*

2009-09-26
08:21:01

Lördag morgon!
Var uppe kvart över sju idag...

Men det beror kanske på att vi la oss väldigt tidigt
vi var båda rejält trötta!

Vi hade en fin kväll med god mat
satt på balkongen och njöt av kvällssolen
lyssnade på musik,
klockan var sju och det ringde på dörren
Utanför står grannen ovanpå och har mage att klaga
på vår musik...vá klockan sju en fredagskväll???

Såååå högt spelade vi inte, jag var inte trevlig
mot henne kan jag säga..jag blev jäv..förbannad!

Hon tyckte att vi borde ha bättre vett som är med i styrelsen.

Ja så var den fina kvällen förstörd...morr!!!

Det här huset är ju helt jäkla galet.
Jag gillar inte heller när det spelas för högt
typ en vardagskväll klockan elva på kvällen
eller tre fyra på morgonen

Men hallå sju på kvällen...jag är helt chockad!

Anders ringde en i styrelsen, tydligen ringde den här kvinnan(kärringen)
ofta och klagade...och har fått veta att hon har inte rätt att göra det
innan klockan TIO på kvällen!!

Trevligt att fått en ovän i huset....suck!
För övrigt är hon yngre än mig..hoppas jag inte träffar på henne allt för ofta.


Sååå nu har jag klagat av mig
ögonen är bättre idag men fortfarande svullna under
men det ger sig väl snart!

PS jag vet att jag själv klagade häromdan
men inte personligen...jag tror jag flyttar.
Samtidigt skäms jag för att jag betedde mig illa
jag med..usch inte likt mig, nu kommer jag älta
det här i evigheter! DS


Kommentarer:
#1: Znogge

När vi bodde i vår första lägenhet fanns det en dam i samma trappa som blev störd om man andades efter klockan fyra på eftermiddagen! Väldigt jobbigt så jag förstår din ilska över er grannes klagomål. Det får finnas gränser...



Kram!

2009-09-26 @ 10:04:24
#2: Fia

Det är så jobbigt med folk som verkar ha en sjuklig belägenhet att klaga på allt möjligt. Ni har ju verkligen inte gjort något som kan anses störande eller hänsynslöst. Hon kanske hörde att ni hade trevligt och blev avundsjuk?

Hoppas hon inte förstör mer för er.

Kram, Fia

2009-09-26 @ 10:16:51
#3: Lajsan

usch...så tråkigt! Förstår verkligen att du blev förb....tycker inte du ska älta det - det är motpartens avdelning!! Kanske var det hon som gav dig en allergichock!!!!!

2009-09-26 @ 11:30:51
#4: Mumin

Men herregud...klockan 7 på kvällen.....va löjligt rent ut sagt. Och inte ska du känna ånger för att du sa till henne. Det var rätt gjort!! Kram Mumin

2009-09-26 @ 11:33:40
#5: Helena

Ja, det lät lite väl magstarkt att klaga klockan 7 på en fredagkväll. Förstår att du blev irriterad, skulle jag också ha blivit.

Hittade hit via Helenas blogg förresten.

Hoppas du får en trevlig lördag!

/Hella

2009-09-26 @ 12:02:03
#6: fia

viken tok tanta , men lustigt är att det finns en sådan tant på alla ställen . Vi har en vi med .

önskar dig en trevlig helg och hoppas att hon håller tyst. tanten .

2009-09-26 @ 12:52:08
#7: Christina

Så tråkigt att en mysig kväll slutar på det viset. Och du man är inte mer än människa man har rätt att få bli irreterad om någon bär sig sig åt på det viset mot en. Hoppas ni får en trevlig helg

2009-09-26 @ 13:33:15
#8: Gunvor

Hoppas ögonen är bättre nu!

Och att ilskan lagt sej också. Jättetrist att det blir så där. Men såna människor finns det..Tyvärr!Men ha inte ont i magen för att du sa ifrån. Det var alldeles rätt!

Ha en härlig helg i solen! För den är väl hos dej också.Här är rena sommarvärmen i dag.20grader i skuggan.Härligt! Kramen på dej!

2009-09-26 @ 14:45:20
#9: ingrid

Ja, jösses vad konstiga människor det finns. Håller med om att varje område har sin bitch. Sonen fick klagomål när de spelade kubb en fredagskväll för paret i huset jämte kunde inte sova. Väluppfostrade Sonen bad om ursäkt o sa att de skulle gå in för de var precis färdiga. Samtidigt tänkte han, fasen vad den kvällen gick fort var det så sent redan... när de kom in var klockan tio över sju på kvällen...

Snälla jag tröttnade sen på hennes gnat o sa ifrån då gick hon till svärdottern o beklagade sig ha, ha

2009-09-26 @ 15:59:03
#10: Ragnvi

Meen...sitter nästan o blir förbenad jag också! Vilka grannar du har! Var det inte nån som grisade ner din balkong nyss?!

Skönt att läsa att du känner dig bättre i ögonen i allafall!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-26 @ 16:23:01
#11: maud

Inte roligt med arga grannar ;(...men inte så mycket att bry sig om kanske eftersom kl bara va 7, det var nog nåt annat som retat upp henne och sen gick det ut över er...hoppas lördagen vart bra hittills! kramar

2009-09-26 @ 17:35:20

Ja men du ibland måste man få rinna över och få ut det man retar sig på..jag håller på dig Ninni och tro absolut att du har rätt..grr o morr bara på dom..

2009-09-26 @ 18:42:14
#13: soffie

usch för gnällkäringar de har nog ett tråkigt liv,

Jag blev väckt kl,1,20 i onsdags av att grannen började spela suck men detta va första gången å han höll på tre låtar men upprepas det kommer jag säga till för det är lite tråkigt å då kan man ju klaga inte kl,19,00

Usch för sånna gnällisar,

Hoppas du kan skita i henne å ha det trevligt ändå!

kram

2009-09-26 @ 19:09:38
#14: soffie

glömde säga va skönt att du är bättre i ögonen,

kram

2009-09-26 @ 19:10:17
#15: Margaretha

En sån surgurka!!!!!!

Idiot om du frågar mig....

Fast du kan säkert tänka på att hon har ett fattigare liv än du har....då e det lättare att vara storsint... ;o)

Kram på dig

Margaretha

2009-09-26 @ 19:39:14
#16: Annica

Vilken jäkla kärring säger jag! Om man bor i hus med flera lägenheter får man väl ta att det låter lite inom rimliga gränser. Och klockan sju är mer än väl inom rimliga gränser! Hon var säkert avundsjuk på att ni hade det så trevligt medans hon satt hemma med ett surkart till karl som drack öl och klia sig i naveln. ;-)

Själv börjaar jag hitta tillbka till livet. Är snart på topp igen.

KRAM!!!

2009-09-26 @ 20:09:50
#17: JUNITJEJ

Vilken kärring! Hon kan absolut inte ha något liv, som måste klaga hela tiden. Synd att hon inte inser själv att hon mår dåligt.

2009-09-27 @ 08:49:18
#18: pellefant

Jag förstår tanten. Gamla grannarna!

2009-09-27 @ 18:44:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: