*

2010-06-14
12:36:43

Skönt att vara hemma
Fast ännu bättre hade det varit om Anders
hade varit med hem...han är kvar i Sthl och jobbar.

Helgen har varit mycket intensiv.
Vi var ju i Umeå och hjälpte Anders dotter med familj att flytta.

Ja jag bar inget men däremot packade jag
in kläder i garderober...säck efter säck.

Lagade även mat åt flyttgänget.

Vi har naturligtvis hunnit med att umgås också.
Igår myste vi med gullungarna.
A&jag tog med dom till lekparken sen köpte vi glass.

När vi kom hem ville inte barnen gå in så
jag stannade ute med dom och lekte.

Nu har jag rest i massvis med timmar
är ganska trött men ska snart åka och jobba
men det blir ju bara eftermiddan.


Kommentarer:

Oj ja men då förstår jag att du har jobbat hela helgen..så härligt med proffsNinni att ta hand om barnen..att flytta kostar på..men du det går mot semester..mmmm visst känns det gott..

2010-06-14 @ 14:00:47
#2: Yvonne

Ja, man blir sliten av att vara med och flytta...även om det inte är man själv som flyttar. Men veckan ser ut att bli solig, så du får vila på din altan! :)

2010-06-14 @ 18:24:00
#3: Annika

Lekpark och glass - det är skönt när det finns extra-vuxna runtom som vet precis vad barnen behöver mitt i alla flyttbestyr! Å din lekinsats uppskattades nog inte bara av barnen utan förmodligen också av flyttföräldrarna! Men också av dig själv, medge du hade kul!?! :D

2010-06-14 @ 18:55:14
#4: soffie

härligt att träffa dem å vilken bra hjälp att få grejjerna instoppade igarderober och mat lagad,

När går du på semester?

Jag går på fredag!!!

tjohoooo

2010-06-14 @ 19:28:37
#5: bjorne

Gott att allt funka med flytt och annat,kanske står man ut med att ha sina barnbarn så långt bort om dom är det från början men jag skulle inte klara mig utan Ella många dagar, är van att kunna se henne nästan varje dag,hur många timmar tog tågresan?när jag var i Sundsvall tog det 8 timmar från Karlstad med ett stopp på 40minuter i Stockholm.

2010-06-14 @ 21:02:01
#6: Znogge

Flyttningar är ingen barnlek...



Kram

2010-06-14 @ 23:18:57

Det är ju ganska låång resväg och över en helg bara, det är nästan för lite. Ni borde stannat en vecka :)

Fast vi har haft så dåligt väder så det var tur det bara blev en helg.



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

2010-06-15 @ 13:23:55
#8: Helena

Vad gulligt av er att åka så långt och hjälpa dem med flytten.

Ni har väl blivit riktiga flyttproffs snart.=)

Ha en vilsam kväll min vän!

Kram

2010-06-15 @ 16:35:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: