*

2009-02-19
08:49:20

ingen god morgon..

Aj Aj vaknade strax efter sex med en dunderhuvudvärk
messade min kollega och sa att jag skulle komma senare.

Nu är klockan halv nio drygt, den har inte släppt riktigt än
men jag tog en Eeze när jag vaknade och har slängt i mig en till.
Men jag känner att det är ingen migrän iallafall.

Mysko jag som sovit så gott!

Såg Greys Anatomi igår
den serien börjar ju bli lite mysko den med.
Visst den är bra men träffa sin pojkvän som är död
och kunna ta på honom, prata med honom...Hmmm
Ja vi får se vad det blir av det!!

Kul att så många gillade mitt inlägg
verkar som om det är en hel del
som känner eller har någon i sin familj som har dom här diagnoserna.

Jag vill gärna lära mig mer så man vet hur man ska bemöta
barn som man tror har problem
man kan ju se redan i förskoleåldern hos en del barn.

Men det är ju sällan det ställs några diagnoser så tidigt, vi kan ju bara ana.







Kommentarer:
#1: Nettan

Jag missade Greys igår, men det brukar ju vara repris - hoppas för jag har inte tittat i tidningen.



Hoppas huvudvärken släpper och du får en bra dag !



kram

2009-02-19 @ 09:32:48
#2: Mumin

Hoppas att du får bort huvudvärken. Kram Mumin

2009-02-19 @ 09:47:08
#3: Kattis

Hejsan!

Nope, dt var inte blindtarmen utan troligen virus.

Så nu är han pigg igen, hihi.

Hoppas du snart mår bättre och kan ta det lugnt idag.

KRAM

2009-02-19 @ 09:48:02

Ja man kan tidigt se vissa saker (redan i 2-3 års åldern). Vid fyra års ålder ka man se tydligt men först i skolåldern kan man säga bestämt.

Har man tidigare erfarenhet av symptomen kan man se tidigare än så :-)

Min dotter har migrän, har haft det lugnt ett tag nu men det verkar vara väldigt jobbigt när det väl kommer ..

2009-02-19 @ 10:23:02
#5: Jenny

Huuu....hoppas huvudvärken gett med sej nu!



Du skrev att du inte kommit in på min blogg?



I ditt inlägg på "ALLA HJÄRTANS DAG", skrev jag en kommentar till dej att jag gjort en liten tabbe och skrivit ett "Ä"....

Men nu ska det väl vara rätt på min länk, hoppas jag!



Mystiska sjukdomar dom där "bokstavskombinations-sjukorna"....



Min brorson har Aspergers, och det tog lång tid innan han fick sin diagnos....

Mycket lidande, och oförstående från nära.

Men i dag har han jobb, spelar i ett hårdrocksband och är (kanske i och för sej) en liten buse fortfarande, men snäll!

Och sköter jobb perfekt och är engagerad i mycket.

Sånt gör en glad!



Kram på dej,Ninni och var rädd om huvet i dag!

//Jenny

2009-02-19 @ 10:48:58
#6: Helena

Hoppas att din huvudvärk försvunnit nu.

Vilda är en smart tjej så hon går under soffbordet och försöker få kardborren som sitter upptill på byxan att fastna i bordskanten.

Bordet är av granit så det är tungt och far inte iväg så ibland lyckas hon.

Funkar inte det tränger hon in sig mellan soffan och pallen som står mot soffan.....med lite tur dras byxan av då.

Om inte så lägger hon sig på golvet och lyckas på nått sätt åla sig ur byxorna.

Man kan bli vansinnig på hennes påhittighet.

Ha en bra dag vännen!

Kram

2009-02-19 @ 10:54:14
#7: Znogge

Så tråkigt att vakna med huvudvärk. Hoppas du känner dig bättre vid det här laget och har kommit iväg till jobbet. Men man ska ju orka med barnen också för se sköter ju inte sig själva...



Kram!

2009-02-19 @ 13:06:51
#8: Annelie

Stackare. Hoppas huvudvärkensläppte sedan.

Föreläsningen verkar jätteintressant. Jag tror man kanlära sig mycket genom att bara lyssna på andras erfarenheter.



Skrattar lite åt Anders, som karvade lite i potatisen=)



Ha det så fint! kramen

2009-02-19 @ 15:14:35

Hoppas du kom igång ordentligt och att Eeze hjälpte :)

Har aldrig provat själv. Jag kör Alvedon..



Läste om föreläsningen du varit på. Verkar superintressant. Har ingen erfarenhet av varken Asberger eller ADHD. Men jag är så imponerad av människor som vet att dom är annorlunda, arbetar med det hela tiden och lyckas så bra.

Tycker själv att jag är hyfsat normal och om jag skulle göra listor varje söndag över vad jag ska göra i veckan skulle jag bli tokstressad, medan det för andra är det enda rätta.

Tur vi är olika!



Jag tycker du gör ett kanonjobb och det är så intressant att läsa om ditt jobb.

Tror inte jag skulle klarat av det - kontorsråtta som jag är.



Ha en underbar fortsättning på veckan!

Kramkram

2009-02-19 @ 15:47:01
#10: Anna

Mmmm no good med huvudvärk du..hoppas det gått över nu..imorgon är det fredag igen du..härligt..

2009-02-19 @ 18:07:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: