*

2009-09-07
16:19:26

Om helgen...

Ja var ska jag börja måntro....ja som ni alla vet så skulle jag ju iväg på tjejhelg med min systerdotter Therese!

Jag anlände hotellet först..checkade in gick iväg och köpte rödvin samt två vinglas och lite nötter.

En flaska skumpa hade jag med också....T kom strax efter fyra efter stooooor kram så öppnade vi skumpan...den var det fart i korken flög iväg..haha.
Gott smakade det...vi pratade och skrattade från första stund...efter en stund knackade det på dörren...Hmmm????

Vilka kommer in om inte mina systrar..jag såg ut som en guldfisk på torra land..hihi. Dom hade planerat bakom min rygg...
 

Så här söta var dom!!

Ja sen gick helgen i ett fasligt skrattande och fnissande...bland det roligaste var nog när vi gick ner till Maxi för att handla kex&ost.
Jag fick en väska av Viveca!

Jag döpte den till Marion...ja väl på Maxi lätt fnissiga efter lite vin och skumpa, jag hade med min nya söta väska...det var bara det att hon betedde sig väldigt ouppfostrat hon drog nästan ner mig i en stor korg med gosedjur...jag trodde mina systrar och systerdotter skulle dö av skratt.

Jag kan bli väldigt stôllig om jag är på det humöret. Sen skrattade vi och bubblade hela kvällen sittandes i vår säng.

Haha förresten när vi kom tillbaka från affärern och vi åkte hissen upp kom det en kille och skulle kliva på...okey sa jag du gör det på egen risk.

Och tänka sig Marion ville hälsa och nosa på honom (stackarn han såg lätt förskräckt ut....då trodde jag definitivt Bibi skulle avlida..)

På lördan gick vi på "loppis" Marion fick stanna hemma.....vi var lite oroliga för att hon skulle överfalla städpersonalen men vi fick inga klagomål!

Här med alla "loppisfynd"..det var såå mycket folk! Hem med alla grejer och sen ner på stan för att flanera!
Vi var till Wadköping bla..det finns så många mysiga affärer.Vi gick och vi gick!



Lunch blev det på Pictures..smakade bra...massor med skratt där med!

Efter lunch shoppade vi lite till samt drack en stooooor latte på Espresso cafe..gott.
Där började vi prata minnen...guuud så kul!

När klockan närmade sig halv fem började vi promenera hemåt...det var en bit att gå så stegmätaren hamnade på över 17 000 steg den dan!
Väl hemma göra sig iodning för kvällen...en mysig restaurang hade vi hittat vid museet och bokat bord till åtta.

Lite vin innan vi stack sen ny taxiresa..den taxichauffören höll på att skaka sönder av skratt den resan....hihi!

Sen underbart god mat...Mmmm trevlig personal lite synd om den andra gästerna kanske för vi hadeju som sagt vansinningt roligt!



Ja som sagt...söta eller hur!!

Ja taxichauffören hem till hotellet fick sig ett gott skratt han med...ni är inte från stan va? sa han Hmm undrar varför....ja jisses vilken helg!

Det här kommer jag leva länge på TACK MINA GOA SYSTRAR OCH SYSTERDOTTER.






Kommentarer:
#1: Annica

Åh vilken helg!!!! Visst är det härligt att kunna släppa loss så där fast man är "vuxen". Underbart med systrarna som överraskade så!

Ja den sommaren glömmer jag aldrig. Hur härlig som helst.

KRAM!

2009-09-07 @ 16:43:49
#2: ciara

Åh! Ni verkar ha haft kanon trevligt..

lägg detta till ett fint minne för livet!

må så gott/Kram Ciara

2009-09-07 @ 16:45:45

Ja men Ninni hur galet ser det inte ut va'kan tro att ni hade det great..ja men det syns ju sådana härliga systrar..Goda skratt och tokigheter..himmel tänk så roligt man får när man har skumpan med..bara just det där när den smäller i taket...mmm bara det kan ju få alla på gott humör..



Ninni då så söta ni är och vilka goa miner..:D



Lite livsfarliga är ni det ser jag det..hur härliga som helst..



Nu kan du leva länge på detta...typ ända till Thailand..:D

2009-09-07 @ 17:10:11
#4: maud

åååh vad det låter härligt! kul att dom överraskade så ;). ser framför mig den där historien i hissen...stackars kille då...haha. kramar till dig

ps.har vart på frukostdate med två gamla arbetskamrater på fm, vi möttes kl 9 och helt plötsligt så va kl 12...inte sant va fort tiden går i trevligt sällskap

2009-09-07 @ 17:21:51
#5: Nilla

Man blir glad och fnissig bara av att läsa om din helg. Hur blir det med Marion nu, låser du in henne, eller får hon leva som hon vill :o) Hade gärna varit med i hissen när hon skulle nosa på den stackars killen, hihi.

Kramar

2009-09-07 @ 18:00:20

Men herregud ett sånt roligt reportage....kan just föreställa mig hur ni lät...hihihi...

Visst känner man sig tio år yngre efter en sådan go helg??

Men ...en sån ouppfostrad väska !!! Det var väl det värsta jag hört !!!! Det finns kanske "valpkurser " för nya småväskor så dom kan lära sig att uppföra sig rumsrent ......fniss....

Kram på dig stollefia....

Margaretha

2009-09-07 @ 18:04:27
#7: Znogge

Vilken kul helg!En sådan lever manlänge på, speciellt nu när hösten kommer...



Kram!

2009-09-07 @ 18:11:36
#8: Ingrid

En helg helt i min smak. det är märkligt med vissa vänner blir det bara så man kan släppa loss hur som. Har min mans systerdotter i Örebro får väl höra om hon stött på några "skumma typer" i helgen, ha,ha.

2009-09-07 @ 18:36:28
#9: Anonym

Så jättekul och vilken överraskning

Ett gott skratt förlänger livet kram Tingeling

2009-09-07 @ 18:49:48
#10: Sara

Hahaha... vilken UNDERBAR helg du haft =)

Systrar och vin och shopping och god mat!! Kan det bli bättre? Nää, minsann. Så himla kul.



Det här kan du leva på länge! Så himla roligt att bli överraskad på det viset :)



Kramkram//Sara

2009-09-07 @ 19:02:27
#11: Sara

Hahaha... vilken UNDERBAR helg du haft =)

Systrar och vin och shopping och god mat!! Kan det bli bättre? Nää, minsann. Så himla kul.



Det här kan du leva på länge! Så himla roligt att bli överraskad på det viset :)



Kramkram//Sara

2009-09-07 @ 19:02:34
#12: bibi

Denna Marion var hemsk, hon högg efter folk och var överallt. I hissen var det faktiskt två killar stackars dom

2009-09-07 @ 19:04:04
#13: Ninni

Ja visst ja mellansyster yster, två var det ju men den ena var ju dödsförskräckt..haha

2009-09-07 @ 19:20:56
#14: Lajsan

ha ha ha så gött det ser ut! Jag förstår vad du menar...du när man skrattar så man tror man svimmar, helt underbart! Vilken tokhärlig helg - den glömmer du aldrig!! Eller hur!

2009-09-07 @ 19:32:54
#15: Lissen

Men Ninni vilken härligt fnissig och go helg!

Överaskning när den är som bäst!

Ja du Ninni, vilka systrar och syster dotter du har!

Tokhärligt! Kram

2009-09-07 @ 20:05:16
#16: Ninni

Ja visst ja mellansyster yster, två var det ju men den ena var ju dödsförskräckt..haha

2009-09-07 @ 20:16:21
#17: marie

jisses vad kul du har haft det =)

nu blir du minst 150 år....de säger ju att ett gott skratt förlänger livet...

2009-09-07 @ 20:19:52
#18: Ulla

Åh, vilken härlig sprudlande helg ni verkar ha haft. Det var sååå roligt att få läsa om den!

2009-09-07 @ 20:36:03
#19: Soffie

men guu vilken underbar helg å va roligt ni haft,

Kul att få se alla fina bilder:O)

kram

2009-09-07 @ 21:25:13
#20: Mumin

Ha ha va härligt!!!! Ja jisses när man är på det där humöret...man håller ju på att skratta ihjäl sig.....Det kommer du leva på länge och vilka härliga systrar du har:) Kram vännen! Mumin

2009-09-07 @ 22:13:52
#21: Lena

Vilken härlig överraskning och så kul att få umgås en hel helg med sina systrar och systerdotter. Att ni har kul tillsammans kan man se på korten...hahaha härligt att få skratta, minnas och njuta i gott sällskap :D



ha en fin dag/kram

2009-09-08 @ 12:43:53
#22: Therese

Ja j-ar sörrö sicken helg det blev! Hahaha

2009-09-08 @ 15:54:44
#23: Helena

Vilken härlig överaskning....ni verkar ha haft en jättemysig tjejhelg.

Sånt lever man länge på.=)

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2009-09-08 @ 16:38:20
#24: Annika

åh vilken skön helg du verkar ha haft - med mycket skratt och så där härligt flamsande som man bara kan ha med dem man är riktigt trygg med! Kram!

2009-09-08 @ 17:58:39
#25: Alexandra

Låter otroligt härligt!!!! :)



stor kram

2009-09-08 @ 19:08:25
#26: my

Vilken kul helg!! Och ni är både söta och lika, du och dina syskon :)

2009-09-08 @ 19:37:47
#27: ciara

På fiket i Bergvik mot maxihålet(typ utanför affärerna Bergqvist skor,Mansion...

Superfärka(prövat två dagar i radS)

Ngt du inte skulle ångra om du prövade!!

Nu blr här Idol!Ha en bra kväll.

Kram/Ciara

2009-09-08 @ 19:55:56
#28: Ulrika

Vilken underbar helg ni haft, blir glad av att läsa om det. :)

Imorse gick det superbra att lämna Jens, det känns som att det vänt nu. :)

Var rädd om dig.

Stor kram

2009-09-08 @ 20:49:37
#29: Bjorne

Blev till och med glad av att läsa om er helg,så ska det va när livet är som roligast.

2009-09-10 @ 09:48:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: