*

2008-09-01
18:48:31

Hello hello
Det blev ingen låång promenad hem...en kollega körde mig hem för det blev barntomt ganska tidigt så hon var kvar.
Det var ju snällt och jag blev glad för jag var så jäkla hungrig också.

Köpte med mig Thaimat hem..det var gott!!

Fick reda på vad det var för fel på bilen..det var Turbon som rasat...ja det kostar "bara" ca 17.000 men guuud va kul!
Får väl kolla om det går lite på försäkringen.

Ja det kommer små glädjeämnen hela tiden....SUCK!! Men men så är det bilar kostar , mend et finns ju roligare saker att göra för pengarna.

Ha en skön kväll......kramen ♥

PS Jag kan ju använda pengarna jag får över efter rökningen DS

Kommentarer:
#1: Junitjej

Svar till Ninni: Om du går in på http://blogg.se så har du startsidan där.

2008-09-01 @ 18:50:41
#2: Sickan

Men så typiskt att det skulle vara nåt så dyrt!!!

De pengarna kunde man ju haft roligare för!!



trist när bilarna strular :(

Kram och ha en skön kväll!

Själv ska jag lägga mig i soffan efter en hel dag med adrenalinet sprutande i kroppen!!

2008-09-01 @ 19:11:05
#3: monica

nämen fy! 17000´??



Det värsta är att da kanske felen fortsätter , kanske lägge för en ny bil, istället , det kan ibland vara billigare !

Hoppas försäkringen täcker nått!!

2008-09-01 @ 19:13:09
#4: Sickan

Det är exakt samma som Tradolan!!

2008-09-01 @ 19:13:16
#5: Pyret

Fy... vet hur det känns. Vi har pungat ut 14.000 på 1½ vecka efter två vändor för bilen på verkstan. Blä!



Kram!

2008-09-01 @ 19:30:57
#6: Annica

Jag ska nog ta att plantera om den. Det har jag inte tänkt på... Du ser.. Jag har inte gröna fingrar!

Gud så trist med bilen. Att det kostar så mycket!

Hoppas att det löser sig med försäkringen.

KRAM!

2008-09-01 @ 19:39:28
#7: Bim H-D

Hm... alltid kul med bilar, not.

Ungefär som knappsatsen till reservnyckeln jag hämtade. Såg du bilden? 1000kr för den saken, ehhh...

Hm, om man säger som så... Gubbens bil kostade ungefär som en turbo - och den har inte gått speciellt mycket. Läge satsa på något annat? ;) Gubben gillar sin bil, men inte jag. Jag vill ha hem min Nisse från verkstaden, DET går på försäkringen dock...

Må så grankott... ngn som får köra lyxig 9-5 turbo under tiden. Men, snacka om obekväm bil, trång, saknar svankstöd - speciellt för passageraren! - kul med turbo, men sedan då? hm... Saab har lång väg att gå för att komma ikapp andra - kan inte leva på namnet hur länge som helst!!! Säger vi som haft massor av saabar tidigare, men nu säger jag stopp ;)

2008-09-01 @ 19:43:19
#8: Helena

Så sura pengar. Hade varit roligare med en greklandsresa, eller hur.

Får hoppas att oturen stannar där.

Ha det gott.

2008-09-01 @ 19:59:05
#9: Nalle

Men stackare va dyrt det blev. Hoppas det går en del på försäkringen.

ja, en workshop för barn från olika länder var det. Men jag kan tyvärr inte då. Men det kanske kommer igen. Hoppas.

Ha det gott kära Ninni

Nalle

2008-09-01 @ 20:15:29
#10: Mumin

En hel resa var ju det där:( Skit också......ja det kanske kan gå på försäkringen om den inte är äldre än 8 år och inte körd mer än 10000km. Så var det med min bil, jag kollade genast upp försäkringen....hoppas att ni slipper punga ut med så mycket pengar, inte är det roligt när sånt händer. Jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt, pengar är ju inte allt men mycket tyvärr och har man inga så är det ännu värre. Fy bubblan vad jag tycker synd om dig Ninnivän, men du och jag är duktiga som inte röker i alla fall. Kram Mumin

2008-09-01 @ 20:47:35
#11: Znogge

Ja, det är gräsligt dyrt att ha bil! Men 17.000 låter som rena vansinnet! Är det inte enklare och billigare i längden att byta bilen...

Kram!

2008-09-01 @ 20:52:28

Huh! Ja, det var "saftigt"...Hoppas försäkringen täcker något.

"Det kostar och ligga på topp", som vi brukar säja...

Men bilen är svår att vänja sej av med, så man är ju till nöd "tvungen" att bita i surt äpple...

Bara man "glömmer" det fort nog sen, så man inte går och grämer sej.

Ha en go måndagkväll! (Jag vill också att det ska börja några bra serier på TV nu...bara gamla repriser och trista debatter nu ju!)

Kram, Jenny

2008-09-01 @ 21:09:59
#13: soffies

jobbar du ute på Hammarön?

har ni Thaimat där?MMM älskar Thai men jag brukar handla i Viken .

ha en bra tisdag!!!

2008-09-01 @ 21:32:02
#14: Nettan

Det är min äldsta dotters son - Leon - som ska döpas ! Vår vanliga kyrka som vi har gjort "allt" i håller på och renoveras så vi var till slut tvungna att ta en annan kyrka i närheten. Lite tråkigt, men vi vill ju inte vänta så länge till då han redan är 6 månader.



kram

2008-09-01 @ 22:04:53
#15: My

Dessa bilar...hade du fått en turkiet-resa för :)

Och mums för thai-mat!

2008-09-02 @ 13:41:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: