*

2010-08-28
09:16:06

Jo det är HÖST
Har lite svårt att acceptera det...men jag måste väl! Idag behövs regnställ och stövlar för att jobba utomhus.
Kallt är det också..men vi får väl upp värmen när vi lägger upp dom tunga takplattorna. Två fick vi upp igår..aj aj jag har ont i armarna.

När taket väl är på plats så är det bara  resten kvar=) Fasar lite för dörrarna.dom väger ca 50 kilo styck.
Men jag är ju sååå stark såå stark, jag bollar ju med barn hela dagarna (hihi)

Sen när allt är klart då kommer det roliga att inreda..har redan köpt en urtjusig taklykta..stor helt i glas.
Den kan man ha ljus i, eller kanske en ljusslinga, eller vad man vill ha:)

En soffa vill vi ha därute...med massor med kuddar och goa filtar. Tänk er att ligga där en ruskdag och läsa..kanske somna till lite...MYS MYS.

Vi hade tänkt lasera golvet men golvet var tvunget att vara minst ett år gammalt...ja då får vi väl göra det nästa år då.
Det ska ändå på en stor matta.

Lite mera kaffe nu....sen jobba jobba

Kommentarer:

Ninni så fiiiint det kommer bli..ska ni helglasa? Ska det bli vinterbonat med? Det klurar jag på..jag är oxå av den där starka sorten..ha ha..

2010-08-28 @ 10:24:03
#2: Znogge

Jobba, jobba, jobba inte blogga, blogga, blogga ;-)



Kram

2010-08-28 @ 11:06:58
#3: Anna ..

Oj så pass med isolerglas och hela kitet..perfekt då kommer ni verkligen få ett härligt rum att njuta i..

2010-08-28 @ 11:37:11
#4: Gunvor

Va skönt ni kommer att få när det blir klart.

Nu har jag Stockholmsfamiljen här hos mej. Dom kom igår och åker tillbaka i morgon.Ska hämta hem Astrid. Och duu..mormor ska med! Hela långa veckan ska jag vara där. Sen nästa helg ska jag följa med dom till nya sommarstället som dom nyss har köpt. Det ligger granne med farmor o farfars hus så Ellie får nära till dom.Bara en liten grusväg emellan. Det ska bli så kul att komma dit.Jag är jättenyfiken..har sett det på bilder och det ser väldigt bra ut.

Jobba på nu du starkaste tjejen! Kramkram!

En timmes bilväg bara från Bromma där dom bor.

2010-08-28 @ 14:37:51
#5: Helene

Ja det roliga kommer ju efter "grovjobbet"...Att inreda = ))

Det är ju så kul...

Jag tycker det är jobbigt att acceptera att hösten faktiskt är här nu...Men inget jag kan göra nåt åt...Ha en fin lördag.

Kram Helene.

2010-08-28 @ 15:24:56
#6: my

Ja vilket mys, och då är hösten inte så tokig ändå? :) Kram

2010-08-28 @ 16:11:52
#7: Nilla

Det blir nog hur mysigt som helst när det är klart. Ja nu känns det att det är höst. Men man vänjer sig vid det med. Jag ska jobba i natt och söndag natt. Inge kul alls. Skänk mig en tanke i natt om du skulle ligga vaken ;o)

Kram

2010-08-28 @ 17:17:39
#8: soffie

vi måste helt enkelt ta en bloggträff på din altan så vi får se det fina bygget du gjort,

Fy F***N vad trist väder jag vill ha soool nu,satt å drömde mig bort till nya resmål,hoppas komma iväg till nyår men det kanske får bli februari istället,

mmmm va roligt det är att planera för en ny resa,

kram

2010-08-28 @ 20:58:17

Oj vilken lyx, hemlagat till barnen. Så skulle alla få ha det :-)

Ha en fin söndag!

2010-08-29 @ 08:51:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: