*

2009-11-26
05:58:09

Hej på er
Ja nu är jag hemma igen
tiden gick fortare än jag trodde den skulle göra!

OJ vi skulle vara borta sååå länge
och det var vi ju också..men nu är resan över.
Men minnena dom finns kvar!

Resan hem var lång, men gick väldigt bra
vi reste i över trettio timmar..phu!

När vi väl var hemma igår runt fem ungefär
ja då var det natt för oss, men vi hängde i
packade upp resväskorna slängde smutstvätt
i tvättkorgen...det enda jag inte packat upp ännu är necessärerna.

Mat orkade vi inte fixa...klockan tio då la jag igen mina gröna.
Men fem i morse då var vi båda klarvakna.

Idag ska det handlas kylskåpet gapar tomt.
Men mina blommor har sonen skött bra ingen död!
Och blommorna på balkongen lever fortfarande..??
pelargonerna blommar för fullt..va??

Det var häftigt att hänga upp alla nya kläder
vackra skjortor i en låång rad och kostymerna var lika snygga.

Något som var fantastisk var att vi inte varit sjuka en enda dag
i Thailand..lite urkiga i magen nån dag, men inget allvarligt.
Och vi har ätit både det ena och det andra.

Och nu när man är hemma i det gråa nov
så fick jag en award av goa goa Margareta.

Tack söta du!!



Kommer att bjuda på fler bilder från semestern
Anders ska väl lägga in bilderna från sin kamera också!
Och jag har inte lagt över mina till den här datorn.

Och tack alla ni som hälsat på under den här tiden
fast jag inte varit hos er så mycket..det kändes
kul att sitta i värmen och läsa alla era härliga kommentarer!


Uppdatering:
Klockan är nu nio..vi har städat bort allt efter resan!
jag har dammat så jag kan ställa fram stakarna.
En stake på plats..fint.

Läst posten, druckit kaffe, sorterat tidningar
ställt bort resväskor..plockat plockat.

Jisses så duktiga.
Nu ska vi bara dammsuga sen åka och handla!

Kommentarer:
#1: Znogge

Vilken lång resa! Men samtidigt så stannar man också borta lite längre.

Kram!

2009-11-26 @ 06:18:17
#2: Anonym

Ja allt har sitt slut fast man tycker innan att man har så läng semester så vips så är den slut Första veckan tycker jag känns lång sen rusar tiden iväg

Men som du skriver man har ju alla fina minnen kvar att njuta av under vinterhalv året

Jag tycker det är kul att du är hemma igen kram Tingeling

2009-11-26 @ 07:53:05

Välkommen hem :D

30 timmars resa?! Pewh... inte att leka med.



Jag tyckte ni skulle vara borta så länge oxå, men vips så går tiden. Här har det varit GRÅTT och TRIST hela tiden du varit borta.



Ser fram emot vackra bilder.

Ha det gött!

Kramkram/Sara

2009-11-26 @ 08:25:55
#4: Mumin

Välkommen hem! Visst var det jobbigt att resa så långt? Jag kände mig som en urvriden trasa när jag kom hem,men du verkar haft det härligt du också. Nu blir det välan tvättstugan eller?. Kram Mumin

2009-11-26 @ 08:46:37
#5: kicki

Skönt att ha dej hemma på plats igen, man är alltid lite orolig att något skall hända när man vet att ngn man känner är borta, ja du förstår vad jag menar...fina kort har du bjudit p och jag kan tro att du är kolsvart, eller....

Mina ungar är födda 79, 84 och 87 men jag kan inte komma ihåg att jag var på ultraljud med ngn av dem...ha det gott och stor kram

2009-11-26 @ 10:53:28
#6: Ulla

Välkommen hem! Du har varit saknad, men vilken resa ni varit med om och även om tiden gått fort så har ni som du skriver minnena kvar

2009-11-26 @ 13:31:22
#7: marie

ja tiden går fort när man har kul.



jag har fått min andra dos nu idag....satt bara i 1 timma uppe på kronoparken för att få den =)

2009-11-26 @ 14:20:18
#8: Anonym

Å vad ni var duktiga som packade upp när ni rest i så många timmar! Ska bli spännande att se bilder sedan.

Jag har aldrig varit i Thailand, trots att jag hört mycket redan från min barndom därifrån. Min moster, morbror och mina kusiner bodde i Thailand över tio år. Det var på den tiden då Thailand inte var ett så populärt resmål som nu.Min kusin och jag sydde thaibyxor och räknade på thai. Kan jag än idag. Räkna till tio.Bl a.Mina kusiner är idag de som håller i thailändska sällskapet här i Sverige.

Kram Nalle

2009-11-26 @ 15:16:34
#9: Nilla

Skönt att vara hemma, alltså. Kram

2009-11-26 @ 18:53:33
#10: Ingmarie

Ja vad kan man säga mer än välkommen hem till ö:a igen....Väntar på bilder så jag kan få lite semester också!



Stora kramen från mig!

2009-11-26 @ 19:15:40
#11: Margaretha

Även om jag förstår att ni haft en underbar semester så visst är det gott att komma hem igen... Och att sedan ha missat hela tråknovember och bara hugga in på december....ja det finns smarta människor...hehe.

Kram på dig

Margaretha

2009-11-26 @ 19:41:35
#12: Bjorne

Hur det än är så brukar man tycka att det är gott att komma hem igen och hoppas vi säger hej på lördag,ska raka mig på skallen så har nog inget hår då,kram.

2009-11-26 @ 21:06:57
#13: soffie

oj va lång resa det blev för er,

Vart i Thiland var det ni va?

Ha en mysig adventshelg

2009-11-26 @ 22:21:57
#14: Monica

Fy tusan vilken lång resa - vet ärligt talat inte om aj skulle fixa en flygresa så långt bort.



Ni har säkert en hel hög med goa minnen att plocka fram under vinterkvällarna här hemma. Jag längtar bara bort just nu - detta är nog den värsta av gråa/regniga november jag varit med om. Tur vi får sätta upp lite ljus i fönstren nu i alla fall.

2009-11-26 @ 22:50:32
#15: Ulla

Godmorgon! Ska du tillbaka till jobbet idag, eller börjar du inte förrän på måndag? Ha det bäst!

2009-11-27 @ 05:52:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: