*

2010-02-20
16:03:28

Snön fortsätter att yra!!
Haha heter det så..jo det gör det nog!

Ja nu har vi packat en del,det står kartonger överallt



Phu!!

Visst har vi det mysigt..??


Men midddag har jag lagat...rotfrukter
indränkta i olja, kanel, salt och honung..Mmmmm


Dålig bild..men köttet lägger jag ovanpå
rotfrukterna(på ett galler)...jag kör dom först i ca 10 minuter
sen köttet som fått ligga i lite marinad.

Tar väl sisådär en kvart...
köttet har jag kryddat med olja, honung, ingefära, soya och peppar.
Det är fläskkarrè...blir superdupergott
och busenkelt är det också.

Nu är vi mätta och belåtna.


Kommentarer:

Man fattar inte hur mycket grejor man har innan man har flyttat en gång.... Därför vägrar jag att flytta igen...hihi...

Jovisst blir det hemtrevligt med staplade flyttkartonger ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-02-20 @ 16:28:28
#2: Ingrid

Det såg gott ut!! Ska med göra rotfrukter i ugnen ikväll och en köttabit till det. vinet har jag redan smygsmakat på kände jag behövde det efter denna vecka OCH denna dag! Flytta.. ja det är jag ju dålig på fniss bara gjort ett gästspel i mannens dåvarande hus 79-81.. Jösses vad saker vi skulle ha.. storehuset OCH en hel ladugård full (och nåt uthus till..)

2010-02-20 @ 16:59:35
#3: sweetmama

Det där lät ju supergott !!!



Vad flitiga ni har varit med alla kartonger. Gissar att du ser fram emot nästa helg nu



Ha en fin kväll

2010-02-20 @ 17:07:03

Du rotfrukter är makalöst gott..och jag kan känna doften..ha ha jo för jag har en rotfruktsgraytäng i ugnen..så gott..



Mmmm jag ser alla kartonger..men du tänk så fint du ska få det sedan då...det komer bli great..kram kram på dig från Annapanna vid spisen..

2010-02-20 @ 17:18:33
#5: Lajsan

Du värld så mycket det snöar! Vart ska det sluta??? Så gott det låter med den kryddningen på rotfrukterna, blev rent sugen. Men här blir det Renault idag...vad tänker du...men det är en rislåda som min make döpte om till Renault på 80-talet någon gång...en riktigt gammal goding till recept alltså! kantareller bl.a...och minst ett par glas rött till det...ha en skön kväll blan kartongerna. Fått någon köpare än?

2010-02-20 @ 18:09:52
#6: Yvonne

Det låter gott! Kanel och honung och inte minst ingefära är gott i mat! Ja, snön yr så man blir yr.. ;)

2010-02-20 @ 18:18:38
#7: LINDA

Fin blogg!

2010-02-20 @ 18:38:35
#8: Znogge

Rotfrukter i ugn är väldigt gott. Passar bra att blanda i när man gör hemgjord klyftpotatis.



Ha en go' kväll!



Kram

2010-02-20 @ 19:30:44
#9: junitjej

Vilken god mat! När flyttar ni?

Jag har nu lämnat Spotlife. Vad tycker du om min nya bloggdesign?

2010-02-21 @ 07:58:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: