*

2009-12-20
10:46:53

Sista ljuset brinner!
Men se det snöar....små små flingor dalar ner.

Ja då var det fjärde advent, nu ska man känna julstämning
men se det gör jag INTE!
Men den kanske kommer?

Ja igår hände inte mycket jag dammsög vardagsrummet
och städade toaletterna..ja det var nog allt.

Satt vid datorn och Tv,n!
Allmänt uttråkad och lite smådeppig.
Jag är ingen älskare av Jul försöker verkligen.
För nästan alla tycker det är sååå mysigt.

Nåja efter en middag med sonen ett gott glas Rioja
prat med maken så kändes det bättre
och en djupdykning i en av chokladaskarna..haha.

Idag ska jag rycka upp mig dammsuga resten av lägenheten
njuta av att det faktiskt är snö utanför fönstret
granen är klädd och glittrar, det ligger fina paket under granen
vi ska till goda vänner på julafton,
och imorrn kommer kära maken hem
jag längtar såå har inte sett honom på en vecka.



Hoppas klockorna står över Jul, men det finns en knopp till!


Vi får hoppas jag inte förstörde Julstämningen
för er med mitt lite smådeppiga inlägg??

Kommentarer:
#1: Znogge

Choklad och gott vin kan göra underverk!



Kram!

2009-12-20 @ 11:28:23
#2: Maud

Nej då du förstör ingen julstämning....ut med det bara;). jag är en julälskare jag...framförallt nu tiden innan, köpa paket mm;). idag ska jag till kyrkan på julton och lyssna på flera körer som sjunger fina julsånger (är så gott som enda gången jag är i kyrkan). ska ta o klä granen idag oxå och lägga dit paketen. på tisdag kommer storsonen hem och flickvännen kommer på annandan;) mysigt med hela fam samlad! kramar till dig

2009-12-20 @ 12:28:44
#3: Lajsan

men Ninni...hmmm...det klart man inte behöver tycka om julen...men hoppas inte det har att göra med någon tråkig händelse? Låter som du inte vet vad julstress är ialla fall och att du längtar efter din käre make, det är ju faktiskt det bästa här i livet...kärleken. Jag avundas dig lite för att du softar omkring. Här flyttar jag omkring möbler och har mig...ha ha ha typiskt mig, allt eller inget! Kramen

2009-12-20 @ 12:37:59
#4: kicki

Vår gran brukar sällan barra...den kommer direkt från skogen med alla 10000småkryp på...luktar gran och är väldigt fin. Den skall kläs ikväll så det kommer bilder ikväll.

Ha det så bra du bara kan...förresten jag älskar julen, men hösten tycker jag inte om, njuter av denna tid nu men sen går jag ner i depp istället...

kramen

2009-12-20 @ 14:55:23

Men hallå Ninni...what..nääe men du..va..upp med hakan..julen är verkligen så härlig om man bara släpper på den..hör' ru du du..va..här kommer en julkram från Anna..den är varm och go..och full av julkänsla..

2009-12-20 @ 15:24:08
#6: Lena

Helt OK att du inte älskar julen. Alla är vi olika och det är tur det.

Själv tillhör jag nog dom som vill ha julen överstökat. Alltså så är inte jag heller någon julälskare.

//Lena

2009-12-20 @ 16:27:23
#7: Gunvor

Här är en till som inte är julälskare. Tycker det blir så fridfullt när det hela är överstökat. Fast i år blir det ju roligare när det är småbarn med. Men hon bryr sej nog inte så mycket om julen hon heller så liten som hon är. Men det blir gott med skinka och fårlår. Det är mina julfavvisar på mackorna till morronkaffet.Det blir gott.

Känner ingen julstämning alls trots den fina snön som faller.Men den kanske kommer.

Och du..den som väntar på nåt gott..vips så har du maken hemma igen o allt blir så bra så.

Kram på dej!

2009-12-20 @ 16:44:59
#8: Nilla

Mitt inlägg är ännu deppigare. Hoppas att du har ryckt upp dig nu. Det blir bra när maken kommer hem i morgon. Ha det gott.

Kram

2009-12-20 @ 17:39:13
#9: marie

snart är julen förbi, snart står du och jag och firar in det nya året, med löften, som vi ska hålla året ut =)

2009-12-20 @ 18:14:05
#10: ingrid

Med julen är det nog lite så att det är minnenas helg ibland kan det vara lite tungt mitt i allt. Och att sen inte ha mannen hemma gör ju inte saken bättre!! Kram

2009-12-20 @ 19:13:18
#11: Mumin

Nä det spelar väl ingen roll om du är juldeppig. Alla har vi våra högtider som vi inte tycker om. Och din fina amaryllis lyser så vit och fin. Du kommer säkert i julstämning när maken kommer hem.Kram på dig! Mumin

2009-12-20 @ 21:52:27
#12: Malin

nu har jag handlat julmat och tagit mig hem på de ishala vägarna. tänkte på det där du sa förut, vilken tur att du gick in precis när du gjorde... Kram på dig!

2009-12-20 @ 22:50:47
#13: Eva

Förlåt om jag lät lite sur i min kommentar, men jag har bemötts av liknande kommentar tidigare... Känns så hopplöst ibland när man blir ifrågasatt. Det är jobbigt nog ändå, sen känns det bara än mer hopplöst när folk tror att man inbillar sig.

Fast jag måste erkänna att jag själv blir lite betänksam ibland, när jag läser andras bloggar. Ska utveckla vad jag menar lite längre fram :-)

Ha en fin vecka!

Kram,

Eva

2009-12-21 @ 00:09:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: