*

2010-01-09
10:35:58

Jag fryser..usch!
Jag vet att jag är tjatig
men det är kallt inomhus också!!

Vi ska ha 21 grader inomhus men nu går termometern bara upp till 17-18 grader.
Igår satt vi i köket med vårt lilla extraelement.
Då blev det ganska varmt..men eftersom det lilla elementet
stod lite för nära det fasta elementet så stannade det(det vanliga alltså)..haha!!

När det var dax för middag tog vi med den extra värmekällan
men vi ställde det inte nära ett element.

Många värmeljus så till slut kändes det skapligt varmt.
Tittade lite på lets Dance det var ju Morden i Midsomers också.

Trööta var vi men vi hängde i till tolv då var det skönt
att krypa ner under täcket och bli riktigt varm!

Det är såå vackert ute..jag vill promenera
men det får bli en snabbis ner till affären
för att hämta ut ett paket från Nuskin.

Sen behövs det väl plockas och städas lite kanske!!
Måste ju hålla ångan uppe så man håller sig varm...haha.

Ha en gôrgooo dag!




Några månader till så....

Kommentarer:
#1: Ulla

Vår fjärrvärme bara sprutar ut värme så vi har varit tvungna att sänka värmen på elementen. Vi brukar ha det kallt när det blåser ut för då märks det att vi bor i ett gammal hus. Ha en skön dag!

2010-01-09 @ 10:48:01
#2: Lissen

Mmmm, känner igen mej lite. Har haft tofflor på inomhus (tantvarning) för att det drar efter golvet!

Men bara - 13 ute, rena blidvädret!

2010-01-09 @ 11:33:34
#3: Lissen

Kram också, tjejen1

//Lissen

2010-01-09 @ 11:33:54

En sån härlig bild på äppelblommor... Ja man längtar lite.... Fast jag måste nog erkänna att jag trivs i kylan.... Kanske för att vi har det varmt innomhus för där vill jag inte behöva frysa....

Kram på dig

Margaretha

2010-01-09 @ 11:37:47
#5: znogge

Varmt och gott har vi i alla fall inomhus! Men nog kostar det...



Ha en bra lördag!



Kram

2010-01-09 @ 11:57:09
#6: Gunvor

Jaa du..här eldas det för fullt, men det går åt mycket ved. Tur att vi har så det räcker. Men vackert är det därute. Och solen skiner från en blå himmel. Synd bara att det är såå kallt.Men i dag måste jag försöka mej på lite matshopping.Är ganska tomt i skafferiet o kylen. Nu har jag börjat min medicinerng så nu hoppas jag på lite frid i hostandet. Lite feber har jag också till o från.

Men nu får man ju vårkänning när man ser din härliga bild på äppelblommorna. Det finns hopp om en vår nånstans.

Ha en fin helg i kylan. Håll värmen!Kramkram!

2010-01-09 @ 12:14:52
#7: sweetmama

Ååååå längtar till den dagen träd och blommar ute som på bilden !!!!!!!!!

Här hemma är det också kallt så där en 17-18 grader. Mycket värmeljus går det åt här hemma just nu.

Ha en fin dag !

2010-01-09 @ 12:15:12
#8: Lenkan

Det är ganska varmt (eller lagom iaf) i våra rum...utom sovrummet! Det är nog en tre grader kallare därinne. Som tur är så är det rummet där det är legitimt att gömma sig i dubbla duntäcken =)



Ha en fortsatt trevlig helg!

2010-01-09 @ 12:34:41
#9: Lajsan

ja...hua...det går knappt att sticka näsan utanför dörren!! Ett gammalt hus är svårt att få upp värmen på nu....intill norrväggen är det redigt kallt, synd att vi inte hann få på mer isolering och brädor i somras...men då bara regnade det när det skulle göras...hoppas inte det är nya istiden som börjat...hemska tanke

2010-01-09 @ 13:20:06
#10: sweetmama

Visst får du länka till mig, det blir jag bara glad av. Har tänkt lägga in lite på min sida också, just nu följer jag alla via bloglovin

2010-01-09 @ 13:23:06
#11: Lenkan

Nej jag ammar inte. Han vägrade tyvärr, hänger antagligen ihop med att eftersom jag hade graviditetsdiabetes så blev han koppmatad på BB och tappade sugreflexen. Så han får i flaska.

2010-01-09 @ 13:28:53

ååh soommar!! vill ha nu :((

kram

2010-01-09 @ 13:29:26
#13: sweetmama

På min sida finns en ikon följ med bloglovin. Ligger i min menyrad precis ovanför senaste inläggen. Om du blir medlem, det är gratis, kan du spara ner dina favoritbloggar där. Varje gång du sen loggar in på bloglovin ser du vilka av dina favoriter som gjort ett nytt inlägg. Mycket enkelt och smidigt sätt att följa sina favoriter på och jag har märkt att det spar en del tid eftersom du inte behöver sitta och bläddra runte för att se om favoriterna skrivit något nytt.

Man kan följa alla bloggar även de som inte är medlemmar.

2010-01-09 @ 14:20:02
#14: Maud

ja här var det över 22 minus när jag gick upp...inte så lockande att ge sig ut då men tyvärr så har jag jobb kl 16...tror guben får köra mig och hämta...för vi har inte nån stans att sätta i motorvärmaren på jobbet...igår gick jag hem i minus 14 på em och det va en iskall promenad;)kramkram

2010-01-09 @ 14:30:07
#15: Bjorne

Vilken bild och f vad gott när den tiden kommer,men har haft tur att jobba inne hela vintern så man får va glad för det.

2010-01-09 @ 17:37:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: