*

2009-12-17
06:52:02

Torsdag 17 dec

Ja om en vecka är det Julafton!

Ja det är ju iallafall vintrigt ute
idag är det rejält kallt..eller åtta minus.

Maken är i Boden där ståtar dom med 19 grader kallt
Brr jag är glad att jag inte är där.

Hoppas nu snön ligger kvar över Jul
det var längesen vi hade en vit Jul.

I eftermiddag ska sonen&jag shoppa dom
sista julklapparna, han vill åka till stan
men jag ska försöka övertala honom att åka till Bergvik
så vi slipper gå ute...ja vi får väl se om han går med på det.

ja just det måste ju köpa Julmat också
undrar när vi ska göra det???
Ja det löser sig, A kommer hem på måndag
då tar han julledigt.

Ha nu en riktigt bra dag

Uppdatering:

Jepp det blev Bergvik..nu är alla klappar klara..jippi!

Även vår lilla bytesklapp som vi har med

till våra vänner, vi köper för max 60 kronor

Alltid lika spännande och se vad man får av sin hemliga tomte.

Förra året fick jag en smart pannlampa.

Nu har sonen&jag fått varsin glögg..smakade bra.

Jo jag har även reklamerat rosorna jag fick på bröllopsdagen

dom säckade ihop dan efter, jag tog ett tillgodokvitto!



Kommentarer:
#1: Helena

Jag har ett par julklappar kvar men de tar jag till veckan.

Det är härligt med snö och kyla.

Ja kanske inte -19 grader men -8 är helt ok.

Ha en skön dag vännen & lycka till med julklapparna.

Kram!

2009-12-17 @ 07:24:12
#2: Annica

Ingen fara med mig. Har haft massor att göra bara. Och har knappt startat datorn. Och nu har jag blivit sjuk dessutom. Dunderförkyld. Så bloggen får vila ett tag till. Men det är inget som har hänt. Allt rullar på.

KRAM!!!

2009-12-17 @ 08:25:02
#3: Ulla

Bara en vecka kvar till julafton!? Är det sant?! Om allt går som jag vill så kommer mannen och jag sitta i Domkyrkan vid den här tiden om en vecka och sjunga in julen. Jag tycker om att göra saker jag inte gjort förut och när jag såg att det fanns möjlighet att sjunga in julen på julaftonsmorgon så blev jag lite sugen på det. Ha en skön och kall dag! Lycka till med julkappsinköpen

2009-12-17 @ 08:33:17
#4: Ingrid

Men Ninni då!!! Vad tror du om Tomten... Fast, det fanns vissa som tyckte jag skulle tatt med han i sängen när jag hade min läsardag..MEN se där gick gränsen. Det skulle inte ens jag våga ;-D

2009-12-17 @ 08:36:41
#5: Lissen

Här är också ordentligt kallt, -10 så mössan åker nog på! Ska köpa tejp idag, annars kan jag inte slå in julkapparna. Kram min vän



Hoppas sonen går med på ditt förslag!

2009-12-17 @ 10:52:42
#6: Mumin

Ja det är kallt, men det är ännu kallare när det blåser, eller hur? När dem har en sisådär 20 grader i Norrland så är det mildare än vad det är här nere. Hoppas att du får med dig sonen dit du vill. Kram och ha det gott! Mumin

2009-12-17 @ 13:55:01
#7: Nilla

Jag har inte hunnit med någonting. Men det blir så när man ska vara barnvakt, gå på kalas, jobba och hälsa på pappa. Tiden räcker inte till. Men något ska vi väl få ihop, till slut.

Kram

2009-12-17 @ 17:12:00
#8: Znogge

Hoppas det gick bra med julklappsinköpen!



Kram

2009-12-17 @ 17:56:04
#9: Gunvor

Jag har inte köpt en enda julklapp. Jag köper inte så många heller för den delen. Fast nu i år blir det ju lite kuligare saker att köpa när vi har småbarn igen. Pojkarna är så stora så dom vill helst ha slantar..tråkigt egentligen, men dom får som dom vill.

Här är det verkligen vinter..just nu har vi 21grader. Lite väl kallt även för mej som ändå gillar kyla. Ren o klar luft är det i alla fall.

Ha en trevlig kväll med bönderna..antar jag. Kramkram!

2009-12-17 @ 19:37:46
#10: Lajsan

oj är du klar! hjääääälp...det börjar dra ihop sig och jobbardagarna blir så långa och övergår i kvällsaktiviteter, så här blir det i sista minutet nästa vecka. Helgen får gå till städ. Vill du höra något helt makalöst...igår kväll var jag hos mor och far och där stog rosorna kvar från Fars dag! Jo, det är sant...löven har ramlat av, men nya skott har börjat växa i limegrönt...och dom var köpta på Ica! Makalöst...eller hur!

2009-12-17 @ 20:32:53
#11: soffie

härligt att va färdig med julklapparna jag är med klar ska bara iväg till Bergvik imorrn å kolla efter något till Nellie att ha på sig på julafton,

så då passar jag nog på att handla julmaten med,

kram

2009-12-17 @ 22:34:39
#12: Ragnvi

Morning! Fniss...jag var också till Bergvik igår..fast inte på samma ställe som du...här finns vårt eget!

Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Synd på rosorna!

Idag är här minus 22! Alldeles för kallt för nån promenad!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-18 @ 05:20:16
#13: Christina

Jag kan verkligen inte fatta att det snart är julafton, men visst är det mysigt med snö bara den ligger kvar ett tag. Men jag får säga att 33 plus och sol var nog bättre.

2009-12-18 @ 15:42:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: