*

2009-09-02
14:44:01

Onsdag 2:e sep
Inte lika varmt idag men skönt ändå!

Pratade med maken på förmiddagen
i Tallinn var det riktigt varmt&soligt...ohh härligt!

Hoppas han inte går på "vår" favoritresturang och äter!
I morrn är han hemma igen och på fredag åker jag!

Det är gårdsfest här på lördag men det missar jag
attans första gången det är fest då är jag borta!
Men jag kommer ju har det toppen jag med!

Om en timme ska jag på möte på kommunen
känner jag inte speciellt för
antagligen kommer dom att säga att dom sänker barnpengen
inte kul nu när vi startar eget!

Sen ska vi skriva nya stadgar ikväll på jobbet.

Så nu blir jag nog borta i några dagar från bloggen!

Men vi hörs nästa vecka...kramen


Kommentarer:
#1: Annica

Om du inte bodde så långt bort skulle jag gärna göra det!

Jag har precis avslutat ett samtal med rektorn. Trots inköpstopp så har hon gett klartecken till att jag får fortsätta varje onsdag tills alla barn har fått varit med och bakat. Hon ansåg att det var ett viktigt, kreativt och pedagogiskt (?)inslag i verksamheten. Och i fortsättningen kommer kommunen stå för inköp av ingredienser. Jag är superglad!!!!

KRAM!

2009-09-02 @ 15:00:58
#2: Annica

Jag stod för det mesta av ingredienserna idag. De får inte ens köpa in ägg för att ha till frukosten! Helt galet.

Jag tror att de åt upp dem! De smakade självklart varsin efter vi bakat klart. Men jag tror att de var tänkt att alla skulle ha mysfika på eftermiddagen. Funderar på om jag inte skulle gjort något diplom eller något som visar att de nu är bagare med änglastofts licens. ;-)

Ångrar att jag inte fotade dom. Hade varit perfekt att ha i deras portfolio. Men det är lätt att vara efterklok. Nästa gång ska kameran vara med! Inte för eget bruk förstås men för att ha till barnen. Jag skulle nog blivit pedagog ändå. ;-)

KRAM!

2009-09-02 @ 15:29:08

Jaaa Ninni vi hörs ha det så bra och lev väl...

2009-09-02 @ 15:48:53

starta eget??? gu va instressant!!! lycka till!!!

2009-09-02 @ 19:12:43
#5: Znogge

Hoppas det inte säker parnpengen men i tider som dessa så kan man befara allt!

Kram!

2009-09-02 @ 19:19:04
#6: Anonym

Ha det så kul i helgen och hoppas kommunen är snäll mot er. kram Tingeling

2009-09-02 @ 19:53:55
#7: Junitjej

Vart ska du i helgen??

2009-09-02 @ 20:38:29
#8: Ulrika

Tack snälla för din kommentar.

Jens har gått på dagis i snart ett och ett halvt år och inskolningen gick jättebra. Han har haft en sån här period tidigare också, då han inte velat gå men det är värre nu. Vi vet att det började när en av personalen blev arg på honom vid maten, han blev väldigt ledsen. Jag tror inte han direkt tänker på det som hände då och han är väldigt förtjust i just den tjejen. jag tror bara det där ledsna satt sig på något vis i hans huvud.

Han kommer ihåg att han blev superledsen en gång och så har han hakat upp sig på det. Vi har pratat med personalen flera gånger och speciellt de senaste gångerna han varit där så har han varit hur glad som helst, när vi gått... :)

Fast det är jobbigt ändå, när det sista han säger på kvällen och det första han säger på dagen är: Inte dagis ida.

Vad härligt det låter med en resa till Thailand, ni får det säkert helt sagolikt där.



Tack igen för att du delade med dig av dina erfarenheter.

Stor kram.

2009-09-02 @ 20:55:08
#9: Mumin

Hallå där!!! Vart ska du ta vägen utan att fråga mig??:)) Förstår att du har mycket att göra...förresten kommer du till bloggmötet? Kramar i massor från Muminvännen!

2009-09-02 @ 21:48:10

rösta gärna på mig som veckans blogg! =D http://sannasrum.blogg.se/2009/september/finalisterna-i-veckans-blogg.html#comment

2009-09-02 @ 21:50:01
#11: Bjorne

Lycka till med allt och här har det varit minst 30g idag,fick rycka loss kläderna från kroppen när jag skulle ducha,vi hörs,glömmer inte bort dig som du vet,kram.

2009-09-02 @ 22:27:13
#12: soffie

hoppas mötet gick bra,

Kram till dej

2009-09-02 @ 22:33:45
#13: Nilla

Ska du iväg med jobbet. Hoppas att det går bra för er nu när ni blir egna.

Jag har haft en bra dag, tror att jag håller förkylningen på avstånd. Nu sitter jag vid min nya dator, liten, söt och ROSA!

Kramen

2009-09-02 @ 23:01:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: