*

2010-04-05
09:24:27

Annandagen..
Idag är det mulet och regnigt!

Men jag fick en fin dag igår...mådde betydligt bättre.
Skönt att inte hela helgen blev förstörd!
Visst är jag lite förkyld men det kan jag leva med.


Njöt i solen..drack lite vin.
Tog repris på påsklunchen..nu fick jag i mig lite grann.
Har fortfarande ingen större matlust,
men fick även i mig lite grillat på kvällen.

Idag ska vi åka upp till sonen med hans cykel
men det får väl bli i eftermiddag dom sover antagligen.

Ska bli spännande att se hur långt dom kommit



Tulpanerna som vi fick förra lördagen
lika fina ännu..måste vara rekord..så länge
har jag aldrig haft tulpaner!




Sorry sex år var det visst!
Den ska hänga uppe varje påsk.
På andra sidan är det en kyckling...I Love It.


Nu har det tittat upp lite i gräsmattan.
Jag har hittat oregano av olika slag.
Men några gröna fingrar verkar dom inte ha haft
dom som bodde här.
Det ska vi råda bot på...

Anders klippte häcken igår..den ser ganska bedrövlig ut.
Nu är nästan all snön borta...härligt!!

Kommentarer:
#1: Ingrid

Härligt att du är bättre!! Lyktorna var köpta i Thailand, ja det var verkligen fint se dem stiga mot skyn i den stjärnklara natten. Här är all snö borta tack o lov. Gick snabbare än förväntat.

2010-04-05 @ 10:14:24
#2: LissenTo

Vad snön har försvunnit hos dej. Spännande att se vad som dyker upp under snötäcket.

Ha en fortsatt skön helg. Kram Lissen

2010-04-05 @ 10:30:18

Men du så spännande att gå i trädgården och upptäcka saker o ting..och så härligt att du mår bättre..ha nu en fin annandag..kram på sig från Anna

2010-04-05 @ 10:56:45
#4: Yvonne

Ja det måste vara spännande att se vad som kommer upp ur marken! Är det nåt du inte gillar går det ju att ändra på. Kram!!

2010-04-05 @ 11:08:38
#5: soffie

skönt att du blev piggare å kunde njuta av påskdagen som bjöd på sånt härligt väder,

vackra bilder du visar,

kram

2010-04-05 @ 11:43:56
#6: Ninna

Påskpyssel, som barnen gjort, det har även vi sparat:)



Du nämner att sonen bor "där uppe" - lång från er?

2010-04-05 @ 11:56:20
#7: maud

Skönt att höra att du mår bättre och kan njuta av din lediga helg...jag är ledig idag men vädret är inget vidare, får se vad vi hittar på;) lite shopping tro;). Visst är det kul med pyssel som man sparat så länge..älskar sånt har oxå vissa speciella saker som måste upp till påsk o jul! Ha en bra dag, kramar

2010-04-05 @ 12:06:26
#8: sweetmama

Skönt att du är bättre

Här snöade det så marken var vit igen i morse men nu har det töat bort och är bara blött och grått istället.

2010-04-05 @ 14:20:29
#9: maria

Vad härligt med krokusar och vad skönt att du mår bättre :)



Ha en skön kväll !

Kram Maria

2010-04-05 @ 16:00:23
#10: my

Skönt att magen mår bättre och du fått i dig lite mat och vin, i solen :) Kram

2010-04-05 @ 16:11:26
#11: Ulla

Inte kul att vara sjuk när man äntligen är långledig, men är inte det lite vanligt...det är som om kroppen hinner känna efter. Skönt att höra att du mår bättre och att flytten för sonen gått bra. Kan tro att det är tomt för er, men ni kommer att vänja er. Kramen

2010-04-05 @ 17:18:14
#12: Annika

Håhå, så trist att vara sjuker när man är ledig! Men inte helt ovanligt...Tulpaner är underbara, ger en skön vårkänsla! Liksom krokusar och snödroppar! När du är klar med din trädgård får du gärna ta hand om min! :D

2010-04-05 @ 17:34:14
#13: Eva

Hej Ninni, hoppas förkylningen släpper och att du snart mår bättre. Det är aldrig kul att bli förkyld på våren.

Ja du, det blev inget med huset. Ju mer jag undersökte desto mer hittade jag. Dålig ventilation, gammal fuktskada, skadedjur och stora frågetecken kring driftskostnaderna. Så nej, jag hoppade av. Är enormt lättad att jag upptäckte allt i tid, innan det blev dags för kontraktsskrivning.

Så nu är det bara att leta vidare. Känns lite jobbigt...

Dottern mår bra nu, men läkarna trodde först att hon hade lunginflammation. Hon var väldigt medtagen.

Önskar dig en fin vecka. Vi hörs!

Kram,

Eva

2010-04-05 @ 17:38:51
#14: Lena

Så bra att du har piggnat till.

Snön är inte borta här, vi fick lite mer i morse.

//Lena

2010-04-05 @ 19:06:31
#15: Ragnvi

Morning! Men vad typiskt att bli sjuk under en långhelg...och bli frisk lagom till man ska till jobbet igen! Grrr! Men skönt att läsa att du fick njuta lite av ledigheten i allafall!

Jag har aldrig ätit lake...fast även jag har hört att det ska vara gott!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-06 @ 06:03:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: