21 @ 14:31:53
#13: Monica

Vilken härlig lördag ni hade - synd bara att dynorna var så dyra. Jag måste också ha nya dynor... men inte till vilket pris som helst!



Attans vilket trist väder vi haft i dag, men det är väl så det ska vara i väntan på Påsk.



Trevlig söndag på dej.



Kram

2010-03-21 @ 16:07:14
#14: bjorne

Verkar som ni har en behaglig tillvaro nu och visst är det kul att handla nya saker till hemmet,vilken lyx det är med vatten som man inte alltid tänker på,mina båda söner var på väg hit igår för dom trodde inte det skulle bli vatten på en vecka och alla plastdunkar såldes det slut på här i Kil med,här har det bara snöat och inte en regndroppe så det var en dm till det,ha en bra vecka,kram.

2010-03-21 @ 16:51:49
#15: Ingmarie

Du hittar ännu finare dynor ska du se!

Hörde av släkten i Karlstad att vattnet tog slut...hur jobbigt är ite det??Sen måste ni visst koka det nu innan det kan användas.

Våren kommer med stormsteg nu,fast inte många grader varmt tyvärr,men de kommer!



Allt gött till dig min vän!

2010-03-21 @ 20:58:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: