*

2009-12-28
10:26:34

Vardag....
Ja då var det vardag igen..men fortfarande ledig!

Men va ni är gulliga med alla kryapådej hälsningar!

Jodå känns lite bättre idag, fortfarande lite yr,
men jag undrar om det ev kommer från nacken
om det helt enkelt sitter fast nån nerv eller så.

Anders masserade mig igår kändes lite bättre då.

Ohh tittade ni på Damernas Detektivbyrå igår
tyckte att det var riktigt mysigt.
Jag älskar dom böckerna.

Idag ska vi nog handla det sista för nyår
vågar inte skriva menyn ännu..nån som är bjuden kanske läser!!

Ja för jag ska vara pigg på nyår..så det så.

Min vän som bjöd på grötkväll blev besviken men vad ska man göra
inte kul att gå bort när man känner sig yr i mössan och hängig.

Ha nu en fin måndag alla som jobbar eller är lediga!


Kommentarer:
#1: Ingrid

Kan säkert komma från nacken så har jag det med ibland. Det är obehagligt. Här jobbar mannen men jag ledig till den 7:e. På onsdag åker vi de ca 35 milen till Bohuslän ska bli skitskoj komma dit även på vintern en gång. Blir ju annars mest på sommarhalvåret man åker. Dottern med pojkvän tar hand om ruljansen på hemmaplan.

2009-12-28 @ 10:52:56
#2: Fia

Stelhet i nacken brukar kunna botas jättebra med den uppvärmning de kör inför balettdans (och då menar jag inte momentet vid stången, utan den mjuka, försiktiga uppmjukningen av nacken de kör för att slippa skador och sträckningar). Känner du någon som dansar som kan visa dig hur man gör? Många rullar oförsiktigt på huvudet och ställer nästan till det ännu värre, men den här uppvärmningen är mjuk och långsam och man vänder huvudet i olika riktningar innan man belastar nackmusklerna. Skulle vilja förklara det här i kommentaren, men man måste visa på plats hur man gör, så att det inte orsakar nya sträckningar i nacken.

Sköt om dig och krya på dig!

Kram, Fia

2009-12-28 @ 12:34:53
#3: Nilla

Det är knepigt med nerver. Anders får nog fortsätta att massera...länge...säkert hela våren ;o)

Kram

2009-12-28 @ 12:58:36
#4: Znogge

Jag tittade också på den och den var verkligen bra! Hoppas yrseln släpper så du är pigg till nyårsfirandet!



Kram

2009-12-28 @ 13:35:12
#5: Mumin

Va bra att du känner dig bättre...ja du Damernas detektivbyrå är bara så bra. Jag har läst 7 böcker, men det finns visst 2 till så jag ska köpa dem med. Härliga Mma Ramotswe:)) Ha det gott! Kram Mumin

2009-12-28 @ 14:18:17
#6: ingrid

Du får bara en liten, liten glutt av nyårsstassen

;-D

2009-12-28 @ 14:19:02

Usch och fy, det låter inte alls roligt.

Hoppas du snabbt blir bättre! Övningarna som Fia tipsar om låter bra tycker jag.



Ha en alldeles underbart god fortsättning på julhelgen och ett GOTT NYTT ÅR!!



Kramkram/Sara

2009-12-28 @ 14:26:03
#8: Lena

Hoppas du känner dig bättre idag. Det är inte alls kul att vara yr.

Idag har jag tagit vaccinationen mot svininfluensan, hoppas det inte blir några biverkningar av den. Passade på när man ändå är ledig.

//Lena

2009-12-28 @ 16:16:17

hoppas du mår bättre :)



superfin header!

2009-12-28 @ 17:43:26
#10: soffie

hoppas du piggnar till innan nyårsafton det är ju ett par dagar kvar som tur är,

Visst är det roligt att fixa mat å mys till nyårsafton,

Krya på dej nu

2009-12-28 @ 17:57:36
#11: Gunvor

Men vad är det jag ser.Är du dålig igen? Inte kul allas med en värkande nacke! Men det kanske blir bättre o bättre när du får massage.Du har ju några dagar på dej att friskna till innan nyår.

Sitter och väntar på att middagen ska bli färdig. Dotter och måg håller på i köket. Gott ska det bli att slippa laga själv. Har varit barnvakt i dag så dom fick åka på rea.Men det blev inga fynd gjorda.

Krya på dej nu Ninni!Varma kramar kanske hjälper lite. Du får några av mej.

2009-12-28 @ 18:38:08
#12: Margaretha

Tvi för att vara yr i mössan... Jag vet precis hur det känns....bläää..

Jag håller alla tummar för att du snart mår bättre ;o)

Lite mer massage hjälper säkert...

Kram på dig

Margaretha

2009-12-28 @ 19:01:05
#13: Ingmarie

Här kommer en liten krya på dig hälsning från Österlen!



Med en förhoppning om ett gott nytt år!

2009-12-28 @ 19:23:34
#14: Mumin

Nä nu blir jag riktigt orolig för dig.....du får kolla trycket....vila dig nu!!! Kram Mumin

2009-12-28 @ 19:56:06
#15: Mormormu

Inget roligt alls med yrsel, är det så att världen snurrar, eller känns det som det är du som snurrar? Tydligen skillnad på orsak på hur det yttrar sig!

Hoppas du slipper den sortens yrsel på nyår!

Kram!

2009-12-28 @ 22:57:34
#16: Nanna

Jag hoppas du mår bättre till Nyåret(gärna snabbare förstås)! :)

2009-12-29 @ 00:04:35
#17: Anonym

Skönt att du mår bättre Jag blir så nyfiken över nyårssupen men jag får vackert vänta kram Tingeling

2009-12-29 @ 08:09:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: