*

2010-08-02
09:12:31

Sista veckan i frihet=)
Blev lite grann gjort på uteplatsen igår.
Men idag är det tänkt att vi ska börja
ordentligt med trallen.

Hoppas hoppas det blir uppehåll nu.

I morse när jag gick ut med min kaffekopp
kändes det lite grann som Höst.
Luften är annorlunda lite fuktigare.

Fåglarna samlas redan i stora flockar
Jag känner vemod när jag ser det.
Jag är INTE klar med sommaren än.

Nej lite mer värme..har inte ens badat i Sverige:)
Kommer förmodligen inte att göra det heller..hihi.

Jag märker på mig själv att jag börjat
ställa om mig från ledighet till jobb.
Drömmer annorlunda, jobbet helt klart inblandat.
Har redan börjat skola in nya barn=)

Nää lite mer kaffe sen är det väl dax att sätta fart.



Mmm här mådde vi gott..känns som väldigt längesen
Tja det var det ju hela åtta månader sen..OJ

Förresten åt nåt väldigt gott igår.
Köpte Tryffelmostoppar.
Bara att ställa in i ugnen i ca 20 minuter.
Smakde smaskens ihop med ryggbiff och ädelostsås.


Kommentarer:
#1: christina

Släng bort alla jobbtankar och njut av sista veckan.

Kram

2010-08-02 @ 09:36:49
#2: Znogge

Har du inte badat än här hemma? Ah, det var illa ;-)



Kram

2010-08-02 @ 09:51:51
#3: Gunvor

Vem tror du har badat här hemma? Inte jag!!Men så är jag ju världens badkruka också.Vill ha jättevarmt i vattnet. Jag har blivit sämre med åren. Förr badade jag alltid i älven t.o.m.

Va mysigt ni kommer att få därute. Jag håller tummarna för uppehållsväder åt er! Ja här också för här ska gräset klippas i dag.

Gullig katt du har som granne.

Ha en härlig dag och en härlig sista semestervecka.

Många goa kramar skickas till Värmland från ett ganska soligt Hälsingland!

2010-08-02 @ 10:31:04
#4: Ingid

Känner med jag börjat ställa om fast jag nästan har 2 veckor kvar (har bara två intensiva förvisso planeringsdagar nästa vecka.) Vår förskola öppnar sen igen v.33 Här är vädret blött idag, burr! Men haft två ritigt fina altankvällar

2010-08-02 @ 11:00:36
#5: Fröken M

äh, börja inte tänka på nästa vecka redan... än är det flera dagar kvar så passa på att njut ;)

2010-08-02 @ 12:59:10
#6: Yvonne

Badat? I vatten ute? Moooaaahahaha! Nä, vem har det ;) Och nu är det sooool! Härligt! "Kom och stå med mig vid hagens grindar, när de vilda gässen flyga över byn" (Dan Andersson)

2010-08-02 @ 13:59:33
#7: Kersti

Jag har faktiskt badat och flera gånger trots att jag är failjens badkruka. Men nu är det för kallt i luften för det. Och regnigt hela tiden inge skoj alls. Hoppas att det håller upp så ni får trallen klar. Kram

2010-08-02 @ 17:18:50
#8: SOFFIE

men idag kom solen till oss iallafall:)

Usch jag känner med att hösten börjar komma mer och mer,det mörknar snabbare nu på kvällarna,men vi får hoppas det blir en skön höst med massor av sol så vi kan va ute med ungarna hela dagarna:)

Jag börjar med om en vecka ,USCH!!!!

va härligt att ni har hunnit mycket nu med uteplatsen,

kram

2010-08-02 @ 20:03:15
#9: sickan

Härlig pool bild! Om 3 veckor ligger jag vid en sådan. Ska bli gött. Även om jag badat och solat massor i sommar.



Ha det bäst!

Kram

2010-08-02 @ 21:57:11
#10: Junitjej

Varför ska sommaren alltid gå så himla fort för?!

Så fin din nya bloggdesign är.

2010-08-03 @ 08:59:01
#11: Daniel

ojoj om dit slapp! Härligt!!

2010-08-03 @ 13:37:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: