*

2009-07-25
14:02:40

En promenad..

Tog vi ner till affären solen lyste lite grann
och värmde gott i ryggen
när vi kom ut från affären började det dugga så smått!

Dugg som övergick till ösregn...haha
vi var ganska så blöta när vi kom hem!

Nu bakar jag, nåt måste man ju roa sig med
Skattkammarkaka blir det....ungefär som chokladrutor eller Snoddaskakor.

Det ska egentligen vara Mandelmassa i, men det hade jag ingen.
Så det fick bli riven citron och hallonchoklad!

Sen ska det på en ljuvlig glasyr, med kallt kaffe, smör
florsocker, vaniljsocker och smält choklad!
GOTT!

Sonen blev överlycklig när jag berättade vad jag bakade!

Ska nog svänga ihop några limpor också när ändå ugnen är varm!

Kommentarer:
#1: Anonym

Vi städar men solen skiner emallanåt och jag vill hellre gå ut men vi hade bestämta att städa.....kram Tingeling

2009-07-25 @ 14:06:28
#2: Znogge

Här började dagen så soligt och fint men för en liten stund sedan kom regnet. Så det blir allt till att hålla sig inomhus!



Kram

2009-07-25 @ 15:35:24
#3: Mumin

Ja det är ju sådant man kan göra när det är tråkigt väder. Men å andra sidan är det rätt så kravlöst och ganska skönt när man kan gå och pyssla lite grann utan att jaga solen. Ha det gott denna lördag! Kram Mumin

2009-07-25 @ 15:35:42
#4: Nettan

Du den där kakan lät ju helt suverän.

Bild ? Recept ?

Du vet ju att jag älskar att baka och fixa. Haha



kramiz

2009-07-25 @ 15:43:32
#5: Vaniljis

Duktig du är som bakar!! Det där med magdans verkar mycket intressant! :)

Här har vi blå himmel och sol men det blåser kallt.

Ha en go kväll.

2009-07-25 @ 16:17:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: