*

2009-02-01
11:21:38

Hej govänner..
Igår gjorde vi massor...tog en lång promenad på förmiddagen, handlade en läcker staty på Arianns..sen gick vi och käkade, vi delade på en pizza, gott.

Sen var jag och klippte mig...jag blev jättenöjd. Dom har öppnat en ny salong Glada Saxen, två tjejer från Iran har öppnat. (hade haft salong i Uppsala förut)
Tjejen som klippte mig var jättetrevlig coh väldigt duktig.

Vi vilade lite framför tv,n sen förberedde vi middagen...ja Anders gjorde. Han bjöd på fylld köttfärslimpa, potatismos jag gjorde en sallad.

Det smakade väldigt bra alltihop. Min väninna njöt också...hennes man jobbade tyvärr. Sen blev det körslaget en drink och lite tilltugg.

Lite senare gick vi till puben för där var det uppträdande....vi dansade och hade kul, men vid kvart i tolv tackade det här paret för sig och gick hem.
Halv ett nannade jag kudden och sov till halv elva(?)....

Nu har jag diskat undan glas vi har fått kaffe...snart är det söndagsnöjet Tvättstugan..haha

Kaminen som ni såg på bilden finns inte kvar...dom som köpte huset slängde ut den och satte in en annan.
Här i lägenheten har vi ju dessvärre ingen värmekälla....det saknar jag väldigt.
Många kvällar och nätter har vi tillbringat vid den kaminen.

Ha en gooooo söndag,kramen ♥


Kommentarer:
#1: Anonym

Jag klippte mig oxå igår och blev nöjd.

Roligt att ha en make som bjuder på god mat min kan på sin höjd laga köttfärsås och spagetti

Trevlig dag du verkar ha haft kramar Tingeling

2009-02-01 @ 11:36:55
#2: anneli

Glada saxen!!! Du det kan väl inte bli annat än bra, jag blir nöjd bara av namnet!!! What slängde ut den fina spisen...??? Så bra att ha en man som svänger i hop middagen...det är det sämre ställt med här, men han hjälper gärna till och jag älskar laga mat, så det är ok...men ibland önskar man att det fanns mer talang på det området. Det verkar som du fick sova ut i natt i allafall - det var väl skönt! Laddad och klar för tvättis!! jag körde racet igår :)

2009-02-01 @ 11:47:45

Ja här tvättades det igår och våran electroluxdammsugare har gett upp. Inte kul!! Så nu måste vi iväg och införskaffa en ny. Motorn lägger av varje gång vi försöker få igång den. En promenad i det vackra vädret blir det först. Önskar dig en skön dag./kramar Tussegumman

2009-02-01 @ 11:51:32
#4: Sickan

det lät som en perfekt dag för dig igår!

Kul att du blev nöjd med frisyren!



kram på dig!

2009-02-01 @ 12:39:43
#5: Znogge

Vilken trevlig lördag ni fick! Sovmorgon hos dig med ;-)

Kram!

2009-02-01 @ 12:40:08
#6: Fia

Oj, vad mycket ni hann med igår! Det lät som en jättemysig dag.

Vi har ett par kompisar som har en öppen spis och havsutsikt i sin lägenhet. Tror du man är avundsjuk?

2009-02-01 @ 12:48:15
#7: Lena

Jo det är mysigt med levande eld :) Vi har en liknande den ni hadde och vi är då nöjda med denna :D



Ha en fin söndag, Kram!

2009-02-01 @ 12:57:55
#8: marie

tvättardag....jag tvättar varje dag jag, sedan stryker jag när strykberget blir för stort =)



2009-02-01 @ 13:09:20
#9: monica

det är faktiskt sant ;(

2009-02-01 @ 13:19:44
#10: Annelie

Härlig dag ni hade igår. Va roligt =)

Skönt du är nöjd med håret.Det händer inte ofta, men när man inte är det så finns det ju inget värre.



Köttfärslimmpa.....GOTT!



Ha en härlig dag! Kramen

2009-02-01 @ 13:24:15
#11: Kattis

Hejsan!

Här är det en lugn och fin söndag.

Ingen som pockar på uppmärksamhet, inte ens hundarna.

Så jag ahr tagit det ganska lugnt efter lite städning och fix.

Ha en fin och skön söndag!

Kram

2009-02-01 @ 14:54:52
#12: Ninna

Ni verkar hitta på så mycket kul.



Förstår att ni saknar "typ" kaminen.

2009-02-01 @ 16:25:00
#13: Jenny

Ja, vad Ni hinner med på en helg!



Lät jättemysigt med både god mat,pub drinkar och alltihopa!



Ja, kanske inte tvätthögarna då, men jag gissar att det hopar sej om man har mycket jobb i veckan, eller/ och delar tvättstuga med fler.

Jag minns från min lägenhets-tid att det ibland blev lite mycket när det var ont om tvätt-tider )-:

Fast oftast är det ju stora maskiner som slukar massor...(-:



Här hemma tycker jag den snurrar konstant...



Va roligt att du blev så nöjd med din nya frissa!

Får man se???



Mitt hår ser ut som en sliten piassawa-kvast nu, så jag behöver mängder med frisyrtips!!



Ha en bra start på veckan...Kram, Jenny (-:

2009-02-01 @ 22:17:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: