*

2010-07-11
10:47:54

Söndag...härligt väder
Visst är det helt underbart nu..

Jag njuter som bara den!!
Idag ska det bli åska sägs det..men det kan väl vänta till kvällen.

Var till "vår" handelsträdgård igår
för jag behövde två perenner.
Kom tio minuter innan stängning.

Det var urplockat för säsongen
men jag fick tag på det som jag skulle ha.
(Kärleksört,rödbladig&en praktbetonika)
Mannen som jobbade där höll på att slänga
en massa blommor...vill du ha??

Jag fick plocka vad jag ville från bordet..
dom var lite halvvissna.
Men jag stannade inte länge för han flörtade så med mig.
Jag var ju helt ensam med karln...rys.

Men jag fick med mig en fjärilslavendel
två hängbegonior och en fuschia.
Dom piggnade på sig efter lite vatten.

Så nu måste jag iväg för att få tag på en ampel.





Läskiga små larver har tagit över en av våra rosor.
Anders hade fullt upp igår med att klämma ihjäl dom..läbbigt.
Två andra rosor var fulla i lus..bara att klämma ihjäl dom också.


Kommentarer:
#1: Helena

Hu för larver och löss.=(

Vad härligt det blommar i er trädgård.

Här har det också lovats åska mot eftermiddag/kvällen.

Hoppas att den uteblir eftersom Vilda är så rädd när det smäller.

Nu är det varmare men inte lika hett som igår....det är bara skönt tycker jag att det är svalare.

Ha en skön dag min vän!

Kram

2010-07-11 @ 11:02:22
#2: Znogge

Ljuvligt väder så nu blir det stranden!



Kram

2010-07-11 @ 11:28:23
#3: Fröken M

Tack ! Det blev inte mycket till sol och bad idag och nu smattar regnet äntligen skönt över norrstrand :)

2010-07-11 @ 17:31:35
#4: FLOOSAN

vi har haft det skönt på förmiddagen, men nu smattrar även regnet över herrhagen

2010-07-11 @ 18:02:53
#5: Junitjej

J-kla larver!!

Svar: Vi blev heller inte så pass sjuka att vi var tvungna att bo på hotellrummet, men blev halvdåliga. Magen var inte helt 100%-ig.

2010-07-11 @ 20:54:28
#6: Gunvor

Hej och "varmt" välkommen hem! Tänk att det blev Ninniväder till slut även här hemma. Det såg trögt ut men nu är det ju toppen.fast just nu regnar det ovh så har det åskat rätt så rejält. Vi har kommit hem från stugan i eftermiddag. Jag är så gott som återställd nu..äntligen! Även hostan är borta..peppar, peppar, är det bäst jag säger.

Ni har haft det härligt ser jag.

Löss o annat skit finns det gott om i sommar tror jag.Myggen har ju varit hemsk sägs det. Jag klarar mej bra undan här hemma, men jämt när vi är utomlands så blir jag uppvaktad av myggorna.

Ha det så underbart skönt i morgon också!Kramar!

2010-07-11 @ 21:49:24
#7: my

Vad var det för en otäcking? :) Flirta så med en snygg kvinna!!! ;)

Kram på dig

2010-07-11 @ 21:50:37
#8: SOFFIE

hua för läskiga småkryp,mina föräldrar har fått sånna där fula bruna mördarsniglar,blä!!!

va fint det blommar hos dej !

kram

2010-07-11 @ 22:30:58
#9: Anonym

Visst är det underbart med sommaren och semester kram Tingeling

2010-07-11 @ 22:31:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: