*

2009-12-16
06:30:43

Brrr kallt!
Usch nu är det inte väder för mig
jo det är fint ute för det har kommit snö!
Men det blåser jättemycket och det gillar jag inte.

Igår hade barnen jättekul ute
åkte kana på galonbyxorna ner för kullen.
På eftermiddagen blev det kallare
och kom mer snö så då byggde vi en snögubbe.

Väl hemma slängde jag i mig en macka
och sen iväg för att hjälpa en kompis med hennes hår.

När jag kom hem var jag jättetrött
så det blev lite lite tv tittande sen i säng.

I natt vet jag inte vad jag pysslat med
drömde massor med mysko drömmar.
Nu kommer jag inte ihåg något.
Vaknade före klockan så jag beslöt mig för att kliva upp.

Vi har såå mycket att göra nu på jobbet
så vi är väl lite stressade allihop.
När vi väl får kläm på allting så känns det nog lättare.

Min långa ledighet känns avlägsen nu.



Mmmmm varmt&skönt!!

Ha en fin dag..är ni klara med alla julklappsinköp??
Det är inte jag!

Kommentarer:
#1: Eve

Jepps jag är klar men jag är ju fel person att fråga om detta då jag är klar tiiidigt. Men jag har nyss slagit in dem, har hela bordet fullt.

Kram

2009-12-16 @ 08:56:18
#2: Monica

Ja fy så kallt och blåsigt det är i dag!!!



Önskar mig bort till värme och sol. Men det är väl bara att göra det bästa av det hela här hemma i mörker och kyla.

2009-12-16 @ 10:21:56

Hej, vi är ett UF-företag från Linköping som tillverkar och säljer armband!

Nu har vi lagt upp en hel del nya armband på vår blogg så tveka inte på att besöka oss! Psst.. alla armband kostar 60:- med inräknad frakt och emballage! Mvh Páscal UF.

2009-12-16 @ 12:33:13
#4: Ulla

Jag fixade faktiskt många av mina klappar idag. Jag brukar tänka ut dem i förväg och sen har jag fokus på listan och så köper jag det jag bestämt mig för. Då brukar det gå ganska smärtfritt

2009-12-16 @ 16:37:16

Ja men Ninni det är ju underbart härligt ute här med massor av snö och en julkänsla jag inte känt på länge..så gott så..snart har det blåst färdigt ska du se..



Jepp ledighet försvinner snabbt du..så är det ju..men snart får vi många lediga dagar i jul..eller ska du jobba?

2009-12-16 @ 16:55:15
#6: Znogge

Man är väldigt snabbt inne i vardagen igen! Men snart blir det några lediga dagar i alla fall.



Kram!

2009-12-16 @ 17:06:39

Nej jag är inte klar med julklapparna !!!! Suck....

Håller med om att blåsten e hemsk... Jag var nyss och handlade och höll på att förfrysa mig i snålblåsten....brrrr...

Kram på dig

Margaretha

2009-12-16 @ 18:22:55
#8: Sickan

Åhh,jag skulle vilja krypa in i din pool bild!!



Alla julklappar har jag färdigt. Så skönt!!



Ha en skön kväll!

Kram

2009-12-16 @ 18:48:58
#9: my

Julklappsköp? Nja har noll koll just nu...

Och kan tro de små älskar snön på ditt jobb! Mina gör det hemma här...

Och är du ledigt något i jul? Så du har lite att se fram emot snart igen...

2009-12-16 @ 18:54:33
#10: Mumin

Hallå snygging! Tack för julkortet och det fina kortet på dig själv:) Ja du nu är vi långt borta från de ljumma vindarna och den strålande solen....men som du vet så ääääälskar jag vinter så jag trivs hi hi. Kram

2009-12-16 @ 19:21:31
#11: sweetmama

Kan erkänna att snön inte riktigt är min grej men som det är just nu. Med vit mark och ljuset som lyser upp är det helt ok. Slask och blask kan jag vara utan.

2009-12-16 @ 19:56:25
#12: Bjorne

Helt klart är alla barn värda lite snö men själv klarar jag mig utan,har köpt några till Ella så resten är kvar,skulle gärna firat jul vid den poolen,ha så bra,kram.

2009-12-16 @ 21:19:30
#13: soffie

å det är vackert när all snö kommer å det blir kallt men jag är med en sol å värme människa så jag längtar till somamren,men barnen har kul idag va det kö i vår pulka backe guuu va roligt alla hade,

Idag har jag betalat resan till Kanarieöarna i februari gött att ha det att se fram till,

kram

2009-12-16 @ 21:46:33
#14: Anonym

Jag tycker det är fint med snö och barnen har kul men jag är en vår och sommartjej kram Tingeling

2009-12-16 @ 21:47:17
#15: ingrid

Klar med de flesta, köper inte så många. Lottar med de vuxna o köper till en var.. Sen är ju barnen undantagna... även 20 åringen räknar sig här till barn.. Hmmm

2009-12-16 @ 22:13:52
#16: Junitjej

Barn älskar snön, men på skolan innebär det oftast konflikte. Pelle har fått en snöboll i ögat, Martin kastar snöbollar där man inte får, osv.

Nu är det bra kallt!

2009-12-17 @ 06:13:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: