*

2008-09-17
06:59:01

Onsdag 17 september!

Usch vá mörkt det var när jag gick upp i morse!

Ja det är bara att gilla läget för så ska vi ha det i flera månader framöver.

Nu undrar jag om det är någon som har ett tips att ge mig
jag har haft nu i flera dar haft ont i ögonen, det skaver och svider.

Jag tycker nog att ögonen ser lite irriterade ut, jag har köpt lite olika
ögondroppar, ögongele det hjälper lite grann för en stund.

Men sen kommer det tillbaka oerhört irriterande
jag blir så trött i ögonen.


Ha en skön dag nu ska jag jobba!




Kommentarer:
#1: Nettan

Godmorgon !

Håller med dig !

Inte så kul att gå upp - hade helst legat kvar i sängen och myst lite till. Men va gör man när barnet ska till skolan ? Jo, det är bara att gå upp.



Ha de

2008-09-17 @ 07:12:56
#2: Kattis

JA, dom vill bara prata om sitt och tror man har all tid i världen för just dom, hihi.

Nu ska jag rusa,

Kraaam

2008-09-17 @ 07:13:33
#3: Annica

God morgon!

Tack. Jag har sovit riktigt bra inatt!

Vad jobbigt med ögonen. Kan det vara en förkylning på gång?

Hoppas att du får en bra dag!

KRAM!

2008-09-17 @ 07:24:57
#4: Marina

Tyvärr, har jag inga tips alls!Har du pratat med dom på apoteket?

Hoppas att det är övergående!

Ja du , visst är det trist att gå upp i mörker..Åh kallt å rått är det oxå :-(

Men som du skriver det är bara att gilla läget!

Ha det bra som det går!

2008-09-17 @ 08:10:16
#5: Mumin

Morrn Ninnivännen! Jag älskar när det är mörkt på morgonen ha ha. Vad det gäller dina ögon tror jag att du är överansträngd i ögonen, då blir dem sådär torra och konstiga. Du får nog vila ögonen ett tag och inte läsa för mycket och titta på datorn. Det finns ju speciella mediciner för torra ögon som man ska ta både morgon och kväll. Vet inte om dem är receptbelagda, men det ökar tårflödet på dagen och sedan på natten så tar man en salva som gör det ganska dimmigt, men då ska man ju sova så då gör det ingenting. Jag kom att tänka på dina synförändringar när jag läste att du fått dina torra ögon. Jag tycker faktiskt att du ska gå till en ögonläkare och förklara allting, det kan ha så många olika orsaker det här, det kanske hör ihop. Ja ja nu har jag spekulerat en del, hoppas på en go dag! Kram Mumin

2008-09-17 @ 08:28:48
#6: P

Får nog hålla med Mumin där..sj lider jag av torra ögon ,fast de rinner o känns som grus i dem..det tar ett par dgr med ögondroppar att bli bra igen .. =)

2008-09-17 @ 09:02:21
#7: Znogge

Det finns receptfria medel mot torra ögon på apoteket! När man sitter vid datorn är det tyvärr så att man blinkar inte lika ofta som vanligt vilket gör att ögonen blir torra. Så försök att blinka oftare. Lite klurigt för det sker ju omedvetet!

Kram!

2008-09-17 @ 09:41:56

Ögonen måste du vara rädd om!

Gå till ögondoktorn...själv har jag haft "hornhinneinflammation" och det är drygt att läka...skaver och svider det också, så gå och kolla.

För det är inte någon allergi?

Kram, Jenny (-: och krya på ögonen!

2008-09-17 @ 10:34:43
#9: IKA

Jag kan bara instämma med övriga, det är överansträngda ögon och det är väldigt vanligt när man sitter framför datan speciellt, man blinkar inte lika mycket och därför produceras inte lika mycket tårar, det är ansträngande att stirra på skärmen..uuu nu lät det som den värsta doktorsuppläxning.

Kan ge dig ett bra tips på ögondroppar som fungerar bra för mina hornhinnor som brister.



Celluvisc, behövs inget recept, kan köpas direkt.

Vila ögonen och ha det gott

2008-09-17 @ 11:27:59
#10: Helena

Jag tycker nog att du ska gå till din optiker.....man ska vara rädd om ögonen.

Ja nu är det mörkt på mornarna men jag tycker att det är mysigt.

Sen får det gärna vara sol på dagen inte som nu grått,grått & grått.

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2008-09-17 @ 13:19:02
#11: Anonym

När vi hjälpte mina föräldrar att bygga ett hus för många år sdean fick jag plötsligt väldigt ont i ena ögat. Huvudet värkte och jag blev genast röntgad. Det visade sig att jag fått något träspån eller liknande i ögat. Läkaren sa att ögat är väldigt känsligt, så det reagerar för även "smått" skräp som kommer in under ögonlocket. Vad var/är orsaken för dig? Ögonfluss- infektion eller det som hände mig? Hoppas du snart kryar på dig i ögat. / Ninna /

2008-09-17 @ 20:17:00
#12: Anna

Du det där är väl en vanlig ögoninflammation som förskolorna så givmilt skänker dig.. fast det är ju inte så ofta vi vuxna drabbas..

2008-09-17 @ 21:10:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: