*

2010-07-21
09:40:55

Onsdag och mulet
Ja igår träffade jag ju Sofie vi hade tänkt Mariebergsskogen från början, men det blåste så planerna ändrades.
Vi tod Stadsträdgården istället..det var riktigt skönt där.

Vi åt goda glassar, Sofie valde bägare med en kula..Hmm nåja hon fick nästan mer glass än jag, haha.
Min var det faktiskt två kulor i, jag mumsade i mig den utan problem. GOD!!

Vi pratade och pratade, flanerade och kollade på blommor. Tyvärr var mycket utblommat redan.
Tiden gick fort, den gör ju det när man har trevligt.
Tack Sofie för en trevlig eftermiddag..det där gör vi om!


En stor läcker tall, kådan glittrade som guld.


Tyvärr stod det inte vad rosen hette
den här skulla jag vilja ha!


Vad hette det här trädet...stod det Sofie??



Hemma på mina kryddväxter..fjärilar&humlor är där i massor.




Ja vad är det??



Nu får vi sitta på gräsmattan och äta!



Undrar var han tog vägen?


Kommentarer:
#1: Helene

Jättefin blogg du har : )

Och väldigt fina bilder.

Här kommer jag kika in fler gånger !!

Kram Helene.

2010-07-21 @ 10:24:55
#2: Fröken M

dom blev faktiskt en ny favorit, och skulle det mot förmodan bli några kvar sen hamnar de i frysen för framtida besök :)

kram

2010-07-21 @ 10:45:44
#3: tingeling

KUl med bloggträff....

Kul att se altanen växa fram eller i nuläget rivas Kul med bilder

kram Tingeling

2010-07-21 @ 11:09:09
#4: Lenkan

Hallonskumpa var riktigt gott, sådär lagom sötsyrlig och bubblig! Tyvärr blev det ju bara ett glas eftersom jag ska jobba ikväll. Pust vad jag jobbar....känns som om jag knappt hinner hämta andan emellan passen

2010-07-21 @ 11:33:03
#5: Znogge

Kul med bloggträff och lycka till med uterumsrenoveringen.



Kram

2010-07-21 @ 12:39:31
#6: Yvonne

Det är ju en blomstertobak som tittar upp i din rabatt! :) En halv kula glass kanske man kan få ta i Stadsis? ;) Ha det skönt!

2010-07-21 @ 13:53:01
#7: Helena

Låter som ni hade en mysig träff.

Vi har lika varmt här idag så vi haft de senaste veckorna.

26 grader och då är det mulet.

Kladdigt värre med andra ord så efter lite marknad och fika vände vi hem igen jag och mor.

Ha en mysig dag min vän!

Kram

2010-07-21 @ 14:00:59
#8: soffie

wow du fångade guldglittret,nej den lila rosen stod det inte vad den hette,men min goa pappa sa att man kan hämta en karta där alla växters namn står på så det får vi göra nästa gång,tack för en härlig em:)

2010-07-21 @ 23:33:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: