*

2009-09-01
17:06:23

Tisdag 1 sep
Oj vilken strålande dag det blev!

På vår balkong är det just nu 38 grader...

Jag valde just idag av alla dagar att fixa lite ärenden!
Försökte hitta en bikini bla...finns inte!
Får åka till nån dyr specialaffär förmodligen.

Lite surt är det att inte kedjorna kan ha badkläder året runt.

Det är ju många som reser året runt!
Den jag har är helt slut efter två resor
det tar styggt med saltvatten och klor trots att jag var duktig och sköljde upp.

Nåja....det löser sig!
Fick iallafall tag på denimleggings
hade tur det var rea på dom på Kapp-Ahl
fick två par för 400 spänn
ett par ljusa och ett par mörka!

Kanske jag kan hitta en bikini i Örebro vem vet,
jag åker ju dit på fredag..tänk om vädret kunde hålla i sig
men det såg inte så ut!

Anders är på väg till Tallinn just nu...avundsjuk jag..inte då!
Han satt just nu på soldäck och tog en öl...suck va mysigt!



Förresten ska jag äta minst en sån här om dan
min läkare ringde idag mina kaliumvärden var INTE bra..väldigt låga!
Så nu måste min blodtrycksmedicin bytas ut.

Och jag får absolut inte äta lakrits..attans mitt favvogodis!
Har känt mig otroligt trött&matt ett tag och det kunde man tydligen bli!

Nu får vi hoppas det blir ordning på värdet
kändes ju lite kymigt!



Kommentarer:
#1: Mumin

Jag var ute i somras och köpte nya bikinis och sommarklänningar...nä nu är det bara höstkläder och jag håller med dig att man reser ju året om så varför har dem inte sådant inne. Jaså du kaliumvärdet var inte bra...attans....men käka du bananer det är ju gott vetja så får du nog ordning på det också....ja jäkla mediciner man behöver.....fast det är ju bra att dem finns eller hur? Kram Ninnivännen! Mumin

2009-09-01 @ 17:26:56
#2: Annica

Men vad jobbigt med ditt kaliumvärde. Inte bra alls. Hoppas att du får bukt med det. Jag kan äta lakrits åt dig om du vill? ;-)

Innehållet i burken.... Ja du... Det är vanligt mjöl. Men det var farmor som gjorde så med mig när jag var liten och hängde efter henne i köket. Så jag har tagit efter idén.

KRAM!

2009-09-01 @ 18:10:46
#3: Nilla

Vad kul att du hittade denimleggings. Jag har haft mina flera gånger, dom är så sköna. Hoppas att du hittar någon bikini, men det är som du säger inte säsong nu. Har du kollat i sportaffärer, men det är väl samma sak där också antagligen. Det blir nog dyraffären.

Kram

2009-09-01 @ 18:25:41

helt underbart väder idag men alla verkar ha värsta höstdeppen, jag ser fram emot långa höstpromenader i rött och gult och stora varma koftor å massa levande ljus! kramis

2009-09-01 @ 19:31:55
#5: Paula

Vilken snygg bild du fixat! Näckrosen är en favorit!

Oj vilken lyx att åka iväg en månad! Förstår att du längtar...bonusdottern var i Thailand i vintras fem veckor, projektarbete på ett barnhem i Bangkok, men hon hann med stränderna också..

Vet du, jag levde på bananer under mn graviditet, den enda mat jag fick behålla, o trots att 33 år förflutit så vill jag inte se en enda banan!

Kram

2009-09-01 @ 19:59:58

Aha..du måste käka bananer Ninni då...mmm det är viktigt..kanske får du nåt' tillskott..oxå..typ tabletter..mmm det är mycket med det där..



Ja men du så härligt att du måste springa o köpa badkläder..annars finns det kanske i Thailand..en i siden kan jag tro..:)

2009-09-01 @ 20:05:00
#7: emma

hej va fin blogg, hur är det?:)

2009-09-01 @ 20:17:29
#8: Sara

Men Intersport eller nåt har ju badkläder året om :)

Jag hade tre bikinis med mig på resan o 1 par byxor fick jag slänga för dom var så nötta. Klor och saltvatten gör ju att dom blir som papper till slut.



Fnissade när jag läste din kommentar :) och jag säger TACK, jag har minsann gått ner 4 kg, fast jag gick upp 1 kg på Rhodos igen.



Kramkram och lycka till med bikiniletandet!

/Sara

2009-09-01 @ 20:26:55
#9: Lena

Nu borde du ha tur att hitta någon bikini på rean. Det verkar som de börjar sälja ut badkläderna nu.

Hoppas du hinner hitta någon.

Jag sitter här också och är avundssjuk, fast på min dotter. Hon är på kryssning med sin pappa och kommer hem på lördag. Hon åker längs Norges kust.

Härlig va.

//Lena

2009-09-01 @ 20:28:28
#10: Annica

Ja visst är det! Hoppas att det går hem hos ungarna bara. Funderar på om inte detta skulle kunna vara något för mig att arbetsträna med. Åka runt till olika dagis. Färlåt! Förskolor! Och baka med barnen. Jag vet att jag skulle tycka om det. Men sen om kommunen har råd är en annan sak. Personalen fick inte ens köpa in ingredienserna till i morgon. De står jag för själv. Inga stora summor som tur är.

Nu ska jag sätta lite mer glitter på min änglaburk. Kan det bli för mycket glitter när man har med barn att göra? ;-)

KRAM!

2009-09-01 @ 20:29:55
#11: malin

ja vi ses väl imorrn då.... jag blir lite sen, t jobbar till 17.

suck...

förhoppningsvis får jag förhinder....

2009-09-01 @ 21:02:44

Hoppas att du snabbt får upp dina värden och blir pigg Ninni! Det är ju ett tag till semestern, då får du ju mysa och vila. Thailand har jag inte varit till ännu. alla säger att det är så underbart.



Blir också avis på din man. Tror vi åker dit vi också Ninni (du och jag på en minisemester. Det vore något det! Drömma går ju!



Till att börja med så kan vi önska sol till helgen!

2009-09-01 @ 21:15:09
#13: Margaretha

Rackarns taskigt med lakrisen....det som e så gott...

Fast det är ju för en god sak att låta bli...

Bikiniköp....hur kul e det på en skala.... Bläää...

Hoppas att du hittar en snygg bortglömd sak som siter som en smäck... ;o)

Kram på dig

Margaretha

2009-09-01 @ 21:22:13
#14: Soffie

men oj det va ju inget bra att dina värden inte låg bra hoppas din nya madicin +lite bananer hjälper,

Ja herregud det blev plötsligt sommar idag ,knäppt den kunde ju kommit när alla barn hade lov men men för mej får det gärna fortsätta för ååå va härligt det är,

Hoppas du hittar en snygg bikini,

kram

2009-09-01 @ 22:47:31
#15: Sanna

God natt! Hoppas du har haft en fin dag!

2009-09-01 @ 22:52:00
#16: Ragnvi

Morning! Hi, hi...har väl hänt att jag letat badkläder under fel säsong...men då handlade det om badhuset, utomlands har jag ju aldrig varit!



Det är ingen hemlighet att jag blev "sjuk" förra hösten, jag bloggar om det. Lämnade ett cellprov, hade missat att göra det i några år...hade inga problem eller symtom men cancer hade jag! Opererats två gånger, sista gången togs livmodern o hela alltet bort....sen fick jag genomgå strålbehandling under sex veckor i Örebro. Det tog hårt på tarmen...

Kramen!

Ragnvi

2009-09-02 @ 05:28:41
#17: Ingmarie

Du kommer snart att känna dig bättre när du får ändrad medecin.Har sett på mycket nära håll vad bananer kan göra underverk,så det stämmer verkligen!

Här äe nu nya trägolv beställda.Men vi får INTE börja renovera än(inte torrt nog)

Nu önskar jag dig allt gott o glöm inte käka bananer!

2009-09-02 @ 06:11:28
#18: My

Ja man kan ju undra hur affärerna tänker då folk reser året om nuförtiden!

Och hoppas det rättar till sig med hjälp av bananer!

Och du vet ju att jag inte är som jag ska hihi, kan ju inte va ledig...

Kramis

2009-09-02 @ 09:23:19
#19: Eva

Ja men visst är det otroligt! Jag går fortfarande runt i sommarkläder :-)

Kram,

Eva

2009-09-02 @ 09:38:04
#20: Ingrid

Denimleggings en bra uppfinning, ska skaffa ett par svarta nu också inför hösten. Annars blev det ju en hel del shopping för mig förra helgen ;) Alltid kul med lite förnyelse. Fint väder här med lite bättre idag från min förkylning. Kram

2009-09-02 @ 12:51:58
#21: Anonym

Jag köpte deminleggingspå gina tricot innan sommaren suveräna

Lakrits är gott min favvo är lakritsplopp kram Tingeling

2009-09-02 @ 14:31:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: