*

2009-05-10
10:52:52

Härlig helg!

Vädret har väl inte varit det bästa...snålblåst
men ändå lite sol!
Igår tog vi en promenad ner till hamnen och köpte laxkotletter
och färsk tonfisk.
Sen gick vi vidare till affären
och handlade mat..nu gäller det att lusläsa
alla innehållsförteckningar.

5 g kolhydrater på 100 g är tillåtet.
Inget socker men för övrigt är det fritt fram.
LCHF står för low carb high fat!

Om ni är nyfikna finns det massor med bra sidor på nätet.
Jag skickade efter broschyrer dom kom snabbt
och helt gratis var dom!

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
här kan ni läsa mer!

Den här dieten påminner om GI

Jag hittade även en blogg med massor med goda recept
LCHF-kost...den är på blogspot!

 Vi hade en jättebra dag igår
fisken åt vi tillsammans med stuvad spenat...mmmm gott.
Ett torrt vitt vin till det (jo det är tillåtet)
Besök fick vi igår kompisar kom och grattade Anders i efterskott
haha ja nån tårta bjöd vi inte på!

Här har inte TV,n varit på sen i torsdags
vi har njutit av att bara vara och suttit och pratat
och myst tillsammans.

Idag ska vi åka och gratta en kompis som fyller år.
Sen är dagen fri,,,näää visst ja tvättstuga var det ju!


Kommentarer:
#1: Znogge

Fisk och vitt vin låter som en ganska ok diet i mina öron ;-) Lycka till!

2009-05-10 @ 11:05:58
#2: Anna

Aha..himmel så duktiga ni är med kosten..här är det mest allt på en gång kan man säga..men det kommer väl den tiden oxå..när Anna får för sig att leva så..det brukar komma då o då en ingivelse att motionera kopiöst och äta minimalt..mmm sånt är livet..det går i vågor liksom..och det är ju ganska gott att ha det så tycker jag...mmm Ninni du kommer bli oemotståndlig när du slimmar dig sådär..bäst att mannen håller i dig :)

2009-05-10 @ 11:20:24
#3: soffie

tack för länken ska kolla in det,

å ha det trevligt på kalaset å en härlig dag,

2009-05-10 @ 11:35:27
#4: Kattis

Idag sk ajga ta det lugn och då solen stack så får jag göra det inne. det är hlt Ok.

Ha en kul dag!

Kram

2009-05-10 @ 11:59:18

Tack tack.. visst var det retligt men han är en god förlorare som tur är :P

Tack för du tittade in hos dottern med..

2009-05-10 @ 12:26:38

Tack, hon är 11 år

2009-05-10 @ 13:58:14
#7: tess

Ja folk till allt de finns de.... ha ha men ja tar de som en komplimang.



Ja de vore skoj om någon ringde men ja tror inte de.... jag umgås med två tjejer å den ena är utomlands å den andra är nog bakis idag efter en klassfest. Fler har ja inte....



//Tess

2009-05-10 @ 14:04:41
#8: mitha

Hej



va skoj att du kikade in och jättefint namn måste jag säga..min dotter heter Ninni;-)



jag brukar köra 1 mil på dryga 20 minuter annars men imorse körde jag utan frukost i magen så jag orkade inte mer haha



skoj att du bor i värmland också=)



ha en bra dag o lycka till med din viktminskning=)



kram mitha

2009-05-10 @ 14:16:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: