*

2010-01-03
10:44:39

Sista dan i frihet....

Nej hjälp i morrn börjar jag jobba....vill inte!
Vill stanna i min kokong i några dagar till.

Nog för att jag gillar mitt jobb tro inte annat.
Men jag har ju varit krasslig mest hela lediga tiden
hur kul är det på en skala??

Nu när energin är tillbaka så ska jag inte få njuta
av några lediga dagar till.

Nyårslöften har jag inte gett några
jag håller dom aldrig..haha
Men ett borde jag ge..försöka få en roligare blogg.

Jaha nu har människa tvättat igen,,nu har hon lagat mat
ja det är ju jättekul att läsa....hihi!!

Men jag lagade faktiskt mat igår till och med två gånger.

Först ett långkok..mumsig gryta.
Senare på kvällen blev jag ruskigt sugen på pizza
sagt och gjort en deg sattes
jag la på vad som fanns i kylen.

Den blev ganska god...men som ett brev på posten
fick jag en hiskelig halsbränna.

Gick åt några samarinpåsar under tiden vi glodde på TV!!

Det gick i ettans tecken hela kvällen.
Stjärnorna på slottet..mycket intressant.
Björn Ranelid har jag inte känt till speciellt mycket
Tyckte först när jag såg honom att han verkade vara  en fjant.
Men han hade en intressant och sorglig historia att berätta om sig själv.

Idag hittar vi på vad...Hmmm Anders mår ju så där!

Vi tar nog och funderar på nästa resa...haha


Kommentarer:
#1: marie

jag är ledig en vecka till jag =)

planera en resa till, du är ju bara ute och reser du =)

2010-01-03 @ 10:58:50
#2: Znogge

Har precis samma känslor och tankar som du har inför att börja jobba. Tror jag letar resor jag med!



Björn Ranelid är långt ifrån en fjant utan en person som fått ta på tok för mycket skit genom åren. Visst är han speciell men det har man rätt att vara!



Kram!

2010-01-03 @ 12:53:27
#3: Lajsan

Ja, det är trist när man inte mår bra, så är det ju. Är maken också sjuk...Ja, då förstår jag att du inte har någon lust att börja jobba. Jag ska erkänna, att jag gärna skulle vilja vara ledig denna veckan. För att börja om på nytt liksom. Det blir alldeles för mycket godsaker som lägger sig på för min del dessa dagar. Fast vi varit ute på promenader! Så nu får det bli krafttag...Jaha...vilka resefunderingar har ni nu? Själva planerar vi en resa i mitten av oktober med hela La Familia då mor och syster fyller jämnt...sådär 18 pers :)

2010-01-03 @ 13:31:43
#4: Monica

Gott att du är bättre trots att ledigheten är slut.



Jag är inte heller ut särskilt ofta, men det är kul då man vet att publiken är över 35 i alla fall.



Jag längtar efter en solresa så jag blir tokig snart!!!

2010-01-03 @ 15:36:56
#5: Ingmarie

hallå där...vadå du har väl ingen tråkig blogg!Då skulle du aldrig fått besök av mig...(vad menar jag med det egentligen???)

Just Björn Ranelid såär jag ett stort fan av allt han skriver o har skrivit!

Kolla in ett tidigt inlägg"Allt detta tack vare Björn Ranelid"

han är också mycket trevlig på alla de sätt(han bor bara ett kort stycke härifrån)

Fortsätt du att berätta om tvätten,metlagningen o ALLT annat du brukar bjuda oss alla på!



Kramen från mig

2010-01-03 @ 18:11:04
#6: Bjorne

Tycker din blogg är okay,mycket bilder så bjuder du lite på dig själv det duger länge det,synd du inte har varit så pigg men det blir bättre ska du se,själv ska jag njuta av min ledighet tills på torsdag,den är allt som vanligt igen,missade Ranelid men får kolla reprisen,allt gick bra inatt,kram.

2010-01-03 @ 18:16:59
#7: ingrid

Jag har tre dagar ledigt till, men imorgon ska jag ha Adam så då får jag nog att göra ändå. Men mysigt förstås. Anders ska jobba imorgon men sen ledig tis ons. Vad gäller din "tråkiga blogg" hmm undrar hur det kommer sig jag "klickar" på Ninni minst en gång om dagen, fniss!

2010-01-03 @ 18:42:06
#8: Lajsan

...vet inte än...men Mamma har lite önskningar åt Grekland och det var jättelängesedan vi var där...men oktober...

2010-01-03 @ 19:07:14
#9: Mumin

Ja jag känner igen dem där symptomen när man ska gå till jobbet...usch ångest...och din blogg duger så som den är.....rolig? Du är ju redan rolig,,,,skruttfia:) Kram Mumin

2010-01-03 @ 19:19:34
#10: SOFFIE

mmm att drömma sig bort till nästa resmål är verkligen perfekt nu då det är iskallt här,

vart bär det av för er nästa gång?

usch å blä för oss som måste iväg på jobb imorrn här är övriga familjen lediga stora tjejen börjar på torsdag å sonen på fredag,Nellie är ledig en hel vecka till,

hatar att jag ej tog två semesterdagar till men de ville jag ju spara

må gott å ha en bra jobbdag imorrn å hoppas du känner dej piggare nu

2010-01-03 @ 19:21:56
#11: Eva

Usch ja, jag vill inte heller jobba i morgon. Men vi får trösta oss med att det är en kort vecka :-)

Kram,

Eva

2010-01-03 @ 20:47:29
#12: Christina

Skule gärna varit ledig ett par dagar,fast jag gillar mitt jobb. Börjar också tänka på vart jag ska åka nästa gång.

2010-01-03 @ 21:13:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: