*

2010-01-01
11:00:28

Nyårsdagen 2010
Ja då var det nytt år!!

Hoppas ni fick en fin nyårsafton,
det fick vi trots att vi firade ensamma.

Men vi åt ljuvligt gott, förrätt gravad lax
på rostat bröd...jättegott.

Sen oxfile och Potatismuffins
tack Soffie för gott recept.
Och en god sås naturligtvis..jag är en jäkel på sås..haha.

Vid tolvslaget var det ett enastående fyrverkeri
dels från Karlstad och här på Ö,a!

Förlåt alla hundägare men OJ va vackert det var,
vi stod i sovrummet med öppet fönster och tittade
i säkert tjugo minuter.

Hade velat bjuda på lite bilder
men min dator krånglar just nu och vill inte föra över några bilder
Hmmm mysko!!??

Idag är vi lite trötta...säkert lite för mycket skumpa
men det är ju såå gott.


Kommentarer:
#1: Sickan

Vi hade en skön kväll hemma och liite raketer blev det. Men jag har turen att mina hundar reagerar inte nämvärt på "oljudet".



Nu hoppas vi på ett verkligt gott 2010!

Bamsekramen på dig!

2010-01-01 @ 11:11:30
#2: marie

häftigt att få se fyrverkerierna på flera håll.



god fortsättning

2010-01-01 @ 12:22:24

Mmmmm så gott..men du jag är helt makalöst pigg idag och ska just ut i kylan på en promenad..

2010-01-01 @ 12:36:00
#4: Znogge

Gott nytt år! Lite trött hör det nästan till att vara en dag som denna!



Kram

2010-01-01 @ 12:58:48
#5: Anonym

Potatis muffins det låter annorlunda och smarrigt

Vi åt oxå oxfile men vi åt potatiskaka till.

Nu är det nytt år nya tag osv Ha en bra dag kramen Tingeling

2010-01-01 @ 13:33:13

Jag är konstigt nog jättepigg idag....Hade en lika trevlig kväll som ni tror jag ...mannen och jag....

Det är ganska gott att vara ensamma också ;o)

Vackra fyrverkerier men katterna blev lite oroliga så dom har sovit i mis säng i natt...trångt ...hehe.

God fortsättning på dig o kram

Margaretha

2010-01-01 @ 14:54:41
#7: soffie

mmm visst va de goa det blev en succe här men va jobbigt det är att få bort all vätska från potatisarna tycker jag..

men goda blir de,kUL ATT du prova dem,

Ja jisses vilket fyrverkeri de hade inne i karlstads centrum lilla Nellie va med ute på balkongen å sa när vi gick in neej typiskt också nu är det ju så länge tills vi ska se fyrverkerier igen ett helt år....

Hoppas du känner dej piggare idag å du haft en mysig första dag på året.

2010-01-01 @ 16:01:10
#8: Ingrid

Vad härligt att nyåret blev bra!! Tyckte potatismuffins lät spännande så nu har jag med snokat upp det receptet.. Något tilltrettondagsafton kanske... Här har vi varit lite slöa idag, men det får man väl vara en sån här dag. Snart dax för mat igen, ikväll blir det kalkonpaj imorgon bär det iväg hemåt. Kram

2010-01-01 @ 16:36:05
#9: Mumin

God fortsättning och tack för alla sms igår. Herremingud vad jag är bakis idag.....men är huvet dumt får kroppen lida ha ha, men humöret är det inget fel på ändå. Det var verkligen lyckat igår! Kram vännen! Mumin

2010-01-01 @ 17:30:07
#10: Nilla

Gott nytt år. Jag jobbade nyårsafton, helt ok. Du skrev förlåt alla hundägare, gå in hos mig och titta får du se. Det finns länk till min systers blogg, gå in och läs där. Dom har haft en fruktansvärd upplevelse i natt, på grund av smällare.

Ha det gott Kram

2010-01-01 @ 21:07:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: