*

2009-01-04
10:40:27

Söndag!
Vi bloggare är väl ett härligt släkte...eller hur??!! Vi tar kort på en massa konstiga saker, bla vilken mat vi äter, vi skriver om mat, vi skriver om sjukdomar, vi berättar saker från våra jobb!

Vi klagar och öser ur oss galla ibland, vi skriver om roliga saker, vi lägger in små videos, semesterbilder. Va vi drack för vin vad vi såg på TV eller film. Massor med härliga recept har vi skrivit ner.

Undrar hur många vi är här ute i landet...antar att det mest är kvinnor, eller har jag fel??

 Jag har ju bloggat ett bra tag och tycker fortfarande det är jätteroligt. Jag har fått stöd, tips&ideér och jag tycker det är så härligt med alla människor jag mött och lärt känna bara för att jag börjat blogga...människor i alla åldrar från norr till söder.

En del har blivit goda vänner som jag pratat med i telefon, träffat IRL....Underbart.

Jag är så glad att just DU finns...du har berikat mitt liv...ibland struntar jag i bloggen, tröttnar lite men jag dras hela tiden tillbaka.
Du finns ju där.....och det gör mig såå glad.

Och jag tror att jag har varit tilll hjälp för andra bloggare, jag har gett stöd och råd och varit en medmänniska.

Ha nu en underbar dag.....DU som skriver så härligt om din vardag&helg!!! ♥

Kommentarer:
#1: Kattis

JA, ibland har jag mina ljusa stunder när jag sätter lite fart.

JA, vi är lite speciella vi bloggare men vi har det kul.

Kanske för kul enligt maken. Hihi

Ha en skön söndag!

KRAm

2009-01-04 @ 10:57:47
#2: Blondiie

ja du har rätt, man delar fan med sig av emr än man gör till någon hahah, jag har med fått fina vänne rhär på bloggen=)



jag har hittat en del killar osm bloggar med fkatiskt men majoriteten är tjejjer=)

2009-01-04 @ 11:03:36
#3: marie

men det är ju det som är roligt =)

att gränserna vidgas....man möter andra.

man får se att man inte är ensam om vissa saker.

eller att man får nya vänner att dela sina intressen.

få spy lite galla, istället för att familjen ska få den stöten =)



ha en bra dag i solen

2009-01-04 @ 11:36:11
#4: Helena

Ja många kvinnor i vår ålder, men också många ungdomar av blandat kön. Min son har precis börjat. Får se om han tycker det är så kul.

Jag har gjort en till maken som han inte intresserar sig för mer en som en dagbok över bilträffar för din egen del. Ja man behöver inte skriva för andra utan för sin egen del, eller är det det vi gör?

Kram.

2009-01-04 @ 11:53:02

Schwarzkopf brilliance nr 872 :P

2009-01-04 @ 12:00:18

Läs mitt nya inlägg om "de mest trogna fansen" :)

2009-01-04 @ 12:02:06
#7: IKA

Ler Visst är det väl intressant vännen, att man kan få en gemenskap med människor såhär över nätet, det tar bara några minuter ibland så har man ett svart från någon som befinner sig i tex skåne.



Åldrarna är väldigt varierande och det är det som gör det så kul, majoriteten är nog kvinnliga bloggare men männen kommer nog på stark frammarch.



Ha en underbar söndag och sköt om dig

Kram

2009-01-04 @ 12:23:53
#8: Maria

Det är jätteroligt att blogga om allt mellan himmel och jord och det finns så fina människor bland oss bloggare :-)

Många fina möten emellan oss...



Ha en underbar dag !

Kramar

2009-01-04 @ 12:29:29
#9: Znogge

Visst är det kul! En ny och spännande värld som bara liksom finns...



Kram!

2009-01-04 @ 12:47:37
#10: Mia

Åh gissa om jag hr blivit facinerad av det här med blogg.. HAr ju bara hållit på någon dag.. Men gillar och läsa andras bloggar och skriva min egen,, Och jag har massor att lära suck ALLA har så fina bloggar.. Jag kliar mig i huvudet, fina bilder texter mm.. Men man lär sig något nytt varje dag man lever ha ha.. I dag är det prima här.. BAra väldigt kallt brr -17 grader och sonen vill åka skidor.. INTE ja..

Kramisar

2009-01-04 @ 12:50:24
#11: My

Ja visst är det kul att blogga, och visst lär man känna massa olika människor! Jättekul...Är glad att du finns och fortsätter blogga vännen!

2009-01-04 @ 12:57:53
#12: Kersti

Visst är det så. Stöd var du för mig där i början när jag inte fick saker att fungera. Kul var det att ses också. Kanske vi gör om det nu när det är ett nytt år. Kram

2009-01-04 @ 13:24:14
#13: monica

jag gillar ju dessa vardagsbloggar, och så roligt att träffa ny vänner , vänner som jag har massor av likheter med ,men kanske aldrig skulle ha träffat om det inte vore för bloggen!!

Sen finns det en o annan tok,men jag måste säga att det är inte ofta! Kram på dig!!

2009-01-04 @ 13:25:16
#14: lena

Jag har bara bloggat i snart 5 månader och haft några perioder som jag har tänkt lagt ner det hela.

MEN,jag fortsätter för övervägande har jag ju lust!!!Jag är en som älskar möten med olika människor som både kan ge och ta.

Det som gör allt så kul är att vi alla är så olika.

Ha en fin dag, kram lena.

2009-01-04 @ 13:28:38
#15: Sickan

Ja man dras in träsket hur lätt som helst :P



Jag tycker oxå det är kul och har träffat mesta dels väldigt roliga och trevliga människor!



Kram på dig !

2009-01-04 @ 13:31:44
#16: monica

nä det var inte jag hahaha det var Maria min kompis;) som pratade med han

2009-01-04 @ 13:32:57
#17: Diana

Jag är relativt ny i bloggvärden, men jag har märkt att det finns många härliga människor där ute som man stöter på genom sin blogg och andras bloggar.

Jag hittade dig genom Marias "Hippa morsans" blogg om jag inte minns fel.

Kollade en massa olika bloggar igår.

Hittar jag trevliga bloggar så skriver jag en rad eller två, så med andra ord verkade du vara en trevlig bloggare :)

Ha en fin dag och välkommen åter till min blogg när du vill!

Kram Di

2009-01-04 @ 14:04:01
#18: maria

Känner precis som du ibland tröttnar man men man dras liksom tillbaka! Kul att "träffa" människor man förmodligen aldrig skulle träffa annars!

Ha det gott i kylan! Kram maria

2009-01-04 @ 14:05:34
#19: Gunnel

Så fina ord du skriver. Jag som har haft ett längre uppehåll har nu börjat kommit igång så smått igen. Men jag tänker inte låta bloggen få ett måste-stämpel över sig. Men visst är det så att saknaden blir ibland rätt stor då man inte är "med".



kram

2009-01-04 @ 14:38:29
#20: Nettan

Ja, visst är det lite roligt att man tycker att det är så kul att både skriva och läsa om vad alla andra gör på dagarna.

Men varför inte egentligen !

Jag har nog fastnat totalt och blir alldeles gråhårig om jag inte får gå in på bloggen och skriva om jag varit med om något kul eller gjort något gott. Va sjuk man är ! Ha, ha !



HA en jättebra söndag !



kram

2009-01-04 @ 16:26:44
#21: Monica

ja det här med bloggandet är både roligt och lärorikt och man "träffar" en massa trevliga människor.



Men tänk att inte vi har sprungit på varandra på stan än, kanske ska vi tag i´t å bestämma en "date" frampå.



Kram

2009-01-04 @ 16:47:35
#22: Margaretha

Jag håller med vartenda ord.... Jag har bloggat i ett drygt år och hur kul har det inte varit!!!!

Det går nästan lite för långt ibland när det första man gör när man kommer hem är att slå på datorn för att "bara kolla lite"...hihihi

Men det har givit så mycket att det är värt den tiden det tar....

Kram på dig goa bloggis

Margaretha

2009-01-04 @ 17:00:33
#23: Fia

Ja, det är så härligt att få ta del av så varierade inlägg på de olika bloggarna. Det är kul att läsa tankar från människor över hela vårt land och att inse hur stor skillnad det faktiskt är mellan norr och söder när årstiderna skiftar. Kul också att man "träffar" folk i alla åldrar och med olika sysselsättningar och familjesituation.

2009-01-04 @ 17:58:43
#24: Helena

Jag vet inte vad jag gjorde förr när jag inte bloggade men antagligen fick jag mer gjort här hemma.

Du var en av de första jag fick kontakt med via bloggen och nu känns det som att du är en gammal vän.=)

Hoppas att vi kan fortsätta att ses så här i lång tid framöver.

Ha en mysig kväll vännen min!

Kram

2009-01-04 @ 19:35:46
#25: soffie

å tänkte aldrig att bloggandet skulle ge så mycket helt otroligt ,det är så mycket fina människor som man lärt känna å jag har träffat några jag med,

underbart Ninni vem vet vi kanske ses vi med vi bor ju nära varann!

må gott

2009-01-04 @ 20:21:47
#26: marina

Vad glad jag vart när jag läste DITT inlägg!!

Ja, det stämmer nog att det är mest kvinnor som skriver blogg..Undra varför?? Hmm, fick jag något att fundera på igen..



Hoppas att din söndags kväll blir bra!

Tack för dina ord!!

kram

2009-01-04 @ 20:23:27
#27: Annica

Åh vad bra skrivet!

Tack för att DU finns! Vi bloggare är nog lite "egna". För när man väl börjat blogga så blir livet aldrig mer sig likt igen. Det är ju nästan så att man går genom dagen, från det man vaknar tills att man lägger sig, och tänker över det man gör: Kan jag skriva om detta? Är det här bloggmaterial? Undrar om jag inte ska fota detta?

Ja vi är nog lite tokiga! ;-)

Och mest är det ju kvinnor som skriver. Och så maken min förstås. Men han är ju inte heller som alla andra... ;-) Tänk om hans chaufförs-kollegor visste att han bloggade! Oj oj oj! Då skulle han nog bli liiiiite mobbad. ;-)

Ha en trevlig söndagskväll!

KRAM!

2009-01-04 @ 20:43:56
#28: Anna

Mmmm det är ju som om vi lär känna varandra lite..eller hur..delar lite på allt som vi vill delge varandra..hur trevligt är det att komma hit till Ninni då...galet trevligt om du frågar mig..

2009-01-04 @ 21:50:16
#29: Erika

Åhh så söta! =)

2009-01-04 @ 21:53:12
#30: Ester

så sant....

2009-01-04 @ 22:19:20
#31: Vaniljis

Ja, precis så är det. Ibland har man mindre lust men jag dras tillbaka av ngn anledning. Man blir definitivt nyfiken på vad alla haft för sig och så är man tillbaka och spanar igen. Jag har mest ett behov av att skriva av mig anonymt... Blir som en hemlig liten dagbok. Tack för att du finns Ninni, alltid lika roligt att läsa dina inlägg! Kram

2009-01-05 @ 08:25:59
#32: Nina

haha.. ja lite lustiga kanske vi är. Men roliga :)

2009-01-05 @ 21:58:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: