*

2008-10-29
16:37:29

Onsdag..
Idag slutade jag tidigt vilket var skönt
för då kunde vi åka och handla inför helgen.

Vi ska ha gäster så mat inhandlades samt gott att dricka!

Vad vi ska äta skriver jag inte för gästerna brukar läsa bloggen.
Men hjälp va trött jag är...vaknade före fem i morse
lyckades väl slumra till lite grann innan klockan ringde
kvart i sex...får bli en tidig kväll.

Blev det igår med, hoppade till och med över DHW..det ni!
Före tio sov jag....men jag får Jetlag av en timme..haha.

Det var massor med folk ute på Bergvik, märks att många är
lediga och har höstlov.

Antar att det bara kommer att öka nu torsdag och fredag.

Glömde naturligtvis lite grejer men det finns ju affärer här med...

Nu ska vi väl snart laga lite mat det blir Pytt i Panna
ja inte köpt för den gillar jag inte...hemgjord med lite
sånt och lite sånt i...blir nog bra.

Ha det gott go vänner..kanske kommer på en runda
kanske inte beror på om jag lyckas hålla mig vaken!




Kommentarer:

va trevligt ;) skönt att få handlat istället för att stressa med det i sista minuten

2008-10-29 @ 17:17:23
#2: Anna

Oj vad härligt...slutat tidigt..m mm den här veckan är det lite mindre barn på jobbet...så jag kunde oxå sluta lite tidigare idag...härligt..m mmm kondiset var nice Ninni...väninorna oxå very nice...känner mig fylld av en god em...så många skratt det blir när vi kvinns kommer samman..så du ska ha gäster du...så roligt..jag åker till Gtbg på fredag.. :)

2008-10-29 @ 17:46:49
#3: Sickan

Hemgjord pytt med man tager vad man haver brukar bli hur gott som helst!

Här är en till som är trött!

Kramen på dig

2008-10-29 @ 18:13:27
#4: Gunvor

Ja jag har fipplat med lite av varje i dag.Var till skogen o tog lite granris o lingonris, sen gjorde jag en krans att ha på ytterdörren. Fick lite tips av han på Äntligen hemma. Den blev godtagbar, kransen alltså. På eftermiddagen bsatte jag igång att städa o röja i ett rum. Hade just hängt ut på balkongen, så började det att snöa stora vita flingor, så då var det bara att plocka in allt igen. Nu ska jag ta och dammsuga ,sen får jag fortsätta imorron, för ikväll blir det ju Bönderna o de vill jag se.

Va gott med hemlagad pytt. Här blev det prinskorv med broccoli o ostsås över, i ugn.Gott det också!

Hoppas du är utvilad i morgon o får en fin dag på jobbet!Kramkram!

2008-10-29 @ 18:14:45

attans, jag som trodde jag skulle få tips å ideer på hur ma sakll göra säjälv i helgen =)

2008-10-29 @ 18:48:17
#6: Anonym

Du får ta vad du "haver" i din pytt i panna.



Jag gillar inte att trängas bland folk när jag ska handla mat, men oftast är det svårt att undvika det.



Låter trevligt det där att förbereda för gästerna. / Ninna /

2008-10-29 @ 20:40:35
#7: tingeling

Jag gillar pyttipanna om jag gör den själv då är det mumsigt

Imorgon slutar jag tidigt då tänkte jag gå i skogen och plocka mossa till att göra ett hjärta eller krans till min pappas grav

Ha en trevlig kväll kram Tingeling

2008-10-29 @ 21:19:42
#8: Kersti

Jag borde också försöka komma i säng lite tidigt men det lyckas aldrig. Kanske beroende på att jag är en riktig nattuggla. Får väl önska god natt om det inte redan är försent.Kram

2008-10-29 @ 21:40:16
#9: soffie

guuu jag tycker jämt det är massor av folk på Bergvik men å vad jag gillar det stället å Mitt i City är perfekt för mej,för jag hatar shopping å då vet jag precis vilka affärer jag ska gå in i å slipper leta parkering å frysa på stan.

ha en goo natt

2008-10-29 @ 22:33:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: