*

2010-03-03
08:44:56

Jag är vid liv..
Ledbruten värk både här&där..haha.

Men vi har slitit hårt..men jag är sååå glad
att vi tog flyttfirma till allla möbler.
Just i måndags vräkte det ner blöt snö
det såg ut som FAN efter dom var klara.

Blöt snö och grus överallt..men OJ vad dom slet.
"flyttgubbe" ska jag aldrig bli.

Ja det mesta är på plats nu vi har lite småting
kvar på Tallvägen och förråden
men vi har gott om tid att fixa det.
Vi ska ev ha en visning på fredag men ännu inga intressenter.

Men tids nog lär den väl bli såld..det blir rejäl
månadskostnad ett tag framöver.

Lovar att bjuda på lite bilder framöver
när jag hittar sladden till kameran..haha.

Nu ska jag dricka lite kaffe och vakna till.
Förresten märker jag att dom har haft katt här
jag har fått tagit allergi medicin..det tar väl tid innan katthår försvinner.

Har tagit kampen mot dom förra ägarna
ja ja och jag...vi lyckades ju aldrig träffa dom.
Men mäklaren pratade med dom
många ursäkter var det...kvinnan i huset trodde
att hennes man hade målat och fixat..???

Städningen berodde på att dom hade varit såå många här
men HALLÅÅÅÅ kollar man inte det sista själv??

Nåja vi får lite ersättning..inte mycket men
det är mest en principsak från vår sida.

Undra om dom vågar komma hit till våren
och hämta sin grill och gräsklippare
som just nu är insnöade.

Dom är säkert jättesura på oss.

Kommentarer:
#1: Helena

De har väl inget att vara sura för....det är ni som har den rätten.

Förstår att du är ledbruten nu....att flytta är jobbigt.

När jag tänker på det så blir vi nog kvar här för evigt.=)

Ser fram emot bilder.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2010-03-03 @ 09:30:11
#2: Nettan

Hoppas att ni snart hittar nån som är intresserad av er lägenhet.



Och varför ska dom förra ägarna vara sura - det är ju dom som inte har fixat efter sig. Antagligen därav du fått ta allergi tabletter.



Lycka till med allt.



kram

2010-03-03 @ 09:59:33
#3: Yvonne

Jag tycker att f. ägarna verkar rätt insnöade också :D Men det blir säkert bra när ni fått göra i ordning som ni vill ha det...Ni får ha grillen och klipparen som pant ;)

Kram!! Och nu är det ju fint väder! Då kan du dricka kaffe på altanen? :)

2010-03-03 @ 10:01:24
#4: Nilla

Tänk att det alltid ska strula med flyttstädningen. Bra att du tog striden. Det är så tråkigt när man själv lämnar efter sig ett städat och fixat hus/lägenhet. Och sen får börja med att städa på nya stället också. Man har ju liksom lita annat att göra, packa upp och så ;o)

Hoppas att det blir bra till slut och att ni kommer att trivas. Jo visst är han söt lilla Harry. Bara myser nu.

Kram

2010-03-03 @ 10:38:21
#5: Ingmarie

Kan inte begripa att folk kan lämna i sånt skick???Undrar om dom sover gott??Men det gör de säkert för en del skiter i mycket!

Tror väl inte de har mage att hämta grill o gräsklippare men man vet ju aldrig!



Kramen till dig från mig!

2010-03-03 @ 10:41:42
#6: Sara

Usch vad trist att inte det var riktigt urstädat. Och gräsklippare och grill kvar?? VA!? Det har jag aldrig hört talas om - det är väl för f*n bara att gräva fram om det är så!! Bläk - sälj det på blocket som kompensation! hahaha

2010-03-03 @ 10:50:39
#7: kicki

Verkar ju vara väldigt konstiga människor som bott i er nya lägenhet...och som sagt, han skall vara målare och måla runt saker....herre gud...stå nu på er och försök få kompensation för detta....må gott ute på altanen i solen, jag vet ju att du tycker om sol....

kramen på dej

2010-03-03 @ 10:59:33
#8: Znogge

Men då får de vara sura på er. Inte ni som gjort fel...

2010-03-03 @ 11:19:19
#9: Ingrid

Är nog så.. eller borde vara så att DE skäms o inte kommer o hämtar sakerna kanske. Härligt komma tillrätta i det nya. Katthår tar tid att städa ur men lär väl avta mer o mer allt eftersom. Ha det nu riktigt gott från lilla mig

2010-03-03 @ 11:22:14
#10: marie

tråkigt detta med de förra ägarna, de borde skämmas.

idag skiner solen på dej =)

2010-03-03 @ 13:40:43
#11: Eve

Rätt åt dem, de borde skämmas. Vem fan målar RUNT möblerna, lät som en dålig film. Kram

2010-03-03 @ 14:59:26
#12: Anonym

Sura kan de gott vara för inte vill man flytta och bara lämna massa skit efter sig....

Ha det gott i eran nya "lägenhet" kram Tingeling

2010-03-03 @ 15:17:04
#13: mo

Haha, rätt ska vara rätt så är det bara...Har ni flyttat långt? Är det ett hus eller?..Många frågor på en gång ;), kram

2010-03-03 @ 16:13:44
#14: Lena

Det är inget att bry sig om ifall de är sura. Ni har ju inte gjort något. Det är dom som borde skämmas.

//Lena

2010-03-03 @ 16:18:51

Oj ja men du det frestar på att flytta...så gott att ni kommit så pass långt nu...näääe jag tror inte dom vågar komma..då står Ninni där med typ stekpannan :)

2010-03-03 @ 17:31:26
#16: Mumin

Va härligt att ni är på plats, men att flytta är något av det tyngsta man kan vara med om så jag förstår att du är trött. Ja det var bra att ni får ersättning för städandet och allt kludd.....varför skulle dem vara sura på er? Det är ju ni som ska vara sura eller hur? Kram vännen i bråten.

2010-03-03 @ 17:47:11
#17: SOFFIE

hoppas de ej hämtar grillen å gräsklipparen de kan ni gott få tycker jag,Tur ni fick lite ersättning iallafall så himla dåligt av dem,

Jobbar du hela veckan?

Jag är ledig på fre,tänkte ta en promenix med Yvonne om vädret tillåter på f.m om det ej blir några hinder förstås,

kram till dej

2010-03-03 @ 19:30:29
#18: bjorne

Gott att ni har flyttat färdigt och om dom hämtar grill och gräsklippare blir det nog på natten men en del har ingen skam i kroppen så man vet aldrig,klart ni får bud på er gamla bostad så ta det lugnt,kram.

2010-03-03 @ 21:05:45
#19: Monica

Låt dom vara sura... det är ju de som slarvat med både de ena och det andra.



Skönt att ni slapp släpa möblerna själva i alla fall.

2010-03-03 @ 21:27:03
#20: junitjej

Låt dom vara sura. Rätt ska vara rätt!

2010-03-04 @ 06:19:12
#21: Sickan

Det är klart dom ska städa efter sig!

Bra att ni stod på er!



Ska bli kul att se bilder sen!

Kram

2010-03-04 @ 16:27:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: