*

2009-03-03
11:06:41

tisdag 3:e mars

Här kom det massor med snö igår
Men det blaskar nog bort rätt fort för det är töväder.
Plogbilen förde ett förskräckligt oväsen igår kväll
när jag skulle sova, jag bad sonen gå ner och säga till dom
att ploga tystare..haha.

Börjar hör&häpna känna mig bättre
äntligen vänder det...hurra!

jaha vad ska man hitta på idag måntro
klä sig kanske..

När sonen kommer hem från skolan måste vi ta oss
till affären...mjölken är slut och en hel del annat.

Sonen stackarn satt och kollade sina betyg igår
trots att han läst upp basämnen
så ligger poängen sammanlagt lågt.

Om han hade skolkat i skolan
och istället för att få IG fått ett streck
hade det idag hjälpt upp hans poäng.
Helt sjukt system, så med facit i hand hade det varit
bättre han inte fått ett slutbetyg utan bara betyg i de ämnen som gått bra.

Nu får han förlita sig på Högskoleprovet istället.
han skriver inte i vår utan tänker lägga
ner träning inför höstens prov!

Ja så kan det gå...han ångrar nog bittert
att han inte skrek på hjälp sista året på gymnasiet
och jag mår dåligt att inte sett åt vilket håll det barkade åt.

Men ingen idé att gräma sig över det nu, Gjort är gjort.





Kommentarer:
#1: Monica

Ja fy tusan för vädret i går - värsta tänkbara då man måste vara ute.



Mycket som är tokigt i betygsystemet i skolan.

Gôtt att du känner dej piggare.

2009-03-03 @ 11:23:13
#2: Gunvor

Tack snälla du för grattiset! Nu har det börjat töa även här! Trist! Men nu har nedräkningen börjat för mej.Om en vecka så drar jag till värmen..utan snö!

Skönt att du börjar känna dej piggare! Du har väl några dagar till för vila?

Fortsätt krya på dej! Många kramar!

2009-03-03 @ 11:24:11
#3: marie

usch vad jobbigt det är med betygen....både för föräldrar och barn.....



skönt att det vänder nu....

2009-03-03 @ 11:44:36
#4: Bim HD

Ja, nu har jag käkat Kåvepenin sedan i onsdags ngn gång. Nu börjar jag undra - när vänder det? Avbokade klippningen idag :( Bokade nästa tisdag istället, bläää. Ja, jag behöver denna klippning, verkligen. Men, när bihålorna värker så man håller på att gå i taket - och man fortfarande inte har hittat fram till rösten? Låter jag inte som en gnällkärring nu? ;)

Nä, är jag inte bättre imorgon, eller torsdag så får jag väl ringa ner och fråga HUR länge det ska ta innan pencillinet hjälper!!! Less... fjärde veckan nu liksom, hrmpf...

Må så grankott...

2009-03-03 @ 12:22:41
#5: Znogge

Så skönt att du börjar känna dig lite bättre men inte lika roligt för sonen... Nuvarande betygssystem är knepigt och slår väldigt hårt med tabnke på basämnena och annat...

Kram!

2009-03-03 @ 12:32:32
#6: Annelie

Nej det ska du inte gräma dig över. Jag tror inte man kan göra så mycket av det ändå, även om man märkte något.

Synd att han måste ta sig igenom ännu en sväng, men i slutändan blir det nog bra=)

Jätteskönt att du känner dig bättre..



Ha det så fint! kramen

2009-03-03 @ 12:42:58
#7: Sickan

Ungdomar är bra på att maskera hur saker är........så inte ska du gräma dig.



Men systemet är ju skevt när man tjänar på att skolka än att man kämpar på??



Totalt galet!



Skönt att du känner dig bättre nu.



Här är det sängläge för mig..............låter lite som det du haft.

Skit är det med alla baciller vi bollar mellan oss här.



Men jag tror inte det blir så mycket bättre förrän våren kommer..........



Krya på dig och ha det bra!

Kramen

2009-03-03 @ 13:15:46
#8: Mumin

Halloj! Va bra att du känner dig bättre!! Men va synd om sonen och hans betyg. Ja det är inte lätt att vara ung och det där med läshuvud är ju inte alla förunnat. Han kanske är bättre med händerna? Så var det i alla fall med min son. Han är en jäkel på att laga och fixa men totalt uttråkad när det gällde skolan. Ha nu det så gott och krya på dig lite till! Kram Mumin

2009-03-03 @ 13:43:44
#9: My

Det är svårt det där när man är så skoltrött i gymnasiet, sen får man lida för det när man ska gå vidare. Tur att högskoleprovet ger en chansen!

2009-03-03 @ 17:20:00
#10: Kattis

Åhh, vi åt korv två gånger igår.

Grillad till lunch och falu till middag.

Det är helt tomt i min skalle.

Ha det gott!

KRAM

2009-03-03 @ 17:21:37
#11: Helena

Så skönt att du mår bättre vännen.

Min huvudvärk är bättre så jag hoppas på en bättre dag imorgon.

Det är inget enkelt system detta med poäng inför högskolan och inte blir det lättare när de börjar plugga där heller.

Hoppas att det löser sig för din son.....vet han vad han vill läsa sen på högskolan?

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2009-03-03 @ 17:46:25

Huvudsaken är att han inte ger upp utan satsar på sin framtid :-)

Sen att man ibland får gå omvägar är nog ganska vanligt ändå :-)

2009-03-03 @ 18:21:20
#13: soffie

va härligt att du mår bättre,

va tusan skulle denna snö komma ner för?

hoppas din son klarar högskoleprovet nu när han vill plugga,

vad vill han in på?

gokväll

fina färger i bloggen du har!

2009-03-03 @ 19:01:45
#14: malin

vad skönt att du känner dig bättre. kram

2009-03-03 @ 19:02:01
#15: soffie

ska kolla det oxå ,ang tatueringen alltså tack!

kram

2009-03-03 @ 19:58:12
#16: Anna

Mmmm det är mycket med betyg o så..Högskoleprovet är ju inte helt lätt heller..men men som sagt det ordnar sig nog..vad härligt att du är bättre..nu blir du bra till helgen ska du se..

2009-03-03 @ 20:05:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: