*

2010-01-02
09:53:35

Lördag 2 januari
Trodde jag skulle vakna tidigt idag
för vi la oss redan vid elva.
Men när vaknar jag..jo kvart över nio..suck!

Det blir tufft att börja jobba igen..är ingen morgonmänniska.

Igår var det slödag..igen haha.

Men en promenad blev det iallafall.
Det var lagom kallt bara 7 grader snöade lite lätt.

Lagade god mat, hade kvar några potatismuffins
smakade bra igår med.

Sen åt vi glass med hallon&björnbär, oj va gott.
Vi glömde efterrätten på nyår.

Jaha vad händer idag måntro..funderar på
om jag ska plocka ur granen..Julen är slut nu.



Men det skulle vara fint att ha en sån här på bordet
efter städning...

Ha en goo lördag..kramen

Uppdatering:
Julen är borta..skönt!
Har plockat&dammsugit energin är tilbaka..jippi.


Men nån energi i datorerna har jag inte
var på väg att kasta ut både den stationära och bärbara
genom fönstret för en stund sen...sååååå segt!
Kollade hastigheten på bredbandet..funkade utmärkt!

Nääää en ny dator måste till så är det bara!!

Förresten är det makens tur att vara yr nu..jaha
då är det ju definitivt ett virus..stackarn!


Kommentarer:

God morgon lila sömntuta ;o)

Ja nu har snart granen gjort sitt..Vår barrar helt hysteriskt....

Appropå ostron så är dom inte slemmiga alls....Visserligen lite "annorlunda" att äta men särskilt dom svenska är fantastiskt goda... Det är bara att testa ;o) Jag får ju erkänna attjag var mycket skeptisk i början.....

Kram på dig

Margaretha

2010-01-02 @ 10:07:23

Jaaaa här pågår julavslut för fullt..nu åker allt ned i kartongerna..himmel så skönt..



Mums för den efterrätten Ninni..ha det gott njut av lediga dagen :)

2010-01-02 @ 10:24:43
#3: Lajsan

Hallojs...Skönt att du känner dig bättre! Mysig Nyår och likt kungligheter stå tätt tillsammans och se det sprakande fyrverkeriet...inte undra på att ni glömde efterrätten :) Nej..jag hade inga bilder där..så jag fick gå igenom bloggen...välja ut vilka bilder jag ville skriva runt...spara ner dom på denna och sen blogga...Snacka om att jag gick igenom året ordentligt. En superduperreflektion kan man säga! Så Bokslutet är verkligen genomtänkt alla kategorier :) Vilket underbart väder vi har!! Ingen jul ut här inte..jag ligger ju 3 veckor efter alla andra...så jag har verkligen inte tröttnat. Granen är magnifik så den får stå till nästa helg - sån är jag. Du vet jag älskar glittret och färgerna...

2010-01-02 @ 11:04:26
#4: Ulla

Vad skönt att läsa att du mår bättre. Både från yrseln (men även din trötthet efter nyåret L) Jag gjorde inte mga knop igår. Jag drack alldeles för mycket champagne på nyårsnatten. Jag mår sällan dåligt men jag blir vansinnigt trött efter en lång kväll. Det kostar på att ligga på topp skrattar

2010-01-02 @ 11:49:19
#5: Znogge

Granen måsta finnas kvar under trettonhelgen men sedan så...



Kram!

2010-01-02 @ 12:10:46
#6: Eva

God fortsättning, Ninni! :-)

Ja du, jag hoppas också - innerligt - att allt löser sig nu. Så att jag och dottern kan få lugn och ro. Vi har verkligen haft det jättetufft nu i över ett års tid, så jag tycker det räcker. Men kanske är en lösning på väg, hoppas kunna berätta mer inom den närmaste veckan.

Kram,

Eva

2010-01-02 @ 12:27:52
#7: Nettan

Ja, på måndag börjar även verkligheten för mig.

Har ju varit hemma sen 2003, men nu jäklar blir det ändring då jag ska börja att praktisera 4 timmar om dan. Men jag börjar inte förrän 11 så det är ganska skönt !



Ibland är det tur att man glömmer efterrätter så man kan njuta av dom dan efter istället.



Och jag måste ju faktiskt säga att det är ganska skönt att inte ha en gran inne iår. Vi har en på altan istället för att slippa både barr inne och för att hundarna inte ska putta ner den. Ha ha !



Ha en underbar lördag *!



kram

2010-01-02 @ 14:54:34
#8: Gunvor

Men Ninni då..har granen redan gjort sitt? Min ska då vara kvar till tjugondag Knut åtminstone..kanske längre.Det är först nu jag kan börja njuta av allt.När lugnet sänker sej. Jag är väl lite sen i starten.

Du undrade om våran resa. Vi åker till Tobago för tredje gången. Jag har ju sagt att jag vill tillbaka dit en gång till och man vet ju aldrig hur länge man orkar med såna långresor.Så då blir det samma resmål igen. Vi gillar ju verkligen Tobago!

Helst skulle jag vilja tillbaka till Söderhavet men det är för jobbig resa.

Och du..hostan är inte bättre! Så vi får se hur det slutar.

Men ha nu en jättehärlig helg nu när du blivit piggare, men stackars maken får du väl kurera så gott det går!Kram på dej Ninni!

2010-01-02 @ 15:18:08
#9: mo

Ja det blir nog tufft att stiga upp tidigt igen, det är såååå skönt att ligga kvar lite längre. Jag har forfarande julen kvar...love it, men man tröttnar kanske snart ändå, nähä, vi ska snart på kalas....det är ett himla ätande..hihi, kram

2010-01-02 @ 15:25:32
#10: Micke

Hejsan Vännen...

Inte hunnit kika in här på rundan så nu kommer jag in och önskar dig en riktigt GOD FORTSÄTTNING !!! =)



Kram

2010-01-02 @ 15:46:22
#11: marie

jag har dansat ut julsakerna =)

kändes skönt, ska jag säga dej...

2010-01-02 @ 16:40:55
#12: soffie

åå tulpaner va vackert ..

Å dina fnissbilder jättefuina!

Skönt att du känner dej bättre nu,

jag börjar jobba på måndag suck varför tog jag inte två dagar till?

Jag ville väl spara dem tänkte jag nog.

Må så gott ,ikväll får det bli en pizza å en öl!

2010-01-02 @ 16:54:43
#13: Helena

Ja nu blir det tulpantider-=)

Vi brukar koka bjärnbär i glögg....jättegott till vaniljglass.

Här är julen kvar men det börjar bli dax att städa bort den......jag laddar inför det.=)

Ha en mysig kväll!

Kram

2010-01-02 @ 17:42:32
#14: Lena

Det får bli i helgen som granen åker ut. Om jag har tur så finns det inga barr kvar så.

//Lena

2010-01-02 @ 20:10:49
#15: ingrid

Härligt att se att du mår bättre!! Dock lite synd om maken.. Min gran får stå till nästa helg men vi sätter aldrig in den förrän dagen innan julafton.. Brukar med fira med en bukett tulpaner efter julutstädningen. Hemma igen om du undrar, en jäkla jobbig hemresa, halt och disigt. Skönt vara hemma nu!

2010-01-02 @ 20:13:22
#16: Eva

Usch, sega datorer är verkligen enerverande.

Sv: Snällt av dig :-) Jag hoppas också att det snart blir lugnt och att jag får ett nytt boende. Är hoppfull att det snart löser sig. Har ju ett par personer som försöker hjälpa mig.

Kram,

Eva

2010-01-02 @ 21:25:12
#17: Mumin

Sovit som en stock har även jag gjort idag....va bra att du känner dig bättre...men maken är han yr nu? Och julen har du slängt ut...det rök idag här med. Sov nu gott inatt också.....Kram vännen! Mumin

2010-01-02 @ 21:47:16
#18: Bjorne

Har oxå blivit morgontrött men börjar på torsdag nästa vecka sen på måndag är det slut på ishallsbygget för mig,ska börja på Plaza och bygga om resturangerna där mm,hoppas allt är bra,kram.

2010-01-02 @ 22:35:24
#19: Bjorne

Glömde att säga,vilka fina bilder,go o gla verkar det som.

2010-01-02 @ 22:36:25
#20: Anonym

Tulpaner är så fint det får mig att tänka på våren så här hemma sgtår en bukett. Jag brukar unna mig en när jag städat ut julen.

Stackars maken då krya på dig hälsningar till honom.

Vi behöver oxå en ny dator just nu har vi en hyrdator genom makens jobb men den blir vi av med i maj. Vi funderar på en stationär Mac men men funderar än så länge

Ha det gott kram Tingeling

2010-01-03 @ 10:41:50
#21: Anna ..

Meeeeen då...vem ser jag här då...va jag glömmer allt och bara ler när jag får se dig..Ninni då..jag tycker om när du blir lite Champagnefnissig..så är det verkligen..mmmmm på dig..



Jaaa men du säg nu till mannen att en ny dator är prio ett..för Anna måste tillgodoses...men ninni.blogg..så det så..



Kram på dig du fina.. du rara.. du så klara underbara :)

2010-01-03 @ 10:43:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: